Gå til innhold

Komplett gamer Pc 7000 maks

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis å kjøpe og bygge pc. Han trenger alt, altså skjerm, mus, tastatur, høyttalere og selve pcen. Han kan ikke bruke mer enn 7500 totalt (makspris) og han har windows8 fra før av.

Han skal bruke pc'en hovedsakelig til å game BF4 og ARMA3, ikke noe nedlasting eller ting som krever mye lagringsplass.

Under har jeg satt opp kabinett og diverse på bilde 1, dette tenker jeg er greit, men på bilde 2 er det cpu, gpu, ram og hovedkort.

Dersom dere har noen tips til dårlige komponenter som bør byttes eller andre oppsett tar jeg gladelig imot råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si at omtrent alt, ikke er noe satse på, særlig pc komponentene på høyre side.

Av SSD gå heller for samsung 840 Evo eller Crucial MX100 SSD 256GB de er langt mere anbefalt.

Resten er bruktmarket heller veien, se etter GTX 770 eller R9 280x samt eventuelt HD 7950 og oppover.

Prosessor bør du se etter i5 2500k oppover (Noe på LGA 1155).

8 GB ram burde du enten finne ny eller brukt. Helst det siste siden prisene er litt stive i dag. Og de fleste rambrikkene produsentene har 25 års garanti til livstidgaranti.

Coolermaster 212 evo blir nok vanskelig å få brukt men prisen er ikke så veldig stiv.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar, men hvorfor er det ikke noe å satse på?

Det vil vel kunne kjøre BF4 og ARMA3 på fullt allikevel eller?

Må holde meg innenfor prisen, så en intel i5 prosessor blir vanskelig å finne samt skjermkortene du beskriver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...