AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei! Jeg er en 24 år gammel mann som sliter for tiden, jeg trenger veldig hjelp og vet ikke hvor jeg skal begynne.. Jeg er veldig sliten og lei meg over at livet mitt er blitt så sørgelig.. så jeg søker om hjelp her for noen råd... Jeg har laget meg en liste over hvordan jeg ser på meg selv som, kanskje dere får et lite innblikk i mitt liv: takk for alle svar og setter pris på det. M**** positive sider: Snill Omtenksom Ønsker å bli bedre Ønsker å være viktig for noen Kan ofre seg selv for andre Trofast Vil andre godt Flink til å inkludere andre M***** negative sider: Tåler ikke å bli avvist Korttenkt Tror han vet best Føler seg feit Klarer aldri å fullføre noe Blek, dårlig hudtone Ringer rundt øyne Gir opp lett Blir annerledes hvis han blir keen på en jente Tenker for mye på hva andre mener om han Blir sjalu uten at han vet det selv Prater ikke rent Lat Emosjonell Setter ikke pris på noe i livet Har ingen spesifikke hobbyer Er rotete Femi Forstår ikke at: Ingen ser hvor god han er Ingen setter pris på han Flere vil ta initiativ til å ta kontakt med han, bli kjent Han ikke klarer å sette pris på ting Hvordan psyken skal bli bedre Vet han må: Bli tynnere Bli bedre psykisk Få en hobby Bli mer ryddig Utnytte den lille tiden imellom til å gjøre effektive ting Anonymous poster hash: e2093...f78 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Synes ikke det er riktig at du plasserer deg selv i båser. Du skriver at du er femi, ikke alle menn er beinharde med handy-yrker. Du skriver at du ikke har noen hobbyer, ikke alle har det, men får det. Meld deg inn i speideren, delta på lanpartys, dra på fjellturer. Bare for å nevne noe. Viss du vil snakke kan du bare sende en pm til meg, har all verdens tid Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Bruk tiden framover på å utføre punktene på "vet han må" listen istedet for å sitte alene med de tankene du har. Du kommer ingen vei med det ved å la de være innesperret inni hodet. Snakk med noen, begynn å tren, hjelp heller folk som har større problemer. Du kaster bort det ene livet du har på å syntes synd på deg selv, og DET er egoistisk! Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg er på ingen måte kvalifisert til å uttale meg om psyken din. Men det slår meg at alt (eller praktisk talt alt) det du lister opp som positive sider er hvordan du forholder deg til andre. Hvordan du føyer deg etter andres behov. Og det kan for all del være gode egenskaper! Men av og til er det greit å være litt ego, og å tenke på seg selv. 1 Lenke til kommentar
papegøya Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Selvfølgelig må man tenke på seg selv! Men når man velger å tenke på hvor mislyktes man er og på alle de negative sidene man har, istedet for å tenke mer på hva som er positivt med seg selv, betegner jeg det som mer egoistisk. Utnytt det man har på noe godt og minnerikt, istedet for å sitte og sutre over ting man ikke har Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei! Jeg er en 24 år gammel mann som sliter for tiden, jeg trenger veldig hjelp og vet ikke hvor jeg skal begynne.. Jeg er veldig sliten og lei meg over at livet mitt er blitt så sørgelig.. så jeg søker om hjelp her for noen råd... M***** negative sider: Tåler ikke å bli avvist Korttenkt Tror han vet best Å bli avvist er hardt, men man takler det bedre etter hvert som man blir eldre. Husk at vi blir alle avvist i ny og ne, selv de som på utsiden virker perfekte. Det å være korttenkt er også noe som er veldig vanlig, men man lærer å skjule det med alderen. Alle mennesker er korttenkte på en eller annen måte. Å være en bedreviter er ganske negativt, men det at du er klar over det lover godt. Fortsett å reflekter og "bedrevitskapen" vil avta med årene Føler seg feit Klarer aldri å fullføre noe Blek, dårlig hudtone Ringer rundt øyne Gir opp lett Føler du deg feit så mosjoner, tren. Det finnes ingen mirakelkur her. Mosjon og sunt kosthold er den eneste løsningen. Her er det tough love som gjelder. Å fullføre ting er ett spørsmål om motivasjon. Hvis du ikke klarer å fullføre kan det være fordi du ikke er motivert. Kanskje du prøver å fullføre feil ting? Hud og ringer under øynene er livsstil. Spis sunt, legg deg til rimelige tider, stå opp tidlig, og vær ute og få sol på kroppen. Blir annerledes hvis han blir keen på en jente Tenker for mye på hva andre mener om han Blir sjalu uten at han vet det selv Prater ikke rent Lat Du er helt normal! Alt dette er normalt, men gjør noe med det. Begynn i det små. Emosjonell Setter ikke pris på noe i livet Har ingen spesifikke hobbyer Er rotete Femi Å være emosjonell er BRA. Det høres ut som om du er deprimert og kanskje du har en identitetskrise, noe som er veldig vanlig i din alder. Mitt råd til deg er at du lærer deg å elske deg selv. Hvis ikke du klarer å elske deg selv, vil heller ikke noen andre gjøre det. Dette er en veldig viktig lekse å lære. Gå til fastlegen din og fortell han/henne om dette du sliter med og få en henvisning til psykolog, for hvis du ikke tar tak i disse tingene kan det bli verre. Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe og husk, du er fortsatt ung og du har hele livet ditt foran deg. Livet er en buffet, forsyn deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå