Andre1980 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hei. Er det bare meg, eller tar det litt av vedr. mediedekningen av terroraksjonen i Paris? Det hadde vel aldri blitt slått opp like stort, med ekstrasendinger, like mange "eksperter" og dybdeintervjuer hvis det ikke var en mediebedrift som ble angrepet? Jeg sliter med å skille om dette er så eksepsjonelt ille i forhold til andre aksjoner, eller om det bare er mye forherligelse av sitt eget yrke fra journalistene. Endret 7. januar 2015 av Andre1980 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Du har et godt poeng, jeg tror du har delvis rett, men jeg tror også to andre grunner er at dette skjedde i et vestlig land, og at det var utført av religiøse motiver Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Vel, ytringsfriheten står sterkt i vestlige land og er en viktig del av vår kultur og hverdag, både for journalister og «sivile». Ytringsfriheten er selve grunnverdien i vestlige medier, og når religiøse terrorister utfører slike feige handlinger for å forsøke å hindre helt lovlige ytringer, forstår jeg godt at mediene reagerer på den måten de gjør og slår opp stort. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Hadde det blitt like stort slått opp om det var mot en kirke, eller hvilken som helst annen gruppe? Det tviler jeg på... Nå har til og med kringkastingssjefen funnet ut at han må skrive noe, Det er fremdeles svart bakrunn med hvit tekst... Og hva har det med oss i Norge, at politiet i en landsby i Frankrike ber folk holde seg inne som gjør at NRK føler at de må sette det øverst på nettsiden deres med "SISTE:" på sort bakgrunn? De 10 øverste sakene på nrk.no, de 7 øverste sakene på VG.no. og de 5 øverste saken på DB.no, pr nå. Ja, det er en forferdelig handling, men ikke mer forferdelig en mye som foregår andre steder i verden. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 dette er ikke bare et angrep på mennesket, men et angrep på et av det vestlige samfunns sterkeste prinsipper. Derfor får det ekstra oppmerksomhet. 1 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Det er helt riktig det Henrik sier. Dette er ikke bare et angrep på et hvilket som helst firma. Dette er et angrep på hva den vestlige verden er bygget på. Det er et angrep på det som gjør vesten til vesten, og vår historie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå