genesis Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 har sett litt på overklokking av prosessor, og ser at noen kjøle systemer ligger i minusgrader. hva er best for prosessoren? vanlig vannkjøling kontra xtrem kjøling litt tekninsk informasjon hadde vært fint. (akkurat hvorfor den ene tingen sliter mer enn den andre) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Vanlig vannkjøling er best visst du har råd til det da.... Går sikkert helt fint med "xtrem" kjøling på prosessoren bare du ikke går noe særlig over 75grader i temp...og ikke for høy volt.. Men du kan klokkelenger med vannkjøling og du har en mindre temp... Snekker'n hadde vel 4 grader eller no, på en P4 3,06Ghz@3,81 med vannkjøling.. Minnet stoppet han i og komme lenger... Holder det med vifte kjøling kan du kjøpe eneller no... :-) Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 jeg skulle gjerne utdypet meg litt bedre første gangen, men det jeg mente var, hvordan effekt har vanlig kjøling (luft og vann, som ligger mellom 30-50+ C) kontra xtrem kjøling (som ligger i minus grader)? jeg ser at de som overklokker xtremt med xtreme (kjølende) systemer og ikke går over 0 punktet. Er det mulig å i også slike systemer presse prosessoren opp i temperaturer på 30-50+ C? hva vil skje da? logikken min sier at dersom man klokker for mye vil ikke kjølingen kjøle "raskt nok" og det vil bli så varmt inni at gjerne atomene begynner å "vandre". Noen som kan gi meg respons på dette? jeg har en xp25@28 og 333mhz ram, hvordan kan jeg regne meg frem til hvor mye jeg kan klokke dette? (snekkeren`s ram holdt ham(/hennes?) igjen) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Mulig ikke jeg skjønner noe hva du mener nå men Hvor langt du kan klokker kommer også veldig ann på steppingen på cpuen dah! Hovekortet kan holde igjen,minne,varme..... Du klokker til pc'en ikke blir stabil dah... Og kanskje øver volt'en litt (mere varme dah)... Systemet vil ikke få bedere ytelese 10 grader contra 50... Kanskje den vil være mere stabil dah.... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 la oss si at intet holdt igjen, kan varmen få atomene på "vandring" tross at man ligger i xtreme temperaturer (under 0 punktet)? kan en klokke en prosessor "til det uendelige" så lenge man holder seg unna 75-85 C? (altså i minus eller rundt 30-50) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 la oss si at intet holdt igjen, kan varmen få atomene på "vandring" tross at man ligger i xtreme temperaturer (under 0 punktet)? kan en klokke en prosessor "til det uendelige" så lenge man holder seg unna 75-85 C? (altså i minus eller rundt 30-50) Nope.. (viss eg sjønte deg rett no da..) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 kan en klokke en prosessor "til det uendelige" så lenge man holder seg unna 75-85 C? (altså i minus eller rundt 30-50) Det er også en grense for hvor mye en Barton cpu tåler! Jaja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå