Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Poenget er at det er lite å hente i å plyndre med disse tingene. Muslimene gjør det de vil uansett. Er ikke hensikt å legge press på noen ende av dem, for å si det sånn. Når det gjelder ABB er det som lokalt å regne. Her går det i en viere generell forstand, enkelthendelser skaper sterke lokale reaksjoner andre steder. Det er noe annet.

 

Men saken er at det ikke nytter å pirke og spekulere. Og slett ikke dulle. Disse elementene har forlengst gjort det klart at det er kun en vei, og ingen mercy for noe annet. Vi må nok dessverre gå hardt tilverks eventuelt snu det andre kinn til. Det blir ett av to. Hva andre muslimer gjør eller sier får bli opp til dem.

 

Jeg mener at du tar feil, og at det er på høy tid å "ta en Ghandi"!

 

Din løsning er akkurat den samme som har vært "prøvd" alle gangene før, og hvor brakte den typen "løsninger" oss, sa du ..

 

 

 

A wrong cannot be righted by another wrong. The addition of another wrong does not diminish but adds to the evil already in existence. So violence must first be resisted by persuasion and when persuasion fails, it must be resisted non-violently.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Poenget er at det er lite å hente i å plyndre med disse tingene. Muslimene gjør det de vil uansett. Er ikke hensikt å legge press på noen ende av dem, for å si det sånn. Når det gjelder ABB er det som lokalt å regne. Her går det i en viere generell forstand, enkelthendelser skaper sterke lokale reaksjoner andre steder. Det er noe annet.

 

Men saken er at det ikke nytter å pirke og spekulere. Og slett ikke dulle. Disse elementene har forlengst gjort det klart at det er kun en vei, og ingen mercy for noe annet. Vi må nok dessverre gå hardt tilverks eventuelt snu det andre kinn til. Det blir ett av to. Hva andre muslimer gjør eller sier får bli opp til dem.

 

Jeg mener at du tar feil, og at det er på høy tid å "ta en Ghandi"!

 

Din løsning er akkurat den samme som har vært "prøvd" alle gangene før, og hvor brakte den typen "løsninger" oss, sa du ..

 

 

 

A wrong cannot be righted by another wrong. The addition of another wrong does not diminish but adds to the evil already in existence. So violence must first be resisted by persuasion and when persuasion fails, it must be resisted non-violently.

 

 

Det skjer ikke ofte, men her er jeg og "hans tomhet" sjøl veldig enige. Når man kjemper mot ekstremister så er det viktig å ikke la seg rive med helt. Det er nettopp i sådan stund at man virkelig må stå for og opprettholde sine egne gode prinsipper. Terrorister er ute etter å ødelegge våre verdier. Legger man fra seg disse verdiene i bekjempelsen av terroren så har man jo allerede tapt den kampen. Som det også påpekes her så har militær makt vært utprøvd lenge, og det har funket dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er at det er lite å hente i å plyndre med disse tingene. Muslimene gjør det de vil uansett. Er ikke hensikt å legge press på noen ende av dem, for å si det sånn. Når det gjelder ABB er det som lokalt å regne. Her går det i en viere generell forstand, enkelthendelser skaper sterke lokale reaksjoner andre steder. Det er noe annet.

 

Men saken er at det ikke nytter å pirke og spekulere. Og slett ikke dulle. Disse elementene har forlengst gjort det klart at det er kun en vei, og ingen mercy for noe annet. Vi må nok dessverre gå hardt tilverks eventuelt snu det andre kinn til. Det blir ett av to. Hva andre muslimer gjør eller sier får bli opp til dem.

 

Jeg mener at du tar feil, og at det er på høy tid å "ta en Ghandi"!

 

Din løsning er akkurat den samme som har vært "prøvd" alle gangene før, og hvor brakte den typen "løsninger" oss, sa du ..

 

 

 

A wrong cannot be righted by another wrong. The addition of another wrong does not diminish but adds to the evil already in existence. So violence must first be resisted by persuasion and when persuasion fails, it must be resisted non-violently.

 

 

Violence resisted non-violently.

 

Javel, en forklaring på hvordan man gjør det sånn uten videre hadde jo vært fint, ikke bare i dette tilfellet men alle kriger igjennom alle tider hadde blitt forhindret. Hvis dette har noenting med meditasjon å gjøre så har jeg ingen kommentar utover at det hele er helt usaklig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det skjer ikke ofte, men her er jeg og "hans tomhet" sjøl veldig enige. Når man kjemper mot ekstremister så er det viktig å ikke la seg rive med helt. Det er nettopp i sådan stund at man virkelig må stå for og opprettholde sine egne gode prinsipper. Terrorister er ute etter å ødelegge våre verdier. Legger man fra seg disse verdiene i bekjempelsen av terroren så har man jo allerede tapt den kampen. Som det også påpekes her så har militær makt vært utprøvd lenge, og det har funket dårlig.

 

 

Man er ikke nødvendigvis like ond og destruktiv som fienden selv om man har fått på plass våpen og metoder for å stoppe dem. Dette er livsviktig og positivt for at ikke ekstreistene skal vinne. Har du noen gang tenkt over utfallet og hvilken behandling vi hadde fått av IS. Det er ikke sånn at antall kuler som har blitt skutt kårer hvem som har rett og hva som er rett og galt, her må vi bruke alle tilgjengelige ressurser og våpen for å sikre seier da det er alt for mye på spill.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det skjer ikke ofte, men her er jeg og "hans tomhet" sjøl veldig enige. Når man kjemper mot ekstremister så er det viktig å ikke la seg rive med helt. Det er nettopp i sådan stund at man virkelig må stå for og opprettholde sine egne gode prinsipper. Terrorister er ute etter å ødelegge våre verdier. Legger man fra seg disse verdiene i bekjempelsen av terroren så har man jo allerede tapt den kampen. Som det også påpekes her så har militær makt vært utprøvd lenge, og det har funket dårlig.

 

 

Man er ikke nødvendigvis like ond og destruktiv som fienden selv om man har fått på plass våpen og metoder for å stoppe dem. Dette er livsviktig og positivt for at ikke ekstreistene skal vinne. Har du noen gang tenkt over utfallet og hvilken behandling vi hadde fått av IS. Det er ikke sånn at antall kuler som har blitt skutt kårer hvem som har rett og hva som er rett og galt, her må vi bruke alle tilgjengelige ressurser og våpen for å sikre seier da det er alt for mye på spill.

 

 

Joda, militær makt er jeg ikke imot på et prinsipielt grunnlag. Jeg påpeker bare at det ikke funker slik det har blitt gjort til nå, og til en viss grad betviler jeg IS sin eksistens hadde det ikke vært for tidligere militære operasjoner i Midt-Østen. Men det blir bare spekulasjon.

Lenke til kommentar

Hadde jeg trodd på at det nytter å "ta en Gandhi" ville jeg ikke nøle med å si meg enig. Men alt tyder på at man ikke får noen løsning før de eventuelt er fjernet. Ser ikke forskjell på disse og feks Japanske kamikaze flyvere. Eller vesenet i alien filmene for den del. Bare sånn for å illustrere hva vi har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde jeg trodd på at det nytter å "ta en Gandhi" ville jeg ikke nøle med å si meg enig. Men alt tyder på at man ikke får noen løsning før de eventuelt er fjernet. Ser ikke forskjell på disse og feks Japanske kamikaze flyvere. Eller vesenet i alien filmene for den del. Bare sånn for å illustrere hva vi har med å gjøre.

 

Du spiller ball i hatt med ekstremistene, når du så villig gir dem demonstempel - de er folk, akkurat som deg og meg. Vi klarer fint å vise minst like stor grad av barbarisk adferd, men det løser ingenting .. Det vanskelige er å gå mot egen kulturell kondisjonering, og menneskets natur

 

Når kan det nytte, når du ikke tør stå i den formen for kamp, til det nytter?

Lenke til kommentar

De har gitt seg selv demon stempel. Vi skal ikke vise barbarisk adferd, men er nødt til å forsvare verden og friheten. På samme måte som man var nødt til det mot Hitler o.l. Hvis man skal la de ture i vei mens man prøver å jatte med dem, får vi se hvordan det går. ålreit, så prøv igjen hvis man tror på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De har gitt seg selv demon stempel. Vi skal ikke vise barbarisk adferd, men er nødt til å forsvare verden og friheten. På samme måte som man var nødt til det mot Hitler o.l. Hvis man skal la de ture i vei mens man prøver å jatte med dem, får vi se hvordan det går. ålreit, så prøv igjen hvis man tror på det.

 

Neida, det var nå faktisk du som gjorde det :thumbup: og jeg for min del tror det er på det nivået man bør starte å bekjempe fienden, og for så vidt alle fiender - begynn med å tenke nøyere over hva man sier og gjør, før man gjør det ..- eventuelt skaff deg selv enda større/bredere perspektiv, og tenk en gang til ..

 

Change-Quote.jpg

Lenke til kommentar

Og du tror altså i dine villeste fantasier, at noe slikt vil få IS til å slutte.og i det hele tatt fire noenting på det de gjør? De ville bare ledd seg ihel.
Hadde sånne forestillinger jeg og en gang i tiden. Men er forlengst blitt kurert for det.

 

Vi gir de selvfølgelig muligheten. Men vi er nødt til å gjøre to ting på en gang, hvis ikke bermen skal få overta verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neida, det var nå faktisk du som gjorde det :thumbup: og jeg for min del tror det er på det nivået man bør starte å bekjempe fienden, og for så vidt alle fiender - begynn med å tenke nøyere over hva man sier og gjør, før man gjør det ..- eventuelt skaff deg selv enda større/bredere perspektiv, og tenk en gang til ..

 

Change-Quote.jpg

 

 

Hvilken av jupiters måner var det du befant deg på nå, igjen?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvilken av jupiters måner var det du befant deg på nå, igjen?

 

 

Logisk nok må jeg være på den månen du fant passende, men hva endrer det i poenget mitt?

Lenke til kommentar

Rødt-leder Bjørnar Moxnes reagerer kraftig på Frp-generalens Facebook-utbrudd, men Carl I. Hagen får støtte i eget parti.

 

http://www.tv2.no/2015/02/18/nyheter/max-hermansen/frp/pegida/6586357

 

– Må Max Hermansen bli drept før befolkningen våkner når det gjelder snikislamifiseringen og den voksende ettergivenhet for press fra ulike islamske pressgrupper i skole, høyskoler, universiteter og arbeidsliv? skrev Hagen på Facebook mandag kveld.

 

En tenkt tanke:

 

Hadde M. Hermansen blitt drept av islamske terrorister, ville man da ha sett bilder som "Jeg er Max Hermansen" eller "Je suis Max" her på forumet, eller har det gått sport i dette med Charlie og Uzan?

 

Altså man bruker dette får å kamuflere sine meninger og politisk ståsted?

I ett trist og vanskelig tid for en rekke mennesker.

Lenke til kommentar

 

Da var Human Rights Service på plass igjen for å fyre av en velfortjent salve til alle apologeters skrekk:

 

http://www.dagbladet.no/2015/02/17/kultur/meninger/kronikk/debatt/terrorangrepet_i_kobenhavn/37763121/

Gi den dama der en premie, for makan til fulltreffer på det berømte spikerhodet skal man lete lenge etter.

 

Ett slikt slag til så ligger Venstre under 2% oppslutning, Støre vaier og er nede for telling, Erna Solberg og de andre mellompartier er gått i gulvet og er slått helt ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...