Gå til innhold

Fordeler med innvandringen i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAV sysselsetter mange mennesker og de fleste asylsøkere er jo faste kunder der.

Nei?

De fleste asylsøkere bor i mottak og får penger til livsopphold fra UDI.

Sånne som meg er derimot faste kunder hos NAV.

Geir :)

Samme kasse egentlig. Om det er fra NAV eller UDI, det er våre skattepenger. Du Geir har vel jobbet og slitt som folk flest i dette land. Skatt er din forsikring. Så da har du gjort deg fortjent til dine egne penger.

Lenke til kommentar

Samme kasse egentlig. Om det er fra NAV eller UDI, det er våre skattepenger. Du Geir har vel jobbet og slitt som folk flest i dette land. Skatt er din forsikring. Så da har du gjort deg fortjent til dine egne penger.

Men de har jo ikke noe valg, asylsøkerne, de får jo ikke arbeidstillatelse. Og pengene de får i stønad er småpenger. En enslig voksen asylsøker får 3000 kroner i måneden til mat og klær. Bor de i mottak med fri kost får de under tusenlappen i måneden...

Ja, jeg har jobbet og betalt skatt siden jeg var 17, (pluss sommerjobber før det), så i 40 år nå, riktig nok mindre og mindre etter at jeg ble syk. Og jeg har tilsammen betalt noen millioner i skatt. Det synes jeg altså at asylsøkerne burde får mulighet til også.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Men de har jo ikke noe valg, asylsøkerne, de får jo ikke arbeidstillatelse. Og pengene de får i stønad er småpenger. En enslig voksen asylsøker får 3000 kroner i måneden til mat og klær. Bor de i mottak med fri kost får de under tusenlappen i måneden...

Ja, jeg har jobbet og betalt skatt siden jeg var 17, (pluss sommerjobber før det), så i 40 år nå, riktig nok mindre og mindre etter at jeg ble syk. Og jeg har tilsammen betalt noen millioner i skatt. Det synes jeg altså at asylsøkerne burde får mulighet til også.

Nå er jeg i mot at vi tar inn asylsøkere. Vi kunne hjulpet flere om vi hjalp dem i deres eget land eller naboland. Det er kun de resurssterke som klarer og ta seg opp hit i nord.

Men når de først har kommet. Så burde de være under kontroll. Ser ingen grunn til at de skal få penger. De skal få det de trenger på mottaket/institusjonen.

Ja Geir du har betalt skatt i 40 år som er din forsikring. Derfor kan du nå med god samvittighet hente dette ut. En asylsøker skal selvsagt ikke ha slike rettigheter, da de ikke har betalt skatt. En innvandrer derimot som har kommet for å jobbe, skal ha noen rettigheter etter mange år i jobb. Men ikke som en statsborger. Arbeidsinnvandrere burde reise ut når vi ikke lengre har bruk for deres innsats. Ja, dette vet jeg jo at du er uenig med meg i Geir. Men det er like gøy og diskutere det for det. :)

Lenke til kommentar

Skikkelig deilig mat. Alt fra sushi, pizza til pho.
Noe annet en de drittkjedelige norske rettene
"kokt fisk" og "kjøttkaker i brunsaus" (den helt samme

maten hver dag? nei uffameg).

Andre språk enn bare norsk og engelsk er også fint.

Endret av Lefsehatt1
Lenke til kommentar

Skikkelig deilig mat. Alt fra sushi, pizza til pho.

Noe annet en de drittkjedelige norske rettene

"kokt fisk" og "kjøttkaker i brunsaus" (den helt samme

maten hver dag? nei uffameg).

Andre språk enn bare norsk og engelsk er også fint.

Hva er galt med det norske kjøkken? Takke meg til fisk dynket i lut fremfor rå fisk!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

- Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge?

Det er mange forskjellige fordeler mener jeg, og den jeg liker mest, eller finner mest nyttig, er å få deres syn på hvordan vi egentlig er som kultur, og etter min erfaring med den saken, ser det ut som vi,har altfor høye tanker om oss selv, og ditto lave tanker om "dem"

Lenke til kommentar

Det er mange forskjellige fordeler mener jeg, og den jeg liker mest, eller finner mest nyttig, er å få deres syn på hvordan vi egentlig er som kultur, og etter min erfaring med den saken, ser det ut som vi,har altfor høye tanker om oss selv, og ditto lave tanker om "dem"

Det er typisk Norsk og være best. Hilsen Gro

Lenke til kommentar

Det har du 100 % rett i, endelig fant jeg noe vi er enig i begge to :)

Lenke til kommentar

Det har du 100 % rett i, endelig fant jeg noe vi er enig i begge to :)

Vel, problemet er da, at jeg ikke er enig i dette. Det ble sagt av Gro Harlem Brundtland. Som noen ser på som selveste nasjonalmoderen her i landet. Personlig mener jeg hun var og er en stor bløff.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sa hun virkelig det, etter min heller lurvete hukommelse, så trodde jeg hun sa; det er typisk norsk å være god ..?

Lenke til kommentar

Sa hun virkelig det, etter min heller lurvete hukommelse, så trodde jeg hun sa; det er typisk norsk å være god ..?

Er ikke det likt da? Mulig hun brukte god og ikke best. Men det er stort sett likt, eller?

Lenke til kommentar

Jeg trodde det sto; det er typisk norsk å tro at man er best. Nordmenn tror de er best i ...., noe som ikke er tilfelle.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde det sto; det er typisk norsk å tro at man er best. Nordmenn tror de er best i ...., noe som ikke er tilfelle.

Ikke stort annet en kvinnelangrenn vi er best i. Ja muligens å unngå å bli tatt i doping i sport. Der er vi nok i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Ikke stort annet en kvinnelangrenn vi er best i. Ja muligens å unngå å bli tatt i doping i sport. Der er vi nok i verdensklasse.

Nordmenn tror:

- Vi er best i engelsk. Kjenner flere nordmenn som ikke er flinke.

Nordmenn er over gjennomsnittlig nivå - Ja. Men ikke best!

- Norge er beste landet å bo i. Kanskje riktig?

- Har best utdanning i Norge.

- Har best kunnskap om alt mulig rart.

Lenke til kommentar

Nordmenn tror:

- Vi er best i engelsk. Kjenner flere nordmenn som ikke er flinke.

Nordmenn er over gjennomsnittlig nivå - Ja. Men ikke best!

- Norge er beste landet å bo i. Kanskje riktig?

- Har best utdanning i Norge.

- Har best kunnskap om alt mulig rart.

Vi har jo Thorbjørn Jagland og Petter Solberg som snakker flytende godt engelsk, man tror nesten de er engelske.

Noen vil hevde at Norge er det beste land og bo i. Litt avhengig av hva slags verdier man setter pris på. Jeg som et meget liberalt menneske vil nok ikke si meg enig i det. Norge er for moralsk etter min smak.

Vi ligger vel heller ikke så godt når det gjelder utdannelse. Fellesskolen til AP er nok best på papiret og ideen om at, alle skal med er tull og tøys som noe Jens Stoltenberg har prentet inn i folk.

Nei vi har ikke best kunnskap om alt. Selv om man gjerne tror det her i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...