Skatteflyktning Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) En knippe brukere på et forum er ikke representativt for hva Nordmenn flest mener om solidaritet Statens voldelige tvangsutkastelse av små barn fra riket derimot ... er vel noe man ikke hadde hatt om majoriteten av befolkningen ikke hadde stått for det? Endret 11. januar 2015 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Statens voldelige tvangsutkastelse av små barn fra riket derimot ... Hvor lever du? Det er ingen voldelig utkastelse av små barn her i Norge. Det er foreldre som har løyet og blir kastet ut. At de har fått barn, ja det er deres ansvar. Skulle vi tatt i fra dem barne og kun kastet ut foreldrene som har snytt oss for våre penger? Hva slags human tenke er det? 1 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Mhmm, en positiv ting å si.. hmmm.. Virkelig gå i tenkeboksen.. Ey! Om en ikke-vestlig innvandrer parer seg med en norsk mann, så tror jeg det kan hende at vi får en ganske så pen dame til lands 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 En knippe brukere på et forum er ikke representativt for hva Nordmenn flest mener om solidaritet Slik meningsmåling er. Men da hyller eliten seg over at AP plutselig har 40 % av støtte i befolkningen. Nei min gode mann. Et forum som dette gir nok ofte et langt mer realistisk bilde av meninger folk har. Jeg har vært aktiv på forum i 15 år. Startet på Lysfontenen en gang i tiden, så AD (aftenposten debatt) så VGD og nå her. Meningene til folket er stort sett like i slike spørsmål som i tråden. Skuffende for mange selvsagt. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Statens voldelige tvangsutkastelse av små barn fra riket derimot ... Hvor lever du?Irrelevant Det er ingen voldelig utkastelse av små barn her i Norge. Det er foreldre som har løyet og blir kastet ut. At de har fått barn, ja det er deres ansvar. Skulle vi tatt i fra dem barne og kun kastet ut foreldrene som har snytt oss for våre penger? Hva slags human tenke er det?Selvmotsigende. Ditt retoriske spørmål (uthevet med bold) motsier din påstand (uthevet med bold). [Mine uthevninger] 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 En knippe brukere på et forum er ikke representativt for hva Nordmenn flest mener om solidaritet Statens voldelige tvangsutkastelse av små barn fra riket derimot ... er vel noe man ikke hadde hatt om majoriteten av befolkningen ikke hadde stått for det? Det medfører riktighet. Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Mye av grunnen til at vi har denne suppen i utgangspunktet er treg saksbehandling. Og jeg stiller meg på ingen måte bak at uskyldige barn skal lide for dette. Når det er sagt lever vi ikke i et utopi. Alt er ikke perfekt. Det vil det heller aldri være. Således vil du alltid ha noe å sette fingeren på. Det betyr derimot ikke at den Norske samfunnsmodellen er ensidig negativ fordi du har noen halmstrå å gripe etter. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Mye av grunnen til at vi har denne suppen i utgangspunktet er treg saksbehandling. Og jeg stiller meg på ingen måte bak at uskyldige barn skal lide for dette.Jeg bare ønsket å klargjøre at jeg ikke baserte meg på "ett knippe forumdeltagere" i min observasjon. Ellers er vi enige om at asylbarna er en skamplett på det norske samfunn. Det betyr derimot ikke at den Norske samfunnsmodellen er ensidig negativ fordi du har noen halmstrå å gripe etter.Jeg har vel aldri påstått at den norske samfunnsmodellen er ensidig negativ, selv om mine innlegg som omhandler denne nok kan oppfattes som sådan. Om man ønsker å endre noe, bør man påpeke hva som kan forbedres, eller skrive om det som man finner tilfredsstillende? Endret 11. januar 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Statens voldelige tvangsutkastelse av små barn fra riket derimot ...Hvor lever du?Irrelevant Det er ingen voldelig utkastelse av små barn her i Norge. Det er foreldre som har løyet og blir kastet ut. At de har fått barn, ja det er deres ansvar. Skulle vi tatt i fra dem barne og kun kastet ut foreldrene som har snytt oss for våre penger? Hva slags human tenke er det?Selvmotsigende. Ditt retoriske spørmål (uthevet med bold) motsier din påstand (uthevet med bold). [Mine uthevninger] Registrer at du ikke makter å svare. Ikke noe nytt fra deg. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Det er nesten ingen asylbarn. Det er barn som er født av foreldre som har oppgitt falske opplysninger og fått avslag At de har valgt å bli ulovlig her i landet og at det rammer deres barn. Ja det er faktisk ikke Norges problem. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Det er nesten ingen asylbarn. Det er barn som er født av foreldre som har oppgitt falske opplysninger og fått avslag At de har valgt å bli ulovlig her i landet og at det rammer deres barn. Ja det er faktisk ikke Norges problem. Problemet til Norge her blir vel at man faktisk rekker å å gå hele svangerskapet før søknaden er behandlet og ungen har nikkers og ski på beina når avslaget endelig kommer. Det må ikke ta så lang tid, det er en belastning for oss og samfunnet, men klart en desto større belastning for familien dette gjelder. Når de tilfeller skjer at ungen er i skolealder og har levd i ett vakum her hele livet pga vår elendige oppfølgning og tungtrådde byråkrati i forhold til saksgangen, får vi også ta ansvar og følge dem opp videre da barnet som er født i Norge gjerne da kan flytende norsk og har allerede vært her de syv årene som i utgangspunktet trengs for å få statsborgerskap. Syntes det er spesielt viktig å ta vare på disse som har snudd ryggen til religions-pesten og prøver å søke tilflukt ifra galskapen akkurat på samme måte som vi hadde gjort. Det blir litt som å nekte disse tolkene som kjemper side om side med oss og har risikert livet for norske soldater innreise og forlater dem igjen med fienden. Det er bare så feil og en fint lite verdig behandling av modige motstandsfolk. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Om man ønsker å endre noe, bør man påpeke hva som kan forbedres, eller skrive om det som man finner tilfredsstillende? Selvsagt, men nå snakker vi ikke i den konteksten. Vi snakker i konteksten av hva du påstod for en side tilbake: Avslører vel greit hvor falsk den norske solidariteten og samfunnsmodellen er i grunnen. Noe jeg mener blir feil å svartmale pga innlegg fra denne tråden, eller asylbarna som blir sendt ut. I den grad jeg kan være enig med deg så kan jeg si meg enig i at den Norske solidariteten er på tilbakemars. Og det er jo trist. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg tror det viktigste vi kan lære oss er at alt som er annerledes, ikke nødvendigvis er feil eller farlig. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Det er nesten ingen asylbarn. Det er barn som er født av foreldre som har oppgitt falske opplysninger og fått avslag At de har valgt å bli ulovlig her i landet og at det rammer deres barn. Ja det er faktisk ikke Norges problem. Selvfølgelig er det Norges problem. Vi tilrettela for deler av problemet ved at vi ikke behandlet søknadene raskt nok. For at vi skal kunne vaske våre hender av slike affærer må vi enten nekte asylflyktninger konsekvent, eller så må vi sørge for at ikke en uskyldig tredjepart blir skadelidende ved at slike søknader blir trenert. Vi kan ikke si at vi ikke var en medvirkende årsak til dette problemet, for det er rett og slett ikke sant. Og når vi er en medvirkende årsak og velger å tvangssende slike familier hjem og dermed ramme en uskyldig tredjepart (barnet) er vi like skyldige for ulykken som rammet barnet som familien selv. