vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Tror nok du blir happy med den. Den burde passe godt til Excite X12. Er relativt rimelig med USB til Coax-konvertere for oppgradering. http://www.musicdirect.com/p-111390-peachtree-x1-usb-to-spdif-converter.aspx Mange lydkort på PC har en grei analog utgang, men å kjøre Coax er nok en merkbar forbedring. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Ok, men intill videre kan jeg bruke vanlig minijack right? Hva gjør jeg med kabler. Bør jeg bare stikke innom hifiklubben etterpå og kjøpe det billigste de har? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Ville heller kjøpt denne. Koster omentrent det samme Den konverterer USB til Coax som er en ren digital konvertering, så selv om den er billig burde den klare å fikse dette uten større problemer. Feedbacken ser bra ut. Hodetelefonutgangen er en grei bonus om den er ok. http://www.ebay.com/itm/PCM2704-USB-DAC-USB-Power-Sound-card-decoding-deck-raspberry-pi-w-Fiber-coaxial/400435976234 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Takk for svar, kunne bare tenkt meg å teste annlegget i helga hehe. Vil en vanlig minijack kunne funke ikveld? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Null problem det. Tenkte bare langsiktig løsning. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Da har jeg henta den. Helvette så stor, får faen ikke plass i tv hylla. Har selvsagt glemt kabler så er på vei til Clas ohlson på Oslo City. Håper jeg rekker det.. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hentet for øvrig mine Xeo 3 i dag, som er oppgradering av anlegg 2. Xeo 3 er basert på Exite 12. Styrt på i dag med å finne rette plassering, underlag osv. Meget vellydende høyttaler til prisen. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Fikk tak i kabler på Clas Olson så har fått testet anlegget nå. Jævlig fornøyd, spiller utrolig bra, men kan tydeligvis bli bedre siden forsterkeren kun har spilt ca 100 timer. Har nå tre spm. 1. Hva burde jeg vite om plassering, skal jeg bare eksprimentere? Eneste jeg får forandret noe serlig på er i hvilken retning de står og hvor langt de er inntil veggen. 2. Jeg ønsker når jeg har fått litt mer penger og gjøre sånn at jeg kan streame musikk fra macen. Da fra Spotify og Wimp HIFI. Hva må jeg gjøre da? Bør jeg skaffe sonos og en ekstern dac? 3. Hvor viktig er kabler? Burde disse oppgraderes? Endret 11. januar 2015 av TheNarsissist Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Jeg synes det er greit å plassere dem slik at lydbildet blir riktig. Mange som plasserer dem slik at det blir for mye bass. Jeg synes dette gjørmer til lyden og gjør den ubalansert og uklar. Du kan delvis justere dette med EQ. Dette følger fysiske regler så aller helst bør høyttalerene stå litt ut fra veggen, men det er sjelden praktisk, så de fleste ender opp med å justere EQ. Sonos er ikke så galt. Rimelig grei lyd på den, men du kan jo også vurdere den USB boksen som overfører via Coax, med mindre du vil ha de trådløst. Kabler som i høyttalerkabler eller signalkabler ? Legger du ut et bilde av kabelenden som viser kvadratet på høyttalerkabelen sammen med en krone eller noe annet til størrelsesreferanse og helst det som er oppgitt på kabelen eller spec på den er det enklere å vurdere. De fleste signalkabler er helt greie Endret 11. januar 2015 av vidor Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 What? Klasse A som førsteforsterker? Jeg er faktisk litt imponert. Ikke mange som velger det blant ca 20-åringene. Vil tro denne får ut potensialet i høyttalerne, bare gi den en god kilde (les: god dac/cd etc). Det er kommet mange kurante produkter for streaming, både fra lokal NAS og fra spotify, wimp osv. Pioneer har en fin sak, N-50 (fås brukt til 2-2500). Argon har en streamer til rett over tusenlappen ny, men den er uten dac. Så nettopp Simple Audio Roomplayer 1 til 1500, den er super. Men du må sjekke nøye at de har det du vil ha støttet. Plassering, eksperimenter ja. De har bassporten bak, så litt avstand til bakveggen trengs. På mine har jeg 35-40cm. Og merker de trenger noen timer innspilling, men allerede etter en 10 timer begynner det å bli riktig bra. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Takk for svar, hva tror du om en ekstern dac med airport express koblet til? Er ganske fornøyd med anlegget. Fikk mye for 7k. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Gikk du for Marantzen? Du må nok langt opp på budsjettskalaen før det skal bli merkbart bedre. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 Nei, ble xtz. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Nei, ble xtz. Ehm ja selvsagt, det hadde jeg jo selv kommentert lenger opp. Ble mye hifi sist uke, noe gikk i ball. Beklager. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Da ble det en apple tv også. Har koblet den til forsterkeren med toslink så nå kan jeg streame fra wimp Hifi og ITunes fra macbooken. Fornøyd! Da blir vel den neste oppgraderingen en dac? Hva burde jeg se etter på budsjett? Bør ha to optisk inn så jeg kan koble til både xbox og apple tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå