Skribenten_ Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg sier jeg er norsk fordi jeg har norsk pass, men personlig føler jeg ingen trang eller iver til å være det. Er meg sjæl og fornøyd med det 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det er feil., har du amerikansk statsborgerskap er du en amerikaner, uansett hvor integrert du er. Blir du født i USA er du amerikansk, selv om du flyttet til et annet land neste dagen og aldri flyttet tilbake. Hvordan du føler deg er en annen sak Merkelig, jeg har norskt statsborgerskap (samt alle de andre etniske og rasistiske krav), men anser meg ikke som norsk. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det er feil., har du amerikansk statsborgerskap er du en amerikaner, uansett hvor integrert du er. Blir du født i USA er du amerikansk, selv om du flyttet til et annet land neste dagen og aldri flyttet tilbake. Hvordan du føler deg er en annen sakMerkelig, jeg har norskt statsborgerskap (samt alle de andre etniske og rasistiske krav), men anser meg ikke som norsk. "Hvordan du føler deg er en annen sak". Hvordan de fleste andre ser på deg er en annen sak også. Det påvirker deg uansett hvordan du ser på deg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå