Gå til innhold

Kjøler til Radeon 9800 pro

Anbefalte innlegg

Skal levere inn mitt PowerColor Radeon 9800 pro fordi vifta stoppa så maskina restarta og kjøleribba ble satans varm osv osv.

Lurer fært på hva jeg skal kjøpe som erstatning (får vel garanti) eller om jeg skal satse på samme kortet en gang til. Liker av erfaring ikke helt den vifta og lurer på om jeg skal sette på en annen gpu-vifte. Sett litt rundt på microplex, og lurer på om "Vantec Iceberq GPU-kjøler m/ blå LED" kan gjøre noe nytte for seg?

Noen meg anbefalinger og tips her??

ps. Kan jeg bruke samme kjølepasta til gpu som til cpu?? skulle vel gjøre samme nytten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=237

ZM80C-HP med ZM-OP1 gir den absolutte kjøling av ditt skjermkort. Temperaturen er nesten tilbake til hva den orginale kjøleren ga, mens lydnivået er et helt annet. For de med et støyete skjermkort og som vil gjøre noe med det bør vurdere denne løsningen. Mest sannsynlig vil denne også gi et optimalt stille resultat på de aller nyeste skjermkortene på markedet.

Lenke til kommentar

Kan helt klart anbefales, :p: har R9700 PRO AIW med en slik heatpipe-kjøler fra Zalman. Riktig nok den forrige modellen, men uten vifte, den blir varm, men har ikke hatt noen problemer med ustabilitet eller andre problemer. en stille kjøler som sammtidig gir NOK kjøling for mitt bruk. :woot:

Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale denne kjølingen fra Zalman, hadde den selv før jeg byttet til vannkjøling.

Dersom du ikke skal klokke opp "må" du ikke ha viften. GPU blir varm ja, men kjøleren er blitt testet av mange og samtlige har funnet kjølingen god nok til å kjøre stabilt. Dersom du går for den utenvifte, så er det jo da å anbefale å ha "noe" luft sirkulasjon i kabinettet, da går det veldig greit.

Hvis overklokking er inne i bildet må du ha vifte... Men sats heller på å skjære ut et 120mm hull i side døren i kabinettet RETT over skjermkortet. Plaser en 120mm av eget valg der og du får konstant mye frisk luft rett på de store ribbene. Og det kan bli helt støy fritt (viftestyring), og du kan overklokke!

Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...