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Behandlingen av asylbarna er selvfølgelig svært kritikkverdig. Det er nesten ingen asylbarn. Det er barn som er født av foreldre som har oppgitt falske opplysninger og fått avslag At de har valgt å bli ulovlig her i landet og at det rammer deres barn. Ja det er faktisk ikke Norges problem. Selvfølgelig er det Norges problem. Vi tilrettela for deler av problemet ved at vi ikke behandlet søknadene raskt nok. For at vi skal kunne vaske våre hender av slike affærer må vi enten nekte asylflyktninger konsekvent, eller så må vi sørge for at ikke en uskyldig tredjepart blir skadelidende ved at slike søknader blir trenert. Vi kan ikke si at vi ikke var en medvirkende årsak til dette problemet, for det er rett og slett ikke sant. Og når vi er en medvirkende årsak og velger å tvangssende slike familier hjem og dermed ramme en uskyldig tredjepart (barnet) er vi like skyldige for ulykken som rammet barnet som familien selv. Jeg forstår ditt argument og mener Norge skal ta kritikk for alt for sein saksbehandling. Men det skal ikke resultere i at de får bli. Der er vi uenig. Kunne fint lagt meg på din linje. Men jeg har valgt og stå prinsippfast i slike saker. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Syntes det er spesielt viktig å ta vare på disse som har snudd ryggen til religions-pesten og prøver å søke tilflukt ifra galskapen akkurat på samme måte som vi hadde gjort. Det blir litt som å nekte disse tolkene som kjemper side om side med oss og har risikert livet for norske soldater innreise og forlater dem igjen med fienden. Det er bare så feil og en fint lite verdig behandling av modige motstandsfolk. De asylsøkere som helt klart tar avstand til islam og har flyktet fra denne brutale ideologien. Dem skal selvsagt få bli her i landet. Jeg har et par gode venner fra Iran som nettopp har gjort det. De rister på hode og forstår ikke hvordan Norge tilrettelegger for denne ideologien her i landet. De har tross alt flyktet fra denne barbariske ideologi og vi drar den inn. 1 Lenke til kommentar
Digimon Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Syntes det er spesielt viktig å ta vare på disse som har snudd ryggen til religions-pesten og prøver å søke tilflukt ifra galskapen akkurat på samme måte som vi hadde gjort. Det blir litt som å nekte disse tolkene som kjemper side om side med oss og har risikert livet for norske soldater innreise og forlater dem igjen med fienden. Det er bare så feil og en fint lite verdig behandling av modige motstandsfolk. De asylsøkere som helt klart tar avstand til islam og har flyktet fra denne brutale ideologien. Dem skal selvsagt få bli her i landet. Jeg har et par gode venner fra Iran som nettopp har gjort det. De rister på hode og forstår ikke hvordan Norge tilrettelegger for denne ideologien her i landet. De har tross alt flyktet fra denne barbariske ideologi og vi drar den inn. Den "brutale ideologien" er nok for mildt å si om islam, da islam er dehumaniserende ondskap. Store deler av koranen består av skremselspropaganda og trusler til troende muslimer. Blant annet at ikke-troende skal brenne i det uendelige etc. Likevel velger mange å tro på denne "religionen". Sånt vrøvl trenger vi ikke i Norge, her er det respekt og likeverd. Endret 11. januar 2015 av Digimon 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Problemet at at de som innvander er ofte godt over middelklassen. Det gjelder også asylsøkere for den slags skyld, da bestikkelse for skyss er ganske dyrt. Men det er ikke så mye å bry seg om. Systemet vårt fungerer tydligvis, bortsett fra at det tar evigheter, så lang tid at det er kritikkverdig. Men igjen: De kan å lage mat, oppdra barn, lære nye ting, og lære seg nye språk. De klarer seg vanligvis ganske bra så lenge de ikke flytter inn til en ghetto. Får de innslipp, så blir det ofte nordmenn av dem eller barna. Og da er alt greit. Så lenge man ikke får den ideen at man skal glorifisere det alt for hardt. Dog, savner de rare NRK videoe fra 90-tallet for forteller om fremmedreligion og deres høytid. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 - Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge? Slike tråder som dette, der folk fyrer seg skikkelig opp 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Nav har får noe å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå