Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke boote - Asus Maximus Hero VI og VII Q-code: 00

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på pc-en snurrer viftene i 2 sek før den dør igjen, ikke bilde på skjerm, ingen feilsignal. Hovedkortet viser 00 som feilkode. PC-en virket i lengre tid til en dag da den plutselig ikke ville starte. Etter dette har jeg kjøpt nytt skjermkort, hovedkort og ram og fortsatt samme resultat.

Jeg har tatt ut all unødvendig hardware, testet med to PSU-er, to sett rambrikker (og uten rambrikker), testet to hovedkort (Asus Maximus Hero VI og VII), det eneste jeg ikke har testet er med en annen socket 1150 cpu.
Jeg har montert pc i kabinett og utenfor kabinett ved feilsøking.

Jeg hadde egentlig konkludert med at det var CPU som er kilden til feilen frem til jeg så dette:

http://help.howproblemsolution.com/1161855/maximus-vi-hero-q-code-00-won-t-boot

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro...

Jeg har oppgradert hardware for over 14.000 før jul og har enda ikke fått prøve den :nei:

Endret av FB.934880505
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem på Maximus VII Hero.
Etter litt undersøkelse viste det seg at feilkoden "00" betyr at hovedkortet ikke loader BIOS.
Jeg sendte så kortet inn til komplett og fikk vite at en av pinsa på sokkelen var bøyd og at en bane langs kanten av kortet var brutt. Ingen garanti på dette altså.

Det jeg kan tenke meg da, siden du har testet med to kort er at problemet ligger i prosessoren.
Hør med kjente og kjære om de har en prosessor du kan låne av de så du kan sjekke om dette er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...