Pellemelle Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Jeg trenger hjelp til å velge ny smartphone. Min elskede (og bare 7 måneder gamle) Samsung galaxy s5 ble nylig frastjålet på ferie. Jeg kunne selvfølgelig bare kjøpt en ny SGs5, men har bestemt meg for å kjøpe en helt ny telefon, og da skape litt hell i uhellet: å få oppleve den deilige følelsen av å utforske en ny smartphone. Jeg håper det er noen sykt oppdaterte mobiltelefonister der ute som kan hjelpe meg. -Jeg vil IKKE ha iphone. Been there, done that. -Spiller ingen rolle hvilken farge den er, så lenge den ikke er hvit (er så skittent i veska mi) -Jeg trenger en mobil man kan game på (antar at det heter "kraftig prosessor"?) -Jeg vil selvfølgelig ikke gå NED i megapixel fra det jeg hadde, så 16 er minimum. Dog føltes det virkelig som at kvaliteten på kameraet ble verre etterhvert, og syntes mobilen hadde vanskelig for å fokusere.. Men likevel: Det må være 16. -Den kan godt være stor! Den eneste jeg har sett som blir for mye av det gode er Galaxy note 4. -Rask swipe! Hater treig nettshopping -Den kan ikke koste over 5000. Det blir for dumt. På forhånd takk til de som ønsker å uttale seg! Endret 8. januar 2015 av The Doctor Endret trådtittel Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hvorfor er du så opphengt i antall megapiksler? Megapiksler har lite med bildekvaliteten å gjøre, det er det kvaliteten på sensoren som avgjør. Virker uansett som om en Xperia Z3 vil kunne passe deg bra. Vanntett er den også og du får den i flere ulike farger. Da får du forøvrig en av de beste mobilkameraene på markedet også (selv om den sliter litt i dårlig lys). Den koster derimot litt over 5000,- Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Lg g3 eller Sony xperia Z2. Begge koster under 3500,- og er gode telefoner. Hvis du syntes S5 var bra så kan jo også S5 Active være noe. Den koster like over 5000,-. https://shop.banzai.no/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s5-active-dark-green Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Tråden er flyttet til riktig kategori med en mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Megapixlene har lite å si som Zyg0te skriver, mye mer med linsen og bildesensoren.Har LG G3 selv, og kan gjerne anbefale den, vertfall rimelig nå http://www.prisjakt.no/product.php?p=2661801 Z2 er også en mobil som man får mye for nå, ikke verdt 2k ekstra for z3 etter min mening http://www.prisjakt.no/product.php?p=2520842 Lenke til kommentar
Pellemelle Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Megapixel-snakket mitt illustrerer ganske bra hvor lite jeg egentlig kan om mobiltelefoner.. Da er det greit med assistanse! Takk for gode råd. Var innom expert og kikket idag. Skal sjekke ut LG G3 også. Jeg har en iboende motvillighet til å kjøpe en "gammel" modell når det finnes noe nyere der ute, men du har jo et godt poeng om Z2´en, Brattus. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Du er ikke den eneste som tror megapixler har alt å si, industrien har hjernevasket "folk flest" til å tro at mange megapixler = bra kamera. Sony lanserer ny modell hver 6. måned, så Z2 er strengt tatt ikke en generasjon gammel enda. Ta litt på Z2 før du bestemmer deg, har selv brukt en Z noen ganger og syns alltid de er ganske kantete og ubehagelige å bruke - men nå er jo jeg vant til Nokia Lumia 920 sin ergonomi Hvis det interesserer deg så har LG G3 1440p skjerm og Sony modellene 1080p. Selv ville jeg gått for G3 fordi den er bedre å holde. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Problemet med å kjøpe Sony er at det kommer ny modell hver 6 måned, og den nye er bare marginalt oppgradert i forhold til forrige modell. Z3 og Z2 er omtrent identiske, men det er stor forskjell i pris. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Noe som også er verdt å tenke på er at ARM sine nye prosessorarkitekturer vil brukes på nye modeller nå, det vil gjøre godt for effektivitet og ytelse. Lenke til kommentar
Pellemelle Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Noen som har erfaring med Huawei Honor 6? Hvorfor er den så billig? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Fordi de har spart litt penger her og der. Blant annet er kameraet en trist affære. Lenke til kommentar
Pellemelle Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Fordi de har spart litt penger her og der. Blant annet er kameraet en trist affære. Ok. Jeg har lest unødvendig mange reviews og sammenligninger nå, og det virker som at LG G3 egentlig er mest imponerende. Det er utrolig synd at jeg ikke synes den er fin. Firkantede xperia z3, derimot, faller i smak. Jeg vurderte å kjøpe ny samsung galaxy s5, så jeg bestemte meg for å se på kamera-sammenligninger mellom xperia Z3 og galaxy S5. Ser ut som at z3 har videre linse og tar bedre bilder i mørket (på tross av Zyg0te sin kommentar tidligere?), men at s5 tar bilder med finere og mer naturlige farger. Lenke til kommentar
Pellemelle Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2015 Herlighet, jeg kan jo spille ps4 spill på z3! Da fikk jeg endelig bestemt meg. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Ser ut som at z3 har videre linse og tar bedre bilder i mørket (på tross av Zyg0te sin kommentar tidligere?), men at s5 tar bilder med finere og mer naturlige farger. Nei, kommentaren til Zyg0te er fortsatt rett, megapikslene har lite å si. Men sensoren i Z3 skal være ganske grei. Flere mp betyr ikke nødvendigvis dårlig bildekvalitet, men det er definitivt ikke en selvfølge for god bildekvalitet. Det er andre ting som har noe å si, og flere mp betyr mer arbeid for å få samme bildekvalitet. Selve sensorbrikken må være bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå