Tryminator Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei Jeg er 100% nybegynner på dette med receiver og forsterkere osv. Jeg har et par Argon 7450A høyttalere på rommet ilag med TV, PS3, PC og mobil (skal også ha meg en sub snart). Det jeg egentlig vil ha er et slags tilkoblingssenter der jeg kobler til TV, PS3 osv. også høyttalerne, son at jeg trykker for å bestemme hvilke kilde lyden skal spilles fra, uten å måtte koble om ledninger hele tiden. Som sagt er jeg helt ny på dette, men vet at en receiver gjør dette. Jeg vil betale så lite som muligt. Bør jeg kjøpe en receiver ellet bør jeg kjøpe noe annet? Sry for dårlig skrevet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Både receivere og vanlige forsterkere pleier å ha godt med innganger til diverse utstyr. Se på spesifikasjonene så skal det stå hva slags innganger forsterkeren eller receiveren har. Skal du ha sub i tillegg siden bør du finne en som har sub-utgang. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Både receivere og vanlige forsterkere pleier å ha godt med innganger til diverse utstyr. Se på spesifikasjonene så skal det stå hva slags innganger forsterkeren eller receiveren har. Skal du ha sub i tillegg siden bør du finne en som har sub-utgang. Så hva pris bør jeg betale? Hva er forskjellen på en billig og en dyr en? Og bør jeg ha, receiver eller forsterker? Endret 8. januar 2015 av Tryminator Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Høres ut som reciver er det som enklest gjør det du er ute etter. Si heller hvor mye penger du har tenkt å bruke på det, så er det nok flere her som kan komme med gode forslag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Receivere pleier å være billigere, merkelig nok. Receivere har innebygd radio, noe rene forsterkere mangler. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Har ikke peiling på hva pris Kan fint kjøpe brukt. De billigste er vel rundt 1000... http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/HTR2067BL/yamaha-5-1-surround-receiver-htr-2067-sort?scid=Pricecomparison2989 denne er på halv pris hos elkjøp. Er den bra? Endret 8. januar 2015 av Tryminator Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Tips til en rundt 1000. Kan bære brukt... Kan denne være noe? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/receiver-og-forsterker/HTR2067BL/yamaha-5-1-surround-receiver-htr-2067-sort?scid=Pricecomparison2989 Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Den Yamaha'en til 995 virker til å være en nokså gammel modell med begrensede egenskaper. Du kan koble til PS3 og PC via HDMI, men utover det har den ikke noen særlige muligheter. Den har ikke Bluetooth, Air Play eller lignende, så du vil ikke kunne koble til mobilen slik som du nevner i den første posten. Den har heller ikke DNLA som gjør at du kan koble den til nettverket og spille feks musikk fra en NAS eller PC. Den har heller ikke USB - slik at du kan koble til feks en ekstern harddisk. Dersom du ønsker Bluetooth, Air Play, DNLA, USB, WIFI/Nettverk osv, må du nok noe opp i pris. Komplett/MPX har pleid å kjøre gode tilbud på entry-modeller med fra Onkyo, men nå ligger den rimeligste på 4000: Onkyo TX-NR636. Den vil helt sikkert gjøre jobben, men jeg mistenker det er litt dyr. Et rimeligere alternativ (3000) kan være Yamaha RX-V500D. Den har både Wifi, AirPlay, DLNA og USB. Eller Denon AVR-X1 (på tilbud til 3500), som har Bluetooth og spotify i tillegg til egenskapene til RX-V500D. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Den Yamaha'en til 995 virker til å være en nokså gammel modell med begrensede egenskaper. Du kan koble til PS3 og PC via HDMI, men utover det har den ikke noen særlige muligheter. Den har ikke Bluetooth, Air Play eller lignende, så du vil ikke kunne koble til mobilen slik som du nevner i den første posten. Den har heller ikke DNLA som gjør at du kan koble den til nettverket og spille feks musikk fra en NAS eller PC. Den har heller ikke USB - slik at du kan koble til feks en ekstern harddisk. Dersom du ønsker Bluetooth, Air Play, DNLA, USB, WIFI/Nettverk osv, må du nok noe opp i pris. Komplett/MPX har pleid å kjøre gode tilbud på entry-modeller med fra Onkyo, men nå ligger den rimeligste på 4000: Onkyo TX-NR636. Den vil helt sikkert gjøre jobben, men jeg mistenker det er litt dyr. Et rimeligere alternativ (3000) kan være Yamaha RX-V500D. Den har både Wifi, AirPlay, DLNA og USB. Eller Denon AVR-X1 (på tilbud til 3500), som har Bluetooth og spotify i tillegg til egenskapene til RX-V500D. Ok ... Takk for hjelpen De ser alle bra ut. Tror jeg kjøper en av de, men tror jeg venter noen uker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå