Gå til innhold

Noen som har lyst å være med i et politisk parti?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Hei,

jeg har fryktelig lyst å starte et nytt parti og lurte på om noe kunne hatt lyst til å være med.

Jeg er ganske sosialdemokratisk og ønsker å hjelpe de svake i samfunnet. Partiet vil derfor ha et sosialdemokratisk utgangspunk, der vi skal ta vare på de svake i samfunnet og støtter opp under mye av den norske velferdsmodellen. Der en ikke skal ha noen frykt for å dø på grunn av helsestell, offentlige ytelser til arbeidsløse osv., noe vi nok alle kjenner til. Vi vil likevel være interessert i å utforske nye bedre organisasjonsmetoder og vil legge vekt på handlekraft dersom det ikke lenger er økonomisk mulig.

Særlig de dårligere stiltes muligheter til å komme frem i utdanningssektoren og ellers vil være viktig. En skal prøve å legge til rette gjennom resurser fått av beskatting, at flest mulig mennesker skal kunne tilby de etterspurte egenskapene i næringslivet. På den måten kan en redusere forskjellene og økene hvert enkelt menneske sin velferd.

Mye pengebruk som ikke er nødvendig burde bli kuttet, og det er nødvendig med en stor undersøkelse av hva som ikke trengs. En burde også styrke statsrevisjonen (som undersøker det offentliges pengebruk). Ingen ting unødvendig og bortkastet burde eksistere.

Når det gjelder skatter, ønsker jeg at vi skal ha en ansvarlig politikk. Der vi skal ha som regel å ikke bruke mer enn hva vi tar inn i skatter og avgifter. Med andre ord skal kutt iverksettes med en gang det ikke er økonomisk mulig å opprettholde pengebruken.

Derimot synes jeg at norske menn og gutter fra arbeiderklassen blir i økende grad ignorert av myndighetene. Jeg ønsker å gjøre noe for de guttene som faller fra i skolen og gjøre mer for å legge til rette for deres forskjeller. Slik som at de blir utviklet senere, har mindre forståelse av konsekvenser og har mindre evne til å selvkontroll i ung alder. Dette, sikkert mer og en del kulturforskjeller, kombinert med mindre oppdragelse og disiplin fra skolen og foreldrenes side, har hatt dårlige konsekvenser. De tar mindre høyere utdanning og faller oftere fra i livet. Et forsøk på å hjelpe unge menn, gutter og dårligere stilte menn i høyere grad vil være til stor hjelp, for mennesker som ellers får lite fokus i samfunnet. Grunnen til at jeg i særlig grad bryr meg om disse, er fordi de har vanskeligere for å finne noen å være i lag med og få barn, ganske sikkert fordi kvinner er mer selektive med hvem de blir i lag med, de skal helst ha menn som har en grei økonomi, respekt av andre og helst status. Et stort fokus på kvinner særlig de senere årene, gjør det mer legitimt å fokusere litt på de som er glemt, og det mye å hente på å gi dem en hånd. I form av bedre nasjonal økonomi, flere fødte barn og bedre personlige liv.

Innvandringspolitikken vil være basert på ytterst nødvendighet. Vi skal altså ikke ta inn så mange mennesker, og de som får komme hit, skal trenge det. Det vil bli langt vekt på å gi de fleste en hånd der de er, slik som i flyktningeleirene utenfor Syria. Eller hjelpe landene rundt å gi de som har flyktet et nytt liv i disse landene. Partiet vil ha som grunntanke at det er økonomisk ulønnsomt å ta inn mange asylsøkere og innvandrere. I tillegg til at det skaper unødvendig splittelse blant befolkningen og synes at landet skal tilhøre barna til forfedrene som har skapt landet. For de svakeste i samfunnet er innvandring en unødvendig konkurranse om arbeidsplassene og fører til at de bedrestilte kan utnytte dem enda mer.

I miljøpolitikken kan være et viktig felt. Av den grunn at resurser må bli brukt med måte og at en ikke ønsker å ødelegge for fremtidige generasjoner. Langsiktig sikring av energi i form av bygging av fornybare energikilder vil være en prioritet. Fordi det vil være lønnsomt på sikt. Derimot vil jeg ikke at vi skal bli for ekstreme, slik at vi ikke kan tillate at det blir startet gruvedrift eller industri.

Partiet vil ikke ha en særs sosial liberal profil. En vil støtte opp om homofiles rettigheter, fordi det er utilitaristisk at de får lov å gjøre som de vil. Men vi ønsker at mennesker skal leve oftest mulig i parforhold, helst som gift, og at det skal være viktig at ungene har to tilstedeværende foreldre, som også er deres virkelige foreldre. Grunnen er at det er bra for ungene og det viser seg å være en økonomisk og sosial viktig samfunnsordning.

