Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei! Har nå gått ca. 14 dager uten at jeg har inntatt meieriprodukter... erstattet melk med soya og havre ved behov. Ikke spist ost, yoghurt, rømme osv. heller.Jeg synes at huden over hele kroppen, spesielt i ansiktet, har blitt mye bedre. Jeg har ikke fått flere kviser og huden har blitt mykere/glattere.På allergitester har jeg ikke reagert på melk (er det laktosen de tester?), men som veldig liten var jeg faktisk allergisk. Noen som vet noe om dette? burde jeg ha et begrenset inntak av meieriprodukter og/eller melk?Jeg hadde ikke så voldsomme inntak før jeg sluttet... kanskje 2-4 dl om per dag, i tillegg til én yoghurt eller cottage cheese.... 1 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hadde vært litt skeptisk Åssen får du i deg kalsium da? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Prøv å begynne med melk og melkeprodukter igjen og se om problemene kommer tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hadde vært litt skeptisk Åssen får du i deg kalsium da? herregud Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei! Har nå gått ca. 14 dager uten at jeg har inntatt meieriprodukter... erstattet melk med soya og havre ved behov. Ikke spist ost, yoghurt, rømme osv. heller. Jeg synes at huden over hele kroppen, spesielt i ansiktet, har blitt mye bedre. Jeg har ikke fått flere kviser og huden har blitt mykere/glattere. På allergitester har jeg ikke reagert på melk (er det laktosen de tester?), men som veldig liten var jeg faktisk allergisk. Noen som vet noe om dette? burde jeg ha et begrenset inntak av meieriprodukter og/eller melk? Jeg hadde ikke så voldsomme inntak før jeg sluttet... kanskje 2-4 dl om per dag, i tillegg til én yoghurt eller cottage cheese.... Melkeinntaket ditt kan påvirke ulike hormoner i kroppen som stimulerer talgproduksjon, så kostholdsendringen kan være en årsak, men du skal ikke se bort ifra at det kan være en annen årsak. Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Jeg opplevede det samme som deg, tok meg riktig nok utrolig lang tid får jeg fant det ut, så jeg slet med kviser helt til jeg nesten var 30, hadde vært hos hudleger for undersøking også uten at meieriprodukter ble nevnt som mulig årsak. Men jeg får kviser av meieriprodukter, og jeg er ikke i tvil! Dager jeg har spist mye fløte, rømme eller ost får jeg nesten umiddelbart kviser. Jeg elsker jo sånt snadder, men har blitt flinker til å kutte ned på sånt nå. Når det gjelder yoghurt så får jeg løs mage/diare. Endret 8. januar 2015 av omp9 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hadde vært litt skeptisk Åssen får du i deg kalsium da? Hva med alle dyrene som har mye større skelett enn det vi har, som ikke drikker melk i det hele tatt? Vi mennesker er også dyr, og til sammenlikning av andre dyrearter, så er det ingen som drikker melk, det er det bare vi mennesker som gjør. Kalsium får man i seg gjennom vanlig kost. Når vi er født, så er mye av skelettet vårt brusk. Det er klart at vi trenger en heftig kalsium-kilde for å kalsifisere alt brusket i kroppen og gjøre det om til ben, kalsifisert ben, i tillegg til at skelettet skal vokse. Dette fåes gjennom morsmelk. Men til den faktiske diskusjonen, så har jeg forstått det slik at melken inneholder et hormon som ligner på insulin, som er viktig for anabolske prosesser i kroppen, derav viktig for spedbarn. Dette hormonet påvirker også talkproduksjon og dannelsen av kviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå