papegøya Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Noen som vet hvordan en brekt hale på en katt vil se ut? Og om man vil kjenne noe spesielt ved der det er brekt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Det vil i de fleste tilfeller være synlig i form av en knekk på halen, altså en vinkel. Det vil også i mange tilfeller kunne kjennes som en hard klump inni halen som følge av at flere virvler ikke er som de skal (brudd fører ofte til at det gror helt feil) Men i en del tilfeller er også røntgen nødvendig. Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Må delen på halen som er knekt mest sannsynlig bli amputert bort? Eller hva er behandlingene for det? Endret 9. januar 2015 av papegøya Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Hvis du mistenker at katten din er skadet, bør du straks kontakte dyrlege. 1 Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg leste noen som hadde en katt med brekt hale,og som dro til dyrlegen for å sjekke det opp. Det eneste dyrlegen gjorde var å ta røntgen av den. Deretter dro de hjem igjen med katten akkurat i samme tilstand som den var da de kom dit. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Tror ikke det er noe å gjøre noe med, om katten først har brekt halen mener jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Det kommer an på hvordan brudd/fraktur. Det kan være smertefullt også. Vår katt når jeg vokste opp ble amputert. Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Når jeg tar på det "bruddet" viser hun ingen særlige tegn på at det er vondt, men kan kjenne det er noen slags klumper der, eller bare en klump, vanskelig å kjenne. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Du bør uansett ta en skadet katt til besøk hos veterinær. Ikke bruke et internett forum for råd. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Hallo i sluken. Man går til dyrelegen når man tror det er noe galt, det må ikke være blodsprut opp etter veggene. Hvis du kjenner en klump i puppene (eller ballene), så driter du ikke i det og tenker: er sikkert ikke noe... (Og har man ikke råd til dyrelege har man heller ikke råd til å ha dyr). Endret 12. januar 2015 av AllFather 3 Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 For all del, ta katten din til dyrlegen! Er det første jeg gjør når det er noe galt med katten, det er ikke alltid han/hun viser tegn for smerter, men lov meg at du tar hun/han med til dyrlegen 1 Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Hallo i sluken. Man går til dyrelegen når man tror det er noe galt, det må ikke være blodsprut opp etter veggene. Hvis du kjenner en klump i puppene (eller ballene), så driter du ikke i det og tenker: er sikkert ikke noe... (Og har man ikke råd til dyrelege har man heller ikke råd til å ha dyr). Nå må du ikke ta for raske beslutninger her. Time til veterinær ble bestilt like før jeg starten denne tråden. Var hos dem igår, og heldigvis var ikke halen brekt. Trengte ikke å ta røntgen engang, og halen blir bra igjen etter noen dager. Endret 12. januar 2015 av papegøya Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Fint og høre at det gikk bra med pusen. Respekterer også at du tok den med til dyrlegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå