Gå til innhold

[Løst] Corsair Obsidian 450? Noen stillere?

Anbefalte innlegg

Ønsker meg et nytt kabinett til etter hvert ny PC og vurderer å bestille Obsidian 450 til 850kr nå. Men leser en del reviews som mener det eneste problemet med kabinettet er viftestøy.

Finnes det et i tilsvarende kvalitet (skjuling av kabler osv) som er mer støydempet?

Pleier å overklokke noe, men alt med måte. Ikke vannkjøling så langt, tenker kabinett for luft.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Define R5 har jeg med vannkjøling i topp.

Du kan ha 2stk 140mm i front, 3x 140mm i top. 1x 140mm bak og 1x 140mm på side døren.

Jeg ville kjørt med 2x i fron t og 1x bak. da topp og side er lydisolert med cover greier :)

Er Define på linje med Corsair på kvalitet? Ser de har gjort det bra i tester for så vidt...

Også om jeg kun går for luft?

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Define R5 har jeg med vannkjøling i topp.

Du kan ha 2stk 140mm i front, 3x 140mm i top. 1x 140mm bak og 1x 140mm på side døren.

Jeg ville kjørt med 2x i fron t og 1x bak. da topp og side er lydisolert med cover greier :)

Er Define på linje med Corsair på kvalitet? Ser de har gjort det bra i tester for så vidt...

Også om jeg kun går for luft?

Ja og Ja,

De er minst like gode om ikke bedre mener jeg da, har 2stk Corsair kabinett, 650D og 230T ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja og Ja,

De er minst like gode om ikke bedre mener jeg da, har 2stk Corsair kabinett, 650D og 230T ;)

Hvor fornøyd er du med 650D? Ser den også er på tilbud til 990 nå. Tenker i hovedsak på støy og ventilering, men også plass/montering.

Lenke til kommentar

Ja og Ja,

Hvor fornøyd er du med 650D? Ser den også er på tilbud til 990 nå. Tenker i hovedsak på støy og ventilering, men også plass/montering.

Støy ikke så bra, Vent. Ok. Montering plass er bra om du ikke skal vannkjøle, Jeg har og ville tatt Define R5 anyday igjen! :)

Lenke til kommentar

Ja og Ja,

Støy ikke så bra, Vent. Ok. Montering plass er bra om du ikke skal vannkjøle, Jeg har og ville tatt Define R5 anyday igjen! :)

Hehe, skjønner. Synd den ikke er på tilbud, men ser prisen blir den samme likevel. Corsair har vel en del betalformerket...

Lenke til kommentar

Ja og Ja,

Hehe, skjønner. Synd den ikke er på tilbud, men ser prisen blir den samme likevel. Corsair har vel en del betalformerket...

I min mening Yeah! :)

Lenke til kommentar

Får samme mulighet hos 450d +en 120mm radiatoe med hdd bays/ 240mm uten bays så du kan få opp til effektiv (med liten psu) 840mm med radiatorer. Topp: 360mm, front: 240mm, bund, 240mm

Blir tight fit tho og ikke noe reservoar, så da kan man ha 120 på bunden med safe fit og ha plass til reservoir, men bare 2ssd plasser igjen Da :p

280mm rad i front, 360mm i topp 140 bak, kan ha 280mm i bunn, men ax1500i er for lang til det^^

Imo så er Define bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg er lydfreak så er det er viktig å dempe viftestøy til et minimum ja. Men liker jo å overklokke også, så en god luftflyt blir vel nødvendig. Blir kompromiss mellom disse to.

Har ikke behov for mye lagring i PC heller, kun OS og litt spill (2 ssder). Resten ligger på NAS.

Har en Corsair 650W i dag, og ser vel ikke behov for større. Om ikke en større gir enda mindre viftestøy da, men tror ikke jeg hører den i dag heller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da ville jeg gått for R5, beste kabinettet for prisen mener jeg, det er nok av luft flyt for meg, har 3 vifter som suger ut i toppen (Rad, 120mm), 2 140 vifter i front som suger inn, og 1 140mm vifte bak som suger ut. 

Glemte helt en tilbakemelding her. Kanskje fordi kabinett og PC-støy ikke lenger er et issue. Define R5 har bra byggekvalitet, men suveren støydemping. Det ikke mer lyd fra PCen nå (med i5 4690 og GTX670) enn fra husets balanserte ventilasjon. Det sier en del.

Tusen takk for tips. Beste kabinettet jeg har hatt, uten sidestykke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...