Send en e-post til [email protected] om du vil være med. Det hadde vert spennede og artig å se om vi kunne fått noe til :)

Kommer med oppdateringer om ander saker etter hvert, men de som blir med vil selvsagt etter hvert forandre disse når vi når en ny, mer fornuftig og rasjonell konsensus. Jeg kommer ikke til å ha vetorett eller skal diktere, du er likeverdig.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forsøk på å hjelpe unge menn, gutter og dårligere stilte menn i høyere grad vil være til stor hjelp, for mennesker som ellers får lite fokus i samfunnet. Grunnen til at jeg i særlig grad bryr meg om disse, er fordi de har vanskeligere for å finne noen å være i lag med og få barn, ganske sikkert fordi kvinner er mer selektive med hvem de blir i lag med, de skal helst ha menn som har en grei økonomi, respekt av andre og helst status.

Hvordan skal du hjelpe menn å få barn? Skal du ansette statlige horer? Bordeller? Fødehus hvor menn kan komme og knulle kvinner på tjukka?

Kvinner mer selektive? Min erfaring er at kvinner går får menn uten økonomi, uten respekt, uten utdanning og uten status.

Hvorfor skal du tvinge vanskeligstillte menn som ikke ønsker seg barn til å få barn? Hvorfor må folk gifte seg og få barn ifølge din politikk? Kan du ikke la mennesker få velge dette fritt selv? Det har jo fungert veldig bra de siste 100'000-200'000 årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Et forsøk på å hjelpe unge menn, gutter og dårligere stilte menn i høyere grad vil være til stor hjelp, for mennesker som ellers får lite fokus i samfunnet. Grunnen til at jeg i særlig grad bryr meg om disse, er fordi de har vanskeligere for å finne noen å være i lag med og få barn, ganske sikkert fordi kvinner er mer selektive med hvem de blir i lag med, de skal helst ha menn som har en grei økonomi, respekt av andre og helst status.

Hvordan skal du hjelpe menn å få barn? Skal du ansette statlige horer? Bordeller? Fødehus hvor menn kan komme og knulle kvinner på tjukka?

Kvinner mer selektive? Min erfaring er at kvinner går får menn uten økonomi, uten respekt, uten utdanning og uten status.

Hvorfor skal du tvinge vanskeligstillte menn som ikke ønsker seg barn til å få barn? Hvorfor må folk gifte seg og få barn ifølge din politikk? Kan du ikke la mennesker få velge dette fritt selv? Det har jo fungert veldig bra de siste 100'000-200'000 årene.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev å hjelpe særlig gutter og unge menn. Tilrettelegge for dem i skolen osv. basert på de forskjellene som eksisterer og kanskje være litt mer obs på disse personene generelt sett i samfunnet. Siden mange utvilsomt ikke får den disiplinen og omsorgen de trenger. På den måten kan en sørge for at færre faller fra og dermed at flere får en familie. Statistikk viser det at kvinner ikke går etter menn med dårlig inntekt, utdanning, lite respekt, status osv. Din personlige erfaring har lite å si.

Særlig er det viktig å gi folk muligheten til utdannelse senere i livet. Ved å bygge opp under ordningen om privatist og selvstudier, i tillegg til andre former for søtte.

Er det ikke på tide å sørge litt for disse dårligerestilte arbeiderklasse mennene, guttene og unge mennene? Dette er på mange måter en velferdsøkning for kvinner og barn også. Siden de får flere skikkelig menn å velge mellom og flere får sikkert en tilstedeværende far. Økonomisk sett gir det i alle fall mening.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så vil jeg også streke under at vi skal lage eventuell politikk i lag. Det blir ikke slik at jeg har vetorett eller skal diktere, men helst skal det ha en slik profil som over.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

"Stusselige Gutters Parti"?

Nei. De/Dei norske Sosialdemokrater/ar. DNS. Kunne blitt noe slikt, men en burde jo prøve å lage et navn som viser at vi var forskjellige fra andre partier. Ikke en del av den politiske konsensusen.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Skal partiet prøve å arbeide for å forebygge demokratiets fall i Europa som du, men ikke statistikken, sier skal komme om 35 år?

Blir det et dommedagsparti?

Hvorfor ønsker partiet ditt å diktere at andre skal gifte seg? Hvilken rett har du til å definere hvilken samlivsform som er best for andre?

Vil partiet ditt kjempe for sterkere religion i samfunnet? Ønsker du deg et land styrt av asiatisk monoteisme fremfor sekularisme?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvordan skal du få til noe slikt? Når partier som AP ikke kommer til makta en gang. Man kan også nevne Piratpartiet, som hadde en fordel ved at de hadde et interessefelt med samlet målgruppe. Et slikt parti som dette vil ha vanskeligere for å vinne velgere, fordi man kan like godt stemme andre partier som står for noe av det samme. Piratpartiet var unikt og fikk mye moment pga. markedsføringen og nisjemarkedet.

Lenke til kommentar

"Stusselige Gutters Parti"?

Nei. De/Dei norske Sosialdemokrater/ar. DNS. Kunne blitt noe slikt, men en burde jo prøve å lage et navn som viser at vi var forskjellige fra andre partier. Ikke en del av den politiske konsensusen.

