Gå til innhold

Deler til selvbygd PC - Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har endelig spart opp nok penger til å kjøpe en skikkelig gamer-pc, og siden det er første gang jeg skal bygge en pc selv ville jeg gjerne ha noen innspill før jeg kjøper alt jeg ser. Har aldri bygget egen pc før men jeg er praktisk anlagt nok til at det ikke brude være noe problem.

Jeg vil at pcen skal ha litt futt i seg siden den hovedsakelig kommer til å bli brukt til gaming, og jeg vil at den skal vare en stund før jeg trenger å begynne og bytte ut deler. Med de delene jeg har valgt vil prisen ligge på 16554 kr, jeg kan gå opp ca. 1000 kr hvis det kommer til en stor forskjell, men vil helst ikke gå opp for mye.

Jeg har valgt delene ut ifra tilbakemeldinger de har fått og at de skal være relativ stille, hater pcer som bråker mye (har mest lyst å knekke den laptopen jeg bruker nå pga støy). Jeg har lagt ved bilde av alle delene pluss link til de.

Andre kommentarer:

- Har aldri brukt mer enn 400-500 GB med plass på en PC så jeg har tatt litt i med lagringsplassen, trenger vertfall ikke mer.

- Har valgt strømforsyning med såpass kraft fordi jeg vil kjøre to sjermkort en gang i fremtiden, og MSI GTX 970 bruker 500 w alene.

- Kabinettet har jeg valgt siden det følger med 6 vifter, det er støydempet og jeg liker det minimalistiske designet.

Ting jeg lurer på:

- Passer alle delene samme?

- Hvilken prosessor burde jeg velge, Intel Core i7 5930k / 3.3 GHz eller Intel Core i7 4790k / 4 GHz?

- Kan jeg bytte ut noen av delene til noe bedre til en billigere/samme/bitte litt dyrere pris?

- Mangler jeg noe, f.eks kabler?

Deler:

Kabinett - Nanoxia Deep Silence 6 Dark Black

Hovedkort - ASUS MAXIMUS VII HEROLGA1150 Socket ATX

Prosessor - Intel Core i7 5820K / 3.3 GHz prosessorLGA2011-v3 Socket

Prosessorkjøler - Noctua NH-D15

Grafikkort - MSI GTX 970 GAMING 4G grafikkort

Minnebrikker - Kingston HyperX Savage16GB 2400MHz DIMM 240-pin

SSD - OCZ Arc 100240GB

HDD - Seagate Desktop HDD 1TB1024GB SATA-600 7200opm 3.5"

Wifi-kort - ASUS PCE-N53

DVD spiller - Lite-On DVD±RW Writer, iHAS324

Strømforsyning - SilverStone Strider SST-ST 1500W PSU

På forhånd takk!

post-273392-0-17510200-1420644031_thumb.png

post-273392-0-09435000-1420644032_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du villig til å gå opp en grad på cpu så er cooler master 212-cpukjøler halve prisen og lettere å montere.

Skal du ha spillpc med wifi?

PSU er vel 5x så kraftig som den trenger.

Cpuen du har valgt er en 2011-3-socket som krever x99hovedkort og ddr4-minne.

Hovedkortet er en 1150socket.

Gå hit du først, modd en av disse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&st=0

Mange takk for svar!

Det er jeg lett villig til å gjøre.

Bor i kollektiv hvor ruteren er på rommet til en av de som bor her så kommer til å trenge wifi til jeg flytter til sommeren.

Skal jeg gå for et mer passende strømforsyner til 750 w eller 850 w og bare kjøre ny strømforsyner når jeg oppgraderer til to grafikkort om noen år, eller gå for en med 1200 w?

Så da kan jeg bare gå for en Intel Core i7-4790K istedenfor? Det bruker en 1150socket, eller burde jeg gå for et nytt hovedkort?

Lenke til kommentar

Nytt hovedkort betyr ny ram (ddr4 / dyr) osv.

970 trekker 150watt maks, cpu ca 100 + - /klokking.

Hadde kjøpt en 1150-pc med 970.

Hadde lett borret hull og lagt kabel i plastskinner helt til rommet^^

ms vil drepe spill

Lenke til kommentar

Du klarer lett to skjermkort på 750w, men kan jo gå for 850, men 1200+ er bare bortkasta penger om GTX970 er det du skal ha.

Det er ytterst få skjermkort som trekker mer enn 500w aleine, men de koster halvparten av prisen på en hel maskin aleine også.

Men gå til linken som war la ut det er lurt, der har du ferdig oppsett til 10k+ som du egentlig nesten bare kan trykke kjøp på med en gang, kan justere de litt så klart.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...