Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

3 defekte modemer fra Nextgentel

Anbefalte innlegg

For ca en måned siden slo lynet ned i nabolaget. VDSL-modemet mitt (Inteno DG301)fra Nextgentel tok kvelden.

Fikk tilsendt et "nytt" modem (et tidligere brukt Thomson 789), koblet dette til men fikk ikke sync på linjen. Prøvde å resette modemet, bytte kabel, osv. Kontaktet på nytt NGT, og de mente på at det var feil på linje eller sentral, og bestlite derfor feilsøking på linjen. Fikk beskjed om å la modemet stå tilkoblet til dette var utført.

Et par dager senere var det tordenvær på nytt, og da gikk mitt "nye" modem også... Senere på dag ble jeg oppringt av montør fra Eltel, han ville komme å sjekke linjen min. Han hadde ikke med seg utstyr for å måle VDSL, men han hadde et VDSL-modem (p8702N) fra Telenor. Han koblet dette til på samme sted jeg har brukt. Etter ca 30 sek hadde modemet sync, og internett fungerte. xDSL stats på webinterfacet viser: VDSL2 Annex B. Fikk låne Telenormodemet så jeg hadde internett til jeg fikk nytt av NGT.

Ok, da var sikkert det "nye" brukte modemet NGT sendte meg defekt, tenkte jeg. Kontaktet på nytt NGT, og fikk deretter tilsendt et Intene DG301, samme type jeg har brukt siden jeg ble kunde for ca et år siden. Koblet fra Telenor-modemet, koblet til det nye modemet fra NGT. Men fikk igjen ingen sync på linjen...

Kontatktet på nytt NGT, fikk nytt modem, igjen et Inteno DG310. Byttet på nytt ut Telenor-modemet, med Inteno`en, men fortsatt ingen sync...... NÅ er jeg passe irritert..... Kontaktet på nytt NGT, snakket med dem ca en time, prøvde alt mulig, og til slutt ble konklusjonen fra damen på kundeservice at også dette modemet var defekt. Så i morgen får jeg mitt fjerde modem fra dem i posten!!!

Hva er sannsynlighetet for at alle de 3 modemene jeg har fått tilsendt er defekt???

Kan det være noe annet som er problemet? Kansje Zyxel-modemet fra Telenor får letter sync?? Kjører på høysete hastighet jeg kunne få ut ifra avstand til sentral. 25/5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åherregud. Etter siste samtale med Ngt's kundesupport trodde jeg de hadde lært leksa si med Inteno modemene. De dør som fluer. Klarte selv å koke ihjel 3 stk Inteno X5668. De er underdimensjonert og av dårlig kvalitet. Mine klarte rett og slett ikke varmen som følge av alle oppkoblingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...