Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Allergi mot fenalår?

LuXe

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg egentlg aldri har opplevd før. Har alltid likt fenalår men etter å ikke ha spist det på flere år så plukket jeg opp et fenalår for noen dager siden og kuttet av noen biter.

Symptomene er kløende hals, hovne lepper. Reaksjonen er ikke så veldig sterk, og kan vare i en time eller mer/mindre.

Hva er det som foresaker dette? Hva kan allergenet være?

Har tideligere også reagert lignende på stekt mørpølse. Dette er svært synd da jeg er ganske glad i fenalår.

Jeg har prøvd å gjenskape dette senere en gang, og reagerte også da på fenalåret. Jeg reagerte også på fenalåret når jeg tok allergitabletter god tid i forveien.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reagerer du på samme måte når du spiser pinnekjøtt eller fårikål?

Nei, jeg reagerer vanligvis bare på salte "ubehandlede" kjøtt-typer som fenalår og mør. Annet kokt, stekt eller dampet kjøtt virker ikke å fremskape en allergisk reaksjon hos meg.

mulig du reagerer på et bestemt protein i fenalåret. Har du prøvd et annet fenalår, og se om det skjer hver gang du spiser det?

Jeg har prøvd å spise flere forskjellige typer fenalår, bla.a med og uten krydder. Alle har fremskapt samme type reaksjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...