Binders' Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hei, Jeg leier øvre del av et hus som er delt i to. Men det er han som leier nede som styrer med nett og TV. Jeg betaler bare til han. Tror det er bredbånd fra NextGenTel, og det suger, skikkelig. Ikke nok med at det suger, men han bruker sykt mye båndbredde. Hjelper ikke om jeg ber han slutte å laste ned eller hva det er han driver med, blir ikke bedre. Mulig han bare ignorerer meg, men jeg har sett meg lei tregt nett, og ping som i spill som eksempelvis hopper mellom 60-300 hvert 10 sek. 60 er ikke akkurat mye å skryte av, men hadde den bare vært stabil hadde det funka. Men varierer KONSTANT mellom for eksempel 60-90, aldri stabil. Umulig å spille det jeg vil spille online. Så noen som vet om jeg kan skaffe meg en egen linje? Vil ikke være mulig å grave å styre med noe utom huset. Og jeg vil helst ha noen som er uavhengig av utleier, så jeg slipper å kontakte han, men bare kan sette opp selv, og få regninga selv, skjønner? Eneste kriteriet er at det må være bra nok til å gi meg en god og stabil ping. Men det er flere hinder. For jeg vet ikke om huset har noen mulighet for meg å koble meg til noen plass? Det ligger jo bare en telefonline inn til huset vil jeg tro, og TV er via satellitt. Ikke kan jeg se noen telefonlinje uttak i min del av huset heller. Så, hva gjør jeg? Han vil jo ikke oppgradere eller bytte ut NGT... EDIT: Tror det er ADSL fra NGT han har nå. Måler hastigheten med Speedtest.net og får 10Mbps ned og 0.8Mbps opp. Ned hastigheten er jo greinok, duger kan man si. Men opp hastigheten er jo tragisk... Men om jeg klarer å overtale han til å oppgradere til VDSL, må det da gjøres noe med linja inn til huset? Eller er det bare å betale mer, så skjer resten av seg selv? For da skal jeg prøve enda litt hardere for å få han til å oppgradere. Jeg betaler gledelig litt ekstra. Har sagt at jeg betaler hele pålegget, men han gidder ikke skifte. Men om det er mulig med VDSL uten noe om og men skal jeg gjøre nok er forsøk på å få han til å oppgradere. Endret 7. januar 2015 av Binders' Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 4G fra Netcom eller Banzai. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Søk i Telenor Kapaks og se hva du kan få. Så er det bare å bestille. Hastigheten er som du påpeker grei nok, men hvis du ikke har kontroll over en slik internettlinje skal det ingenting til for å drepe pingen. Hvis du derimot får deg en egen ADSL-linje, eller noe raskere, er problemet løst. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 De fleste telefonledninger har 5 par eller mer. Derfor er det store muligheter for at det kan opprettes flere linjer på eksisterende kabel. (forutsetter ledig kapasitet i sentral) Derfor kan du kontakte telenor (eier av kabel) for og høre hva som skal til for og opprette et nytt abonnement Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Sjekk kapaks først. Er det langt til sentralen, blir det ikke mye hastighet å få. Er du på kabel eller wifi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå