newman221 Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 For min del er det de små tingene, som at jeg kan programmere NFC-tags til å gjøre ulike ting. Jeg har én på badet som åpner nettradio-app, slår på blåtann og parrer telefonen med blåtannhøyttaler på badet. Veldig kjekt å bare holde mobilen inntil skapet i 1 sekund. Har en NFC-tag på døra til soverommet, den slår på lommelykt. I bilen har jeg en som setter volum til maks og starter GPS-programmet (gammel bil uten kjørecomputer). Det er egentlig småting, men man får følelsen av at man er herre over egen teknologi, og kan tukle ganske mye. I Apple-verden fikk man ikke engang lov til å legge inn kalkulator i Notification-feltet engang Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) ... Det er egentlig småting, ... Ja, det er det. Men takk for svaret. Ingen av disse tingene du nevner er av noen betydning for min del, faktisk hadde jeg blitt gal hvis mobilen skulle skru på lommelykta av seg selv når jeg gikk inn på soverommet...:-))) Hører gjerne fra andre også, hvis det er noen "store ting" som virkelig kan beskrive hva som gjør at man føler seg så begrenset av iOS i forhold til Android. Men det er vel kanskje, som newman221 skriver, at det at man kan "tukle" med små nittygritty detaljer som gjør at noen opplever Android til å være bedre(?) Endret 1. februar 2015 av rogkas Lenke til kommentar
niqen Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 påstår ikke at iOS er direkte kjedelig, men restriktivt det er det så absolutt. man kan jo ikke stable / arrangere app ikonene sine slik man vil engang. i android kan man eksempelvis plassere app ikonene sine hvor man enn vil på skjermen, da man har et rutenett / en grid å forholde seg til. for meg som liker at ting fremstår som organisert er dette nokså viktig. det kommer litt an på telefonen, men f.eks min note edge oppleves nå som uunnværlig da den tilbyr bl.a multitasking, enten i selve OS'et, eller via edge displayet. fiklet litt med iphonen til en venn her i helgen, og følte det ble nokså tungvint å måtte trykke seg ut av en app for så å gå inn i en annen. iOS støtter ikke multitasking. på note 4 / note edge har man også muligheten til å kjøre to apper samtidig i split screen, eller man kan ha opptil 5 apper oppe samtidig i justerbare vinduer, som man enten kan minimere til små flytende bobler, som man da senere kan trykke på for å maksimere appen igjen. ellers benytter jeg meg også ofte av mine "quick settings" på telefonen. et par sekunder og jeg har tilgang til alle mine mest brukte innstillinger som jeg enkelt kan aktivere, eller deaktivere. enkelt og greit. tror ikke dette er noe man kan gjøre på samme måte i iOS. jeg har også muligheten av å legge til ett lass med forskjellige widgets, for alt mulig. i all hovedsak er jeg veldig opptatt av å ha muligheten til å kunne definere telefonen slik jeg ønsker at den skal være, slik at den er tilpasset mine behov og min bruk. ikke alle legger like stor vekt på dette, men det fine med android er at du kan hvis du vil. det er også veldig mange andre forkjeller mellom iOS og android, google has the answer(s) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Takk for at du tar deg tid til å svare. Heller ikke det du peker på er noe jeg anser som viktig, men det er veldig fint at Android fungere akkurat sånn du vil ha det til, siden sånne ting er viktig for deg. Når det gjelder det å bytte mellom applikasjoner ser jeg jeg ikke den helt store forskjellen mellom hvordan iOS og Android gjør det. Men heller ikke det er så viktig. Lenke til kommentar
lals Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 håper den neste nexus telefonen blir bra! Lenke til kommentar
niqen Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Takk for at du tar deg tid til å svare. Heller ikke det du peker på er noe jeg anser som viktig, men det er veldig fint at Android fungere akkurat sånn du vil ha det til, siden sånne ting er viktig for deg. Når det gjelder det å bytte mellom applikasjoner ser jeg jeg ikke den helt store forskjellen mellom hvordan iOS og Android gjør det. Men heller ikke det er så viktig. det viktigste er jo tross alt hva man foretrekker. det er mange som elsker iOS for den enkle, stabile og raske navigeringen. det er jo et stort pluss for den personen som prioriterer det enkle og subtile. så har vi den andre brukeren som kanskje foretrekker å ha mer kontroll over hvordan ting ser ut, eller noen som har behov for å ha mange forskjellige funksjoner. ta meg selv som eksempel, jeg benytter meg av min s-pen daglig, og den er et veldig flott verktøy om man lærer seg å huske på at den faktisk er der. når alt kommer til alt er det snakk om smak og behag. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Uten tvil HTC M9...nuff said! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå