NoisyPepper Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Kan jeg skrive slik: "Jeg melder meg på på mandag."? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Som Djn skriver, ja, du kan, men noen kan reagere på det. Den mer tyngre (og for alt jeg vet, korrekte) varianten er å skrive "Jeg melder meg på [x] på mandag." for å forhindre to "på" etter hverandre, som blant annet kan føre til en irriterende strek i tekstbehandlingsprogram med korrekturleser installert. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Kan du heller ikke finne noe å melde deg inn i? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Som Djn skriver, ja, du kan, men noen kan reagere på det. Den mer tyngre (og for alt jeg vet, korrekte) varianten er å skrive "Jeg melder meg på [x] på mandag." for å forhindre to "på" etter hverandre, som blant annet kan føre til en irriterende strek i tekstbehandlingsprogram med korrekturleser installert. Evt. til og med "jeg melder meg på det på mandag" - men som sagt, det er såvidt meg bekjent helt lovlig med "på på". Endret 9. januar 2015 av Djn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå