Kultom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 ,02/11/2003 : 02:01] Er neimen ikke sikker jeg altså. Powercolor cirker som et bra kort, men ikke særlig overklokkingsvenlig. Og jeg skal overklokke.. Noen som har noen forslag?? mvh ergo Tenker helt det samme.. Hjelper det noe med heatpipe og kjøler på? Frederiku (trur det skrives sånn) har zalman heatpipe på den. det funket helt fint, han klokker like langt som jeg med vannkjølinga mi. Men til det om at Powercolor ikke klokker like bra som den neste; er det virkelig sånn at ALLE apphire og hercules klokker likt? for det blir helt feil i dette tilfelle og skylde på powercolor når det faktisk er built by ati, som en god del andre merker og. det er den crappy kjølern som sitter på de fleste (ikke harcules sitt :nice: ) som lager temp problemer. og det kan godt hende at og bare fjerne goopen som er der fra før og legge på AC3/5 hjelper en del. Ellers er det ingenting og utsette på kortet i forhold til andre produsenter. pluss jeg synes PC har den tøffeste esken av de 3 på komplett da. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Må nesten si meg enig. Jeg trro jeg går for PowerColor kortet jeg så blir jeg nok fornøyd Etter de testene jeg leste er det jo DEFINITIVT det beste kjøpet i dag, er jo lite tvil om det. Er alltid så skeptisk til nye produsenter, har ikke lyst å fyre av 4700 på et XT (som jeg hadde planlagt) nå så kommer XGI (eller noen andre) og knuser kortet mitt som jeg betalte ALL verden for Går for PowerColor, er det dårlig kommer jeg hjem til alle som har anbefalt det og tar med øksa.... hehe neida stoler på dere Lenke til kommentar
Zoidberg Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Power Cooler kort er klokket høyere enn konkurentene og har bedre minne (og en hugligere pris). Muligens den høye klokkefrekvensen som gjør at mange klager over defekt kort, men da får man jo uansett byttet. Tror nok power cooler er et smart valg, (skal kjøpe det selv). Tror ikke det er klokket høyere enn andre. Må i så fall være supergold versjonen deres. klokkinga på powercolor er 380/337 hvis ikke jeg tar helt feil. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det Powercolor kortet med 2.0ns rammen er "super gold" kortet dems.vanlige (det som er på komplett.no) har samsung 2.8ns. Mitt klokker til 430+/380+ uten artifacts. EDIT: Uansett er det bare gull om du får en bra oc-vennelig brikke, har "ingenting" med produsent og gjøre... Hvis du stikker på hjemmesiden til Power Coler vil du finne ut at de bare har en type 9800 pro, det vil si at alle kortene er såkalt "Super gold" (kan jo hende jeg tar feil, men jeg har søkt en del på det, og har ikke funnet spor etter den andre versonen av power cooler). Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Finnes nok bare ett kort. Det er nok klokket høyere enn vanlig Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Klokker mitt PowerColor kort stabilt på 442/360. Så jeg vil si det er et konge kort . Lenke til kommentar
Zoidberg Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hvis du stikker på hjemmesiden til Power Coler vil du finne ut at de bare har en type 9800 pro, det vil si at alle kortene er såkalt "Super gold" (kan jo hende jeg tar feil, men jeg har søkt en del på det, og har ikke funnet spor etter den andre versonen av power cooler). Det er 2 versjoner. De som selges i Norge ser ut til å være "versjon 1" Jeg har selv powercolor og sjekket instillingene på kortet http://www.power-color.com/r-9800.htm Det er blitt diskutert før også Her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=151281&hl= Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 (endret) Det Powercolor kortet med 2.0ns rammen er "super gold" kortet dems.vanlige (det som er på komplett.no) har samsung 2.8ns. Mitt klokker til 430+/380+ uten artifacts. EDIT: Uansett er det bare gull om du får en bra oc-vennelig brikke, har "ingenting" med produsent og gjøre... Hvis du stikker på hjemmesiden til Power Coler vil du finne ut at de bare har en type 9800 pro, det vil si at alle kortene er såkalt "Super gold" (kan jo hende jeg tar feil, men jeg har søkt en del på det, og har ikke funnet spor etter den andre versonen av power cooler). Folk er så flinke til og lete om dagen... Power Color 9800pro Super Gold Men som sagt det er bare 1 version som selges i norge/europa. Endret 2. november 2003 av bugbear Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Klokker mitt PowerColor kort stabilt på 442/360. Så jeg vil si det er et konge kort . Åssen kjøling er dette og hva er standard på ditt kort / dere andres kort som har PC ? