Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Holde det i orden på hybel

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Jeg og min samboer bor på en plass som måler 50 kvadratmeter. Dette er jo nokså stort for to studenter og vi er veldig fornøyd. Det eneste jeg er litt i tenkefasen på er når det gjelder plassering av ting i esker og lignende. Da vi ikke akkurat har et helt hus å boltre oss på så føler jeg vi må ha et system når det gjelder eiendeler også videre.

Har en hel del duker og for å spare plass så har jeg plassert f.eks juledukene i "juleeska" (Skulle gjerne hatt dukene i en skuffe, men skal rive et teppegulv så derfor må vi bo i litt esker en veldig kort stund) og sommerduker i en annen eske. Men kanskje det hadde vært ryddigere å samle dukene? Hvordan gjør folk det med ting de ikke bruker så ofte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Esker i boden. Gjerne de fine plastboksene de har på 40% rabatt på OBS Bygg nå. Kjøp også en stor sort sprittusj og skriv "sommer", "vinter", "jul", "fritid" osv. Ute av syne ute av sinn. 50m2 hybel hørtes stort ut til hybel å være... Husker min hybel da jeg var student, den var på 14m2...

Lenke til kommentar

Masse robuste esker og plastkasser, gjerne stablet i høyden på kott og bod, merket med innhold og organisert etter hvor ofte vi har bruk for dem. Og alt som kan vakuumpakkes er vakuumpakket. Anbefaler vakuumposer for støvsuger (fra Jula eller Clas Ohlson) De som rulles er sikkert veldig effektive på reise, men er ikke like komprimerende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-369050

Oi, lenge siden jeg sjekket tråden her, men tusen takk for innspill. 
Har fått organisert det meste i esker. En for jul og en  som inneholder generelle pyntegjenstander, samt putetrekk og duker. 
Ellers har vi en garderobe der det er plass til mye klær og det samme med dyner og sengetrekk. Leste i et interiørblad at det beste var å ha sengetrekk og dyner i samme rom som soverommet. Har en kommode stående rett ved sengen, men skuffene holdt på å sprenges så det gikk ikke helt etter planen. Har og prøvd å vakumpakke dyner o.l, men de tar nesten mer plass da for de blir så brede på en måte. Litt vanskelig å forklare. Helt umulig at de får plass i kommodeskuffer. Nå står kommoden helt tom, så er jo litt dumt det og å ikke få utnyttet den til noe. Har virkelig lyst til å ha dyner der, men de tar alt for mye plass. Finnes det flere typer vakumpakker? 

Lenke til kommentar

En god vakuumpose kan du brette etter å ha sugd ut luften. Du kan og brette dynene slik at de ikke ligger i hele posen, da er det veldig lett å brette den overflødige plasten og risikoen for at posen får hull er mindre enn ved førstnevnte metode.

De kommer i forskjellige størrelser, jeg foretrekker de som er litt små, slik at jeg kan ha en eller to puter og en helårsdyne i hver, så slipper jeg å pakke ut mer enn nødvendig. Og så er det lettere å få dem til å passe i plastkassene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...