Jeg håper ikke du etterfølger de svenske sosialdemokrater, og da kommer jeg garantert ikke til støtte partiet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg håper ikke du etterfølger de svenske sosialdemokrater, og da kommer jeg garantert ikke til støtte partiet ditt.

Som skrevet vil jo partiet være ganske annerledes på mange punkt :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Skal partiet prøve å arbeide for å forebygge demokratiets fall i Europa som du, men ikke statistikken, sier skal komme om 35 år?

Blir det et dommedagsparti?

Hvorfor ønsker partiet ditt å diktere at andre skal gifte seg? Hvilken rett har du til å definere hvilken samlivsform som er best for andre?

Vil partiet ditt kjempe for sterkere religion i samfunnet? Ønsker du deg et land styrt av asiatisk monoteisme fremfor sekularisme?

I tråden jeg skrev litt nedenfor var aldri tema dommedag, men demokratiets fall. Om du ikke har lest tråden. Uansett er vel det ikke et særlig sannsynlig senario. Ingen ønsker å diktere at andre skal gifte seg, jeg tror at det er noe som i stor grad handler om et behov de fleste mennesker har, samtidig som det er veldig gode effekter på samfunnet. Jeg har ikke skrevet noe om religion og har ikke noe lyst til å gjøre det sterkere.

Hvordan skal du få til noe slikt? Når partier som AP ikke kommer til makta en gang. Man kan også nevne Piratpartiet, som hadde en fordel ved at de hadde et interessefelt med samlet målgruppe. Et slikt parti som dette vil ha vanskeligere for å vinne velgere, fordi man kan like godt stemme andre partier som står for noe av det samme. Piratpartiet var unikt og fikk mye moment pga. markedsføringen og nisjemarkedet.

Jeg tror partiet er så forskjellig på mange punkt at det kanskje kunne tatt en stor bolk.
Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Som andre har sagt, berømmer deg for engasjementet, men spørs om ikke toget er gått for lengst, til å etablere nytt parti i "revolusjonerende" politisk retning.

Se på Sverige-Demokratene som eksempel, de fikk vel ca. 15% i valg, men "demokratiet" forhindrer at de får makt. Med mindre man er main-stream og innordner seg den rådene konformiteten, har man ingen sjanse.

Selve demokrati er den største hindringen for forandring muligens. Når det først er etablert, er det umulig å få gjennomgripende forandring.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Som andre har sagt, berømmer deg for engasjementet, men spørs om ikke toget er gått for lengst, til å etablere nytt parti i "revolusjonerende" politisk retning.

Se på Sverige-Demokratene som eksempel, de fikk vel ca. 15% i valg, men "demokratiet" forhindrer at de får makt. Med mindre man er main-stream og innordner seg den rådene konformiteten, har man ingen sjanse.

Selve demokrati er den største hindringen for forandring muligens. Når det først er etablert, er det umulig å få gjennomgripende forandring.

Sverigedemokratene kan jo ikke bli ignorert på sikt :) De er 10% nå, og kommer til å vokse. Det svenske folk har talt og myndighetene må snart bare innordne seg.

Lenke til kommentar

Sverigedemokratene kan jo ikke bli ignorert på sikt :) De er 10% nå, og kommer til å vokse. Det svenske folk har talt og myndighetene må snart bare innordne seg.

Nei, tror jeg ikke. Dvs. de kan evt. få maktposisjoner, men da må de innordne seg "systemet" eller "eliten" om man vil, såpass kraftig at de knapt er gjenkjennelig i politikk.

Ser det samme disiplinerende mønsteret også i USA (Tea Party bevegelsen)

Dette er en skjebne som rammer alle, enten det er islamister, nasjonalister, eller høyre, venstre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg kan ikke helt se hvordan ditt partiprogram skiller seg ut fra noe de etablerte partiene står for.

Hvem betegner du som svake i samfunnet forresten, alenemødre?

At man i høyere grad skal tenke på dårligere stilte menn, gutter og unge menn og legge til rette for dem i større grad. Slik en ikke har gjort før. Fordi vi glemmer forskjellene som eksisterer, noe som ganske sikkert har en rekke positive konsekvenser for det norske samfunnet og økonomien.

Vi skal ikke ha særlig med innvandring, mask kvoten fra land utenfor EØS, eller å annulere hele avtalen. Men der en sørger for å hjelpe menneskene der de er, noe som ganske sikkert vil ha flere positive effekter.

Mindre sosial liberalt. Med andre ord skal en se mer på hva som er hensiktsmessig, istedenfor dogmer.

Å kutte i alle unødvendige utgifter, med andre ord til forskjell fra AP-kaksene som har fult av merkverdige støtteprogrammer til sine egne og til ulike merkverdige formål. Å støtte opp under fullmaktene til riksrevisjonen vil være viktig.

Alt dette, kombinert med sosialdemokratisk tankegods, er noe som ikke eksisterer i Norge. Kan sikkert finne på mye mer og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...