ExpensiveGameFinder Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Hvordan er gigabyte mtp coil whine? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 på toppen av det hele fikk jeg ett dårlig chipset og da dette var det jeg greide og gjøre mer på: http://www.3dmark.com/3dm/5452238 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Ikke dårlig det Gigabyte har ikke coil whine, ei ASUS Ikke nyere modellene av Evga (SCC og FTW+) Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Så scc og frw har ikke whine... Hmm kanskje jeg sender til netonnet og får asus da... Må tenke litt Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Det er ikke korrekt og kategorisk påstå at hyling fra datakomponenter ikke dekkes av garantien. Hvis hyling skyldes en defekt, som eks dårlig kontakt, dekkes dette selvfølgelig av garantien. Prøv skjermkortet i en annen PC om du har mulighet for det, hyler det da er det faktisk mulig det har en fysisk defekt. Dårlig kontakt/lodding kan i ytterste konsekvens utgjøre en brannfare. Eventuelt prøv med annen PSU i din PC. Jeg hadde en PSU som hylte noe infernalsk, Digital impuls nektet og bytte denne, tok kontakt med FPS(produsent) og de ga beskjed om at den skulle byttes. Holdningen deres var at deres produkter ikke skulle lage hyle lyd. Blitt fortalt av kompetent person at slik hyling kan skyldes "mismatch" mellom produkter, da normalt GPU og PSU, ofte nytter det ikke og bytte GPU. Men ved bytte av PSU, ved "mismatch", stopper man vanligvis hylingen uansett om den kommer fra GPU eller PSU. Komplett bytter komponenter ved hyling, de har oppgitt at grunnen til dette er at det urimelig at kunden skal leve slik hyling. Samt at uten at de får sjekket komponenten kan de ikke utelukke den har en defekt, som kan forårsake brann etc i ytterste konskvens. Det er vel noe og utsette på samtlige data nettbutikker/butikker i Norge, men synes www.komplett.no og www.pcstyling.no stiller i en egen klasse når det gjelder retur av produkter uansett årsak. Endret 10. januar 2015 av baggiebridges 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 ^^ så netonnet eller evga skal jeg sende til? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 På netonnet sin side står det "man kan bruke angreretten innen 14 dager hvis varen ikke er brukt, skadet og alt tilbehør følger med som fjernkontroll etc" betyr dette at jeg da som har brukt varen, men ikke skadet den at jeg ikke kan sende den inn? Selvom jeg har original emballasje og alt som fulgte med. Lenke til kommentar
olemannska Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Nå er det slik at alle skjermkort kan ha coil whine og dette kommer stort sett av en viss HW-kobinasjon. Coil whine oppstår fordi PSU presser et fast antall volt inn til skjermkortet, som igjen får spolene på kortet til å operere på en viss frekvens. Grunnen til at du hører spolene operere (coil whine), er fordi de da opererer på et lydnivå mellom 10.000 og 20.000 hz. En mulig løsning for å kvitte seg med, eller minske coil whine, har vist seg å være å over- eller undervolte skjermkortet. Det du gjør da er rett og slett å endre antall volt skjermkortet trekker og i mange tilfeller får man da også endret frekvensen spolene opererer på slik at de opererer over 20.000 hz. Dette fungerer vel å merke ikke alltid, da noen spoler ikke lar seg endre, og i de tilfeller er nok eneste løsning å sende i RMA 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå