Gå til innhold

Hvilken telefon er den neste "supertelefonen"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper at Note 5 imponerer mer enn 4, den blir nok en kjempetelefonen son skal komme i høsten. Blir interesant med HTC også, kanskje ikke som supertelefonen men generelt best i test, er det nok flere som spår.

 

Håper bare på at Google utnevner flere telefoner til GPE, spesielt Note serien. Garantert kjøp da.

Lenke til kommentar

Av de sære: Panasonic CM1 (som er lansert, men ikke tilgjengelig i Norge ennå. Prisen er forsåvidt også helt på viddene) og etterfølgeren til Lumix 1020. Årsak: stor sensor og fokus på kamerakvalitet.

 

Av de mer normale tipper jeg på Sony Xperia Z4. Årsak: middels stor sensor (større enn de fleste), Snapdragon 810 (som har innebygd en rekke viktige kameraspesifikke egenskaper og Android 5.x som åpner for råformat. Det skal sies at Z2 og Z3 kan få vesentlig bedre kamerakvalitet hvis Android 5.0 åpner for råformat i disse.

 

Mulig Samsung hiver seg på kamerakjøret de også. De har gjort formidabel innsats for å ta markedsandeler i systemkameramarkedet i det siste så jeg ser ikke bort fra at de starter en egen kamerasatsing på telefoner. Da mener jeg ikke S-serien eller Zoom-serien, men en egen serie som er mer myntet på kunder med kameraerfaring og vil ha både god kvalitet og gode betjeningsmuligheter.

 

Det kan selvsagt dukke opp andre også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Håper at Note 5 imponerer mer enn 4, den blir nok en kjempetelefonen son skal komme i høsten. Blir interesant med HTC også, kanskje ikke som supertelefonen men generelt best i test, er det nok flere som spår.

 

Håper bare på at Google utnevner flere telefoner til GPE, spesielt Note serien. Garantert kjøp da.

 

GPE er sannsynligvis på vei ut. Det er kun HTC One M8 som fortsatt er en GPE-telefon (sett bort ifra Nexus-serien) som er igjen i Play Store (US). Du kan riktignok konvertere en vanlig M8 til GPE edition (see XDA). Det kan jo hende det skjer noe i 2015, men statusen til GPE-"programmet" er uvisst for tiden.

"Over the course of 2014, we watched as the majority of the Google Play Edition devices disappeared from the Play Store. Former options such as the HTC One M7, Xperia Z Ultra, the Moto G, and the LG G Pad 8.3 (forever known in our hearts as the LGGP83GPE) have all vanished. Now the Galaxy S4, after being out of stock for a long time, has gone away as well."

 

 

http://www.androidpolice.com/2015/01/09/galaxy-s4-google-play-edition-officially-leaves-play-store/

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har tro på at Sony Z4 compact kommer til å bli en killer telefon, men jeg vet ikke om jeg orker å vente til den kommer ut eller om jeg går for Z3 Compact snart. Er veldig klar for å bytte ut min Galaxy S2.... Compact Z4 hadde rykte på å bli avduket på MWC, men det kommer også rykter på at den ikke bli avduket før sommeren. Vet ikke om jeg orker å vente... men de antatte specs'ene :dribble:

Lenke til kommentar

tipper note 5 / note 5 edge (eller edge II osv) kommer til å sette lista ganske høyt i år.

det gjør vel også forsåvidt S6 / S6 edge.

 

har hatt et slags av- og på forhold til apple og iphone, helt siden første generasjonen kom ut.

har note edge nå, og akter ikke å gå tilbake til iphone. flotte telefoner, det er de så absolutt.

men jeg er gått gruelig lei av hvor lite man kan gjøre i iOS. alt for mange begrensninger for min smak,

og misliker sterkt at apple velger kun proprietære løsninger for alle sine produkter.

 

note edge er bare prøvekonseptet på den nå kommende edge-serien til samsung,

men for mitt vedkommende fungerer den vel og bra. krever vel litt finpussing på enkelte områder

før den får toppkarakter av meg, men alt i alt vil jeg uansett lande på samsung om jeg skulle

gå for en ny telefon, slik jeg ser det nå. og da fortsetter jeg nok trenden med å velge en edge variant.

blir vanskelig å gå tilbake til noe annet når man først er blitt vant med konseptet.

Lenke til kommentar

...

men jeg er gått gruelig lei av hvor lite man kan gjøre i iOS. alt for mange begrensninger for min smak,

...

Jeg skal innrømme at det er noen år siden jeg hadde Android, så mye kan jo ha skjedd. Men hva slags begrensninger er det i iOS som du er så lei av? Og hva kan du da gjøre i Android som du ikke kan gjøre i iOS?

 

Jeg er først og fremst bare nysgjerrig, men jeg ser dette argumentet så ofte, og da blir man jo nysgjerrig på hva det kan være. Litt fordi jeg syns overgangen fra Android og til iOS (iPhone) ga meg en betydelig bedre og mer stabil mobil dataterminal som sammen med nettverksdingser fra Apple ga meg en mye bedre datahverdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...