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det Powercolor kortet med 2.0ns rammen er "super gold" kortet dems.vanlige (det som er på komplett.no) har samsung 2.8ns. Mitt klokker til 430+/380+ uten artifacts. EDIT: Uansett er det bare gull om du får en bra oc-vennelig brikke, har "ingenting" med produsent og gjøre... Hvis du stikker på hjemmesiden til Power Coler vil du finne ut at de bare har en type 9800 pro, det vil si at alle kortene er såkalt "Super gold" (kan jo hende jeg tar feil, men jeg har søkt en del på det, og har ikke funnet spor etter den andre versonen av power cooler). Folk er så flinke til og lete om dagen... Power Color 9800pro Super Gold Men som sagt det er bare 1 version som selges i norge/europa. Sorry, vare innom den asiatiske siden (tror jeg) og der var det ingen Super Gold, min feil. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Nå har jeg fått gravd frem hele sannheten: - Alle Power Cooler kort har 2ns minne (bedre enn vanlig). - Det "vanlige power cooler kortet kjører klokkefrekvensene på 390/760. - Super Gold kjøres på 400/760 (det er faktsik ganske liten forskjell). - Vanlig Radeon 9800 pro kjører på 380/680. Konklusjon: Begge kortene har litt Super Gold i blodet, men bare det ene smykker seg med navnet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 ... og nå kan jeg grave litt dypere i sannheten: Minnet vet jeg ingenting om, hvorvidt det er samsung med 2.0/2.8 eller ikke. Men jeg har da hatt dette kortet og det sto vitterlig 380/337 på radclocker default BIOS settings. Konklusjon: Det PowerColor-kortet jeg mottok fra komplett, fulgte samme core/memory setting som alle andre radeon 9800 pro. Basta!!! PS. Vifta på disse kortene (unntatt Hercules, som nevnt) er tydeligvis CRAP! Min gikk i stykker, og mange har hatt varmeproblemer. Tror nok jeg kjører på med en Zalman heatpipe/vifte.. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 ... og nå kan jeg grave litt dypere i sannheten: Minnet vet jeg ingenting om, hvorvidt det er samsung med 2.0/2.8 eller ikke. Men jeg har da hatt dette kortet og det sto vitterlig 380/337 på radclocker default BIOS settings. Konklusjon: Det PowerColor-kortet jeg mottok fra komplett, fulgte samme core/memory setting som alle andre radeon 9800 pro. Basta!!! PS. Vifta på disse kortene (unntatt Hercules, som nevnt) er tydeligvis CRAP! Min gikk i stykker, og mange har hatt varmeproblemer. Tror nok jeg kjører på med en Zalman heatpipe/vifte.. Orker du å skjekke minnet? det var litt merkelig, for det var komentert i en sånn test (av det vanlige kortet) at klokkefrekvensen var mye høyere., men det kan jo være et feilpakket kort, men det kan også være at hastigheten må "aktiveres" på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Sjekke minnet? Standard innstilling var 380/337, dvs minne på 337 MHz, effektivt 674 Mhz, pga DDR RAM. Radeon 9800 pro-standard er på 380/340, så 337 er innenfor slingringsmonnet.. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 jeg tørr rett og slett ikke klokke så mye før jeg får bedre kjøling. Man har jo ikke noen serlig måte å sjekke temp'en på. Må liksom bare bort og kjenne på den lille ribba. Minnet har jo bare noen små noen på seg, så de må vel byttes ut. Kan noen gi meg en link til noen som er greie og sette på. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Klokker mitt PowerColor kort stabilt på 442/360. Så jeg vil si det er et konge kort . halla Svedge Lenke til kommentar
zaico Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 noen andre som er plaget med at spill hopper tilbake til desktop med PC, mitt gjør det i tide og utide. Kan det være et varme problem? Har ingen artifacts, uansett om jeg kjører 3dmark03 5-6 ganger på rad. Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg må være en av de uheldige jeg da, fikk mitt PowerColor Radeon 9800 i dag, har til og med artifacts på standard innstillinger. Kan engang ikke scrolle i IE uten at det skjer masse rart. Se bare her Har kontaktet komplett, som var så snille å sende meg et nytt kort før jeg sendte det jeg har nå tilbake, en såkalt forhåndsretur. Lot kortet dure en runde igjennom 3dmark 01, fikk knappe 10K regner med at dette kortet er en feilvare, får se på torsdag om det nye fungerer bedre. shit happens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå