VeXx Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Har så godt som browsa gjennom ALLE trådene angående PowerColor på forumet og lest alle mulige tester av dette kortet. Noen folk har problemer med varme, artifacts ol, mens andre klokker det uten problem.. Kortet ser jo lovende ut til 2800kr, er jo fristende å kjøpe, men jeg MÅ vite dette : Jeg skal klokke kortet og burde jeg velge Powercolor? Er det noen "haker" med det? Takker så meget for svar :-) Lenke til kommentar
sondremann Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg ville gått for powercolor, ja. Har det selv og er fornøyd, sjekker du diverse tester rundt omkring ser du at powercolor 9800pro topper mange av disse testene der de sammenlignes med bl.a Hercules og Sapphire. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Som sagt, jeg skal klokke. Klokke hardt også. Har hørt kortet har varmeproblemer, det er jo IKKE positivt når det gjelder klokking. Og jeg vil helst ikke bruke flere mangfodlige 100lapper på kjøling. Anbefaler andre også det samme ? EDIT : Fant ut av jeg kommer antageligvis til å kjøpe Zalman Heatpipe og Zalman ZMOP1 vifte til heatpipen.. Anbefales kortet da? Får jeg klokka heftig med dette ? TAkker for svar Lenke til kommentar
sondremann Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Som sagt, jeg skal klokke. Klokke hardt også. Har hørt kortet har varmeproblemer, det er jo IKKE positivt når det gjelder klokking. Og jeg vil helst ikke bruke flere mangfodlige 100lapper på kjøling. Anbefaler andre også det samme ? Kortet har ikke kjøleproblemer, de som har det er feilvarer, og feilvarer kan man returnere... Mitt har fungert knirkefritt til nå, og når det gjelder overklokking er det bare å prøve seg frem, kjøp en ekstra kabinettvifte hvis du skal kjøre det mye opp, så vil det sikkert gå fint. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Stemmer det at det er Hynix 2ns minne på kortet ? Høres jo genialt ut.. Jeg har vært sinnsykt skeptisk til det, men er litt snudd nå.. Må ha flere "bekreftelser" på at det ""DUGER"" Hva resultat i 3dmark ol. får dere med dette ? Lenke til kommentar
sondremann Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Stemmer det at det er Hynix 2ns minne på kortet ? Høres jo genialt ut.. Jeg har vært sinnsykt skeptisk til det, men er litt snudd nå.. Må ha flere "bekreftelser" på at det ""DUGER"" Hva resultat i 3dmark ol. får dere med dette ? Får 5320 med dette kortet i 3dmark 03, til sammenligning kan jeg si at jeg fikk 2056 poeng med Gainvard Geforce fx 5600, så ytelsen er det lite å si på. Det med Hynix minnet er jeg litt usikker på, har hørt at det minnet kun var med på de første versjonene av kortet, og at Powercolor byttet det ut med 2,8 n som er standard på alle 9800pro kort, siden det første minnet var for dyrt å produsere. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Power Cooler kort er klokket høyere enn konkurentene og har bedre minne (og en hugligere pris). Muligens den høye klokkefrekvensen som gjør at mange klager over defekt kort, men da får man jo uansett byttet. Tror nok power cooler er et smart valg, (skal kjøpe det selv). Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 POWERCOLOR... Ja det virker ganske bra det gjør det.. Jeg er fortsatt skeptisk av en eller annen rar grunn.. Kommer flere folk og sier det samme som dere to er jeg frelst Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Siden så mange folk har sett og ingen flere svart skal jeg anta at jdet ikke er anbefalt da... UFf uff, jeg vet seriøst ikke. Håper dere snille sjeler som har andre 9800pro kort også anbefaler det eller ikke og gir en liten grunn Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Har selv Powercolor Radeon 9800 pro 128mb, har ingen problemer med den...klarer 420/360 uten problemer. Har testet den HARDT. slik første PCI slot der stort kort ligger der, og ingen vifte front og side, svak luftstrømming rundt kabinett: ingen problemer uansett, betyr nok kjøling. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hmm ser lovende ut det der. Tror du Zalman Heatpipe og vifte gjør susen så jeg får klokka mer ? En ting til... Hvordan fungerer volt-mod ? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 sjekker du diverse tester rundt omkring ser du at powercolor 9800pro topper mange av disse testene der de sammenlignes med bl.a Hercules og Sapphire. Kan du komme med noen linker til disse testene du snakker om, skulle likt å se dette med mine egne øyne Lenke til kommentar
sondremann Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 sjekker du diverse tester rundt omkring ser du at powercolor 9800pro topper mange av disse testene der de sammenlignes med bl.a Hercules og Sapphire. Kan du komme med noen linker til disse testene du snakker om, skulle likt å se dette med mine egne øyne Check it out : http://www.vr-zone.com/reviews/PowerColor/9800Pro/page6.htm http://www2.hardwarezone.com/articles/arti...&aid=766&page=5 søk på google etter "powercolor radeon 9800 pro" så finner dere flere tester også, mange av dem med tilsvarende resultater Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg har hatt PowerColor 9800 PRO en stund nå, og jeg hadde noen problemer i starten som jeg senere fant ut var et Nettverkskort jeg hadde i maskinen som ikke tålte den økte varmen i kabinettet.' Jeg har ingen ekstra kjøling, 3x Harddisker og det blir ikke for varmt. Er strålende fornøyd med kortet. Jeg har ikke prøvd å overklokke det, men jeg kjørte RC Cars demoen i 1600 x 1200 oppløsning, 4x AA, 2X Antisophric Filtering, og det gikk SUPER GLATT !! Imponert Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg kjører mitt på 420/380. Alt over det gir meg artifacts Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 ikke den mest vennlige overklokkeren da... Sitat fra vr-zone: There are some problems detecting the core clock of the PowerColor card using the RivaTuner, Rage3DTweak or RadClock. It appeared that the core clock is detected as half the actual core clock therefore 205Mhz is actually 410Mhz. Using the stock aluminum cooler, i am only able to push the core clock to 410Mhz before any visual artifacts start showing up. I felt that the stock cooler is a poor one and the R350 core on this card isn't that great but if you are in luck, you can get some good cores. The memory clock on the other hand can be overclocked to 400Mhz but it is still a far cry from the 500Mhz effective with the 2ns memory chips. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 (endret) Det Powercolor kortet med 2.0ns rammen er "super gold" kortet dems. vanlige (det som er på komplett.no) har samsung 2.8ns. Mitt klokker til 430+/380+ uten artifacts. EDIT: Uansett er det bare gull om du får en bra oc-vennelig brikke, har "ingenting" med produsent og gjøre... Endret 2. november 2003 av bugbear Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Er neimen ikke sikker jeg altså. Powercolor cirker som et bra kort, men ikke særlig overklokkingsvenlig. Og jeg skal overklokke.. Noen som har noen forslag?? mvh ergo Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 ' date='02/11/2003 : 02:01'] Er neimen ikke sikker jeg altså. Powercolor cirker som et bra kort, men ikke særlig overklokkingsvenlig. Og jeg skal overklokke.. Noen som har noen forslag?? mvh ergo Tenker helt det samme.. Hjelper det noe med heatpipe og kjøler på? Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 vet ikke har aldri prøvd heatpipe, men jeg skal vannkjøle uannsett, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå