Gå til innhold

Fordeler med innvandringen i Norge

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett en del tråder som tar for seg hovedsaklig de negative sidene ved innvandrerne i Norge, spesielt ikke-vestlig innvandrere. Jeg regner med at det finnes positive sider med innvandringen i Norge.

Denne tråden fokuserer kun på positive sider med innvandringen i Norge, spesielt ikke-vestlig innvandrere. Reflektere gjerne rundt det.

- Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

10% av alle medisinstudenter i Oslo er av pakistansk herkomst. Det er et ganske signifikant tall da Pakistanere/etterkommere av pakistanere i Oslo kun utgjør 3.67% av befolkningen. Bare for å avfeie myten/stereotypen at de fleste av innvandrerne derfra jobber innenfor hurtigmat industrien

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Det er merkelig at det er få innlegg om hva som er positivt med innvandring i Norge. Hadde tråden handlet om ulemper med innvandring ville det ha vært minst 100 innlegg nå,

Kan det ha noe å gjøre med timingen din? Man har vel ikke akkurat høstet frukter av det multikulturelle samspillet disse siste dager.

Når det er sagt så er det viktig å fokusere på positive ting også noe de fleste av oss vel vanligvis gjør eller prøver å gjøre, men som naturlig nok er vanskelig i en sådan stund.

Uansett, det beste ved det utover at vi slipper å spise kjøttkaker og poteter hver dag, er jo at vi forstår mer av kulturelle ulikheter som i utgangspunktet kan virke uforståelige om man kun har vært isolert i sin egen. Ekstremeksempelet på dette må være nord-korea hvor alle andre blir fremmedgjort og hvor man sitter igjen uten innsikt i andres virkelighet.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har sett en del tråder som tar for seg hovedsaklig de negative sidene ved innvandrerne i Norge, spesielt ikke-vestlig innvandrere. Jeg regner med at det finnes positive sider med innvandringen i Norge.

Denne tråden fokuserer kun på positive sider med innvandringen i Norge, spesielt ikke-vestlig innvandrere. Reflektere gjerne rundt det.

- Hva er fordelen med å ha innvandrere i Norge?

Flere folk å bli kjent med, eller bli venner med, blant annet.

Flere folk man kan diskutere med. Så vil man ha flere utesteder, mer variasjon i matutvalget. Mer mangfold. Det vil bli mer verdiskapning, flere jobber, osv.

Dette om man ser bort i fra velferdsstaten. De problemene som i dag eksisterer, eksisterer ikke på grunn av innvandring, men på grunn av velferdsstaten, og alt for milde straffer for alvorlig kriminalitet.

Har man ingen velferdsstat, så vil innvandring være sterkt positivt for økonomien i landet. Man har heller ikke asylmottak som folk sitter på i tiår, uten mulighet til å ta jobb og integreres, som da kun er en utgift.

Har man en velferdsstat, så er ikke fri innvandring bærekraftig, og må derfor begrenses sterkt, og da får man partier som har ulike subjektive oppfatninger om hvor mye man skal slippe inn osv. Tross alt er det noen som må betale det. Og i velferdsstaten er det heller ikke bare innvandring som ikke er lønnsomt... Alt er jo bare en utgift.

Lenke til kommentar

Det er merkelig at det er få innlegg om hva som er positivt med innvandring i Norge. Hadde tråden handlet om ulemper med innvandring ville det ha vært minst 100 innlegg nå,

Kan det hende at folk ikke bryr seg fra eller til om innvandrere? Men at når det først er noe, så er det fordi noen av dem har gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Avslører vel greit hvor falsk den norske solidariteten og samfunnsmodellen er i grunnen.

Hadde majoriteten av befolkningen ikke stått for den Norske samfunnsmodellen og solidariteten du snakker om, hadde du ikke hatt noen samfunnmodell å avfeie på dette grunnlaget i utgangspunktet.

En knippe brukere på et forum er ikke representativt for hva Nordmenn flest mener om solidaritet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...