Gå til innhold

Oppgradere fra et gtx 660 ti til et gtx 970/980 eller vente?


sunnySR

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har jobbet for harde livet i måneden desember/januar med en baktanke at jeg skal kjøpe meg et gtx 970 eller et 980. Jeg er student og ser at dersom jeg skal ha samvittighet og penger til å kjøpe, må det bli nå. Planen var å kjøpe meg et gtx 970, men nå har jeg tjent meg opp til et gtx 980 og må si jeg har mest lyst til å kjøpe det siden det er noe eget å kjøpe et topp-kort.

 

Har fra før av et evga gtx 660 ti som fungerer helt ok, men jeg ser at den burde bli skiftet ut i og med at jeg har kjøpt meg 1440p skjerm.

 

Planen var å kjøpe et gigabyte gtx 970 g1, men ser at komplett har satt opp prisen kraftig til 3995,-. Dette har fått meg til å tenke på at jeg kan prøve å finne et "billig" gtx 980 og kjøpe det istede. så jeg fant et gainward 980 reference kort til 4479,-. Nå tenker sikkert alle at reference kort er noe dritt siden det har dårlig kjølig og høye temps, men planen min er å vannkjøle det så fort som mulig og derfor tenker jeg at det er helt greit med et reference kort. Har sett på uttalige tester at reference kortet overklokker nesten like bra som de med custom kjøling.

 

Spørsmålet er burde jeg kjøpe meg et gtx 970 eller et 980? eventuelt burde jeg vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den svake kronen har justert litt i butikkene ja, 980 bruker vel 50-70 færre watt en 780ti, så stock eller ikke, kaldt er det uansett.

 

Det er ingenting å vente på iallefall, kommer ikke noe bra ut nå som du bare må ha, sparer deg for penger og er bedre.

Lenke til kommentar

Den svake kronen har justert litt i butikkene ja, 980 bruker vel 50-70 færre watt en 780ti, så stock eller ikke, kaldt er det uansett.

 

Det er ingenting å vente på iallefall, kommer ikke noe bra ut nå som du bare må ha, sparer deg for penger og er bedre.

Vet ikke om jeg forsto deg rett, men du mener at jeg burde vente?

Lenke til kommentar