Gå til innhold

Innkalling til førstegangstjeneste - Slippe pga. mangel på motivasjon?

traaoni

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk innkalling til førstegangstjeneste med innrykk i april. Jeg har lest litt rundt om og ser faktisk at folk får dimme allerede på innrykkdagen pga. lite motivasjon, stemmer dette i det hele tatt?

Selv er jeg ikke veldig motivert, da jeg hadde planer om universitetsstudie til høsten, og en førstegangstjeneste på 12 mnd. vil medføre at jeg ikke får startet på denne før 2017.

Så mitt spørsmål er; kan man faktisk dimme pga. mangel på motivasjon? Jeg har ingen planer om å lyve på meg ditt og datt for å slippe førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke rett til å dimme med dette grunnlaget, men jeg tror det skal være mulig ja, uten at jeg har prøvd selv.

En annen ting du kan gjøre er å søke om å ta tjenesten når du er ferdig med studiene.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen garanti at du får dimme hvis du sier at du har lite motivasjon. Kommer veldig an på hvem du sier det til. Hadde flere som hadde lite motivasjon for førstegangstjeneste i rekrutten og som snakket med befalet om det. Men de måtte fortsatt gjennomføre.

Hvis du absolutt vil dimme tror jeg du bør finne på en annen grunn enn mangel på motivasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke lyve, men overdriv sterkt, du. Riv og bit og slit. Kjemp. Det skulle jeg ha gjort. Isteden kasta jeg bort 12 måneder av livet på tullball, hat og hjemlengsel.

Jeg vil anbefale deg å søke deg til universitetet, og så be om utsettelse av forsvarstjenesten til du er ferdig med utdannelsen. De fleste slutter å høre fra forsvaret innen de er ferdig, spesielt for masterstudenter. Og hvis de tullingene fremdeles skal ha deg, kan du ta opp kampen da, som voksen og selvstendig, med mye mer selvtillit. Og da legger du ut om gikta di, tverrplattfotheten din, det vonde kneet, ørene som ble ødelagt av mye høy musikk, at du ser litt uklart på det ene øyet. Åjada. Da flykter de som om du var pesten.

Lenke til kommentar

Du må være elev eller ha studieplass for å søke utsettelse. Holder ikke å si at du har planer om det. Ergo må du få deg studieplass omtrent i morgen hvis du skal få søkt utsettelse.

Mangel på motivasjon er heller ingen grunn til å slippe unna. Jeg hadde det dog helt topp i forsvaret. Beste året i livet mitt sålangt.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...