Gå til innhold

Medienes dekning av terroraksjonen i Paris

Andre1980

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det bare meg, eller tar det litt av vedr. mediedekningen av terroraksjonen i Paris? Det hadde vel aldri blitt slått opp like stort, med ekstrasendinger, like mange "eksperter" og dybdeintervjuer hvis det ikke var en mediebedrift som ble angrepet?

Jeg sliter med å skille om dette er så eksepsjonelt ille i forhold til andre aksjoner, eller om det bare er mye forherligelse av sitt eget yrke fra journalistene.

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ytringsfriheten står sterkt i vestlige land og er en viktig del av vår kultur og hverdag, både for journalister og «sivile». Ytringsfriheten er selve grunnverdien i vestlige medier, og når religiøse terrorister utfører slike feige handlinger for å forsøke å hindre helt lovlige ytringer, forstår jeg godt at mediene reagerer på den måten de gjør og slår opp stort.

Lenke til kommentar

Hadde det blitt like stort slått opp om det var mot en kirke, eller hvilken som helst annen gruppe? Det tviler jeg på... Nå har til og med kringkastingssjefen funnet ut at han må skrive noe, Det er fremdeles svart bakrunn med hvit tekst... Og hva har det med oss i Norge, at politiet i en landsby i Frankrike ber folk holde seg inne som gjør at NRK føler at de må sette det øverst på nettsiden deres med "SISTE:" på sort bakgrunn?

De 10 øverste sakene på nrk.no, de 7 øverste sakene på VG.no. og de 5 øverste saken på DB.no, pr nå.

Ja, det er en forferdelig handling, men ikke mer forferdelig en mye som foregår andre steder i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...