Gå til innhold

Oppgradere fra et gtx 660 ti til et gtx 970/980 eller vente?


sunnySR

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har jobbet for harde livet i måneden desember/januar med en baktanke at jeg skal kjøpe meg et gtx 970 eller et 980. Jeg er student og ser at dersom jeg skal ha samvittighet og penger til å kjøpe, må det bli nå. Planen var å kjøpe meg et gtx 970, men nå har jeg tjent meg opp til et gtx 980 og må si jeg har mest lyst til å kjøpe det siden det er noe eget å kjøpe et topp-kort.

 

Har fra før av et evga gtx 660 ti som fungerer helt ok, men jeg ser at den burde bli skiftet ut i og med at jeg har kjøpt meg 1440p skjerm.

 

Planen var å kjøpe et gigabyte gtx 970 g1, men ser at komplett har satt opp prisen kraftig til 3995,-. Dette har fått meg til å tenke på at jeg kan prøve å finne et "billig" gtx 980 og kjøpe det istede. så jeg fant et gainward 980 reference kort til 4479,-. Nå tenker sikkert alle at reference kort er noe dritt siden det har dårlig kjølig og høye temps, men planen min er å vannkjøle det så fort som mulig og derfor tenker jeg at det er helt greit med et reference kort. Har sett på uttalige tester at reference kortet overklokker nesten like bra som de med custom kjøling.

 

Spørsmålet er burde jeg kjøpe meg et gtx 970 eller et 980? eventuelt burde jeg vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den svake kronen har justert litt i butikkene ja, 980 bruker vel 50-70 færre watt en 780ti, så stock eller ikke, kaldt er det uansett.

 

Det er ingenting å vente på iallefall, kommer ikke noe bra ut nå som du bare må ha, sparer deg for penger og er bedre.

Lenke til kommentar

Den svake kronen har justert litt i butikkene ja, 980 bruker vel 50-70 færre watt en 780ti, så stock eller ikke, kaldt er det uansett.

 

Det er ingenting å vente på iallefall, kommer ikke noe bra ut nå som du bare må ha, sparer deg for penger og er bedre.

Vet ikke om jeg forsto deg rett, men du mener at jeg burde vente?

Lenke til kommentar

Han mente du ikke burde vente, og det støtter jeg også. Det vil alltid komme modeller i fremtiden som yter bedre, men det nytter ikke å vente til enhver tid av den grunn. Gtx 980 referansekjøler er faktisk god.

Selvfølgelig. Ser det nå. Hehe, flaut :huh: Ja men da tror jeg at jeg kliner til med et gainward gtx 980. Tenker at 980en vil være bra til 1440p. Selv om jeg må innrømme at å bruke 4500 på skjermkort er vannvittig :)

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

 

Han mente du ikke burde vente, og det støtter jeg også. Det vil alltid komme modeller i fremtiden som yter bedre, men det nytter ikke å vente til enhver tid av den grunn. Gtx 980 referansekjøler er faktisk god.

Selvfølgelig. Ser det nå. Hehe, flaut :huh: Ja men da tror jeg at jeg kliner til med et gainward gtx 980. Tenker at 980en vil være bra til 1440p. Selv om jeg må innrømme at å bruke 4500 på skjermkort er vannvittig :)

 

Synes du da det er vanvittig når en tenåring bruker 7K på 970 Sli?^^

 

Men 980 er best å gå i Mini-atx bygg.

 

Har 980 som skal til Rma, vurdere å slenge inn 1000Kr og kjøpe 970 Sli, men vet ikke om det er verdt det, Folding hvis så er det verdt det, men gaming vis....

Lenke til kommentar

 

 

Han mente du ikke burde vente, og det støtter jeg også. Det vil alltid komme modeller i fremtiden som yter bedre, men det nytter ikke å vente til enhver tid av den grunn. Gtx 980 referansekjøler er faktisk god.

Selvfølgelig. Ser det nå. Hehe, flaut :huh: Ja men da tror jeg at jeg kliner til med et gainward gtx 980. Tenker at 980en vil være bra til 1440p. Selv om jeg må innrømme at å bruke 4500 på skjermkort er vannvittig :)

 

Synes du da det er vanvittig når en tenåring bruker 7K på 970 Sli?^^

 

Men 980 er best å gå i Mini-atx bygg.

 

Har 980 som skal til Rma, vurdere å slenge inn 1000Kr og kjøpe 970 Sli, men vet ikke om det er verdt det, Folding hvis så er det verdt det, men gaming vis....

 

Nå skal ikke jeg gå ut å si hva folk burde bruke pengene sine på, jeg sier bare at for min del er det drøyt å bruke så mye penger på grafikkort. Om det er vanvittig å bruke 7k på grafikkort for en tenåring skal jeg ikke si noe om. noen bruker penger på pc, noen på bil og noen på reise. Det begynner å bli noen år siden jeg var tenåring, nå som jeg er student og ser på meg selv som voksen har jeg begynt å tenke mer og mer over hva jeg bruker penger på og må prioritere ting som jeg må ha over ting som jeg vil ha.

Man betaler jo egentlig 4500 for å kunne kjøre spillet på ultra istede for low. Alt dette har nok desverre fått meg til å revurdere kjøpet som jeg var ganske bestemt på å gjøre. Jeg ser at jeg kan enda kjøre bf4 på medium/high noe som funker for min del. Må jo ikke kjøre alt på ultra hele tiden, selv om det er det fineste.

 

Hva er grunnen til at du kjørte RMA på ditt skjermkort?

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

 

 

 

Han mente du ikke burde vente, og det støtter jeg også. Det vil alltid komme modeller i fremtiden som yter bedre, men det nytter ikke å vente til enhver tid av den grunn. Gtx 980 referansekjøler er faktisk god.

Selvfølgelig. Ser det nå. Hehe, flaut :huh: Ja men da tror jeg at jeg kliner til med et gainward gtx 980. Tenker at 980en vil være bra til 1440p. Selv om jeg må innrømme at å bruke 4500 på skjermkort er vannvittig :)

 

Synes du da det er vanvittig når en tenåring bruker 7K på 970 Sli?^^

 

Men 980 er best å gå i Mini-atx bygg.

 

Har 980 som skal til Rma, vurdere å slenge inn 1000Kr og kjøpe 970 Sli, men vet ikke om det er verdt det, Folding hvis så er det verdt det, men gaming vis....

 

Nå skal ikke jeg gå ut å si hva folk burde bruke pengene sine på, jeg sier bare at for min del er det drøyt å bruke så mye penger på grafikkort. Om det er vanvittig å bruke 7k på grafikkort for en tenåring skal jeg ikke si noe om. noen bruker penger på pc, noen på bil og noen på reise. Det begynner å bli noen år siden jeg var tenåring, nå som jeg er student og ser på meg selv som voksen har jeg begynt å tenke mer og mer over hva jeg bruker penger på og må prioritere ting som jeg må ha over ting som jeg vil ha.

Man betaler jo egentlig 4500 for å kunne kjøre spillet på ultra istede for low. Alt dette har nok desverre fått meg til å revurdere kjøpet som jeg var ganske bestemt på å gjøre. Jeg ser at jeg kan enda kjøre bf4 på medium/high noe som funker bra for min del. Må jo ikke kjøre alt på ultra hele tiden, selv om det er det fineste.

 

Hva er grunnen til at du kjørte RMA på ditt skjermkort?

 

Var egentlig litt for tøys altså^^

 

Dvi porten daua. så blir enten nytt 980 eller legge in ca 1000Kr og få meg 970 sli, er forsatt litt usikker :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Han mente du ikke burde vente, og det støtter jeg også. Det vil alltid komme modeller i fremtiden som yter bedre, men det nytter ikke å vente til enhver tid av den grunn. Gtx 980 referansekjøler er faktisk god.

Selvfølgelig. Ser det nå. Hehe, flaut :huh: Ja men da tror jeg at jeg kliner til med et gainward gtx 980. Tenker at 980en vil være bra til 1440p. Selv om jeg må innrømme at å bruke 4500 på skjermkort er vannvittig :)

 

Synes du da det er vanvittig når en tenåring bruker 7K på 970 Sli?^^

 

Men 980 er best å gå i Mini-atx bygg.

 

Har 980 som skal til Rma, vurdere å slenge inn 1000Kr og kjøpe 970 Sli, men vet ikke om det er verdt det, Folding hvis så er det verdt det, men gaming vis....

 

Nå skal ikke jeg gå ut å si hva folk burde bruke pengene sine på, jeg sier bare at for min del er det drøyt å bruke så mye penger på grafikkort. Om det er vanvittig å bruke 7k på grafikkort for en tenåring skal jeg ikke si noe om. noen bruker penger på pc, noen på bil og noen på reise. Det begynner å bli noen år siden jeg var tenåring, nå som jeg er student og ser på meg selv som voksen har jeg begynt å tenke mer og mer over hva jeg bruker penger på og må prioritere ting som jeg må ha over ting som jeg vil ha.

Man betaler jo egentlig 4500 for å kunne kjøre spillet på ultra istede for low. Alt dette har nok desverre fått meg til å revurdere kjøpet som jeg var ganske bestemt på å gjøre. Jeg ser at jeg kan enda kjøre bf4 på medium/high noe som funker bra for min del. Må jo ikke kjøre alt på ultra hele tiden, selv om det er det fineste.

 

Hva er grunnen til at du kjørte RMA på ditt skjermkort?

 

Var egentlig litt for tøys altså^^

 

Dvi porten daua. så blir enten nytt 980 eller legge in ca 1000Kr og få meg 970 sli, er forsatt litt usikker :p

 

litt for tøys? hva mener du?

Lenke til kommentar

 

 

Å okay. Får mine i morgen. Da har jeg 5st :green:

Holy moly, så du kjører 4-way sli?

 

Nei, med det jeg har + de jeg får i morgen har jeg 11 980 og 5 970 :green:

 

Tror du er best å gå gaming vis?

 

Vurderer 2x 970, men de er så dyre^^ 3500Kkx2, Vet at du ikke er en aktiv spiller, men vet ikke om jeg skal ha 980, eller åutte 1000kr inn i potten og skaffe meg 970 sli :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Å okay. Får mine i morgen. Da har jeg 5st :green:

Holy moly, så du kjører 4-way sli?

 

Nei, med det jeg har + de jeg får i morgen har jeg 11 980 og 5 970 :green:

 

Ikke for å være frekk, men va jobber du som? Sliter med å forstå at du har kjøpt skjermkort for over 70000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...