Gå til innhold

HTPC/stuePC til streaming og avspilling av film

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lett rundt på nettet etter en rimelig og god maskin til streaming (netflix, hbo, TV2 sumo) og videofiler for brodern og faren min. Maskinen trenger ikke stor lagringsplass da de har ekstern lagring allerede, og BD spiller er heller ikke nødvendig.

Har sett på diverse Asus VivoPCer og evt mac mini om vi må gå dit. Det viktigste er at den skal kunne streame innhold uten problemer, og at den kommer ferdig satt opp og klar ut av boksen.

Problemet er at det finnes ekstremt mange modeller av VivoPC og det er vanskelig å finne ut hvor grensen går mellom nødvendig og ikke. De ønsker å bruke minst mulig penger, men altså så mye som nødvendig.

På forhånd takk!

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor jeg er i helge har vi en Intel Nuc, og denne fungerer veldig godt. Må ha harddisk + RAM + tastatur/mus i tillegg, så kommer vell på rundt 1800,-?

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2455951

Har dere tenkt å bruke Chromecast?

Jeg bruker dette på min hybel, og det fungerer strålende sammen med Plex

Har ikke tenkt til å bruke chromecast, det var visst ikke aktuelt. Nuc er sikkert en fin maskin, men den må du sette sammen selv og det kan/vil de ikke så da faller det desverre bort også. Derfor må vi se etter noe som er ferdig bygd og klart til plug and play :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...