Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

[...]Når man inseèr det så skjønner du at det ikke er meningen eller noen slags diskusjon og/eller forhandling, men kun grep som må gjøres for å sikre det norske sekulære folks interesser og trygghet uten noe formål å hjelpe eller gjøre det lett for militant Islam/Islamister på noen måte.

Hvilke grep må gjøres? Innføre brutalt politidiktatur for å "redde oss" fra ett annet brutalt diktatur? For "kun grep som må gjøres for å utrydde de onde" er nettopp det IS/ISIL/DAESH driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja hva skal man si..................................

 

Skal ikke få kneble oss sier enkelte politikere der de er omringet av livvakter.............

Lar oss ikke skremme sier Erna Solberg med minst ti livvakter rundt seg...............

Kl. 05.00 i morges gikk det ut en beskjed fra politiet i København om at man måtte ta vare på seg selv......................

 

Provokatører skriver Trine Eilertsen politisk redaktør i Aftenposten:

 

Lars Vilks er en provokatør som neppe utløser massepublisering av tegninger.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Provokatoren-skal-ogsa-beskyttes-7901480.html

 

Ja Filmskaper Finn Nørgaard kunne vel provosere noen.

Vakten den jødiske Dan Uzan provoserte bare med sitt blotte nærvær.

 

Likeså de fem skadede politifolk, med foreldre, barn, familier og venner.

Alle provoserte og var høyst krenkende.

 

Alle gjerningsmenn er tatt sier man.

Først en som ble skutt, senere 1 + 2 altså tre arresterte i denne tilknytning.

 

Nei skriver jeg - ikke alle medskyldige er tatt.

Her er tusener medskyldige som har deltatt og gitt aksept for denne brutalitet med sine holdninger.

Ikke minst blant venstresiden også sentrum i de Skandinaviske land.

En rekke har blod på sine hender, og mere vil det bli tror jeg.

Vil bli verre før det blir bedre - mye verre.

 

Vi får se politikere i løpet av kommende uke som prater svada.

Støre - partileder for AP som føler seg meget ubekvem ved å kritisere islamske terrorister.

T.G.S fra Venstre som helst ikke vill si noe som helst for ikke å støtte islam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er 100% overbevist at vi sitter med fakta og at med våre holdninger vil vi ta mennesket lenger og med mindre lidelse på veien videre enn hva en praktiserende ytterliggående Islamist, eller for den sagsskyld, ett verdensomspennende Kalifat av galskap, noengang kunne ha gjort. Når man inseèr det så skjønner du at det ikke er meningen eller noen slags diskusjon og/eller forhandling, men kun grep som må gjøres for å sikre det norske sekulære folks interesser og trygghet uten noe formål å hjelpe eller gjøre det lett for militant Islam/Islamister på noen måte.

Jeg er rimelig sikker på at disse islamistene du er ute etter også er 100 % sikker på at de har rett, så du er i godt selskap der.

 

Er det bare religiøs ekstremisme du er mot, eller gjelder det alle ekstremister? Du er nemlig en ekstremist i mine øyne. Du er en trussel mot mine interesser og trygghet, en trussel som bekymrer meg mer enn terrorister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

[...]Når man inseèr det så skjønner du at det ikke er meningen eller noen slags diskusjon og/eller forhandling, men kun grep som må gjøres for å sikre det norske sekulære folks interesser og trygghet uten noe formål å hjelpe eller gjøre det lett for militant Islam/Islamister på noen måte.

Hvilke grep må gjøres? Innføre brutalt politidiktatur for å "redde oss" fra ett annet brutalt diktatur? For "kun grep som må gjøres for å utrydde de onde" er nettopp det IS/ISIL/DAESH driver med.

 

 

Håper du er i stand til å se de innlysende forskjellene det er mellom oss her i Norge og IS, ett større sprik i moral, levesett og viten kan man vel knapt forestille seg.

 

Lurer alltid litt på hvor apologetene egentlig vil med å forsvare religiøse terrororganisasjoner, det burde gjøre vondt i magen å tenke på dem.

 

Vet du hva det vil si å praktisere Wahhabismen innen Sunni Islam slik som IS og store deler av Saudi-Arabia/Qatar gjør med sin rienspikka sharialovning? Om du hadde visst det så skulle man tro at du så at sammenlikningen din med ett norsk politidiktatur er nærmest komisk...

 

Ingen skal trenge å forsvare holdningene sine opp imot de gale hundene som løper fritt rundt i Syria og som jakter på alle andre som ikke har blitt 100% hjernevasket som dem selv, spesielt sånne som oss ønsker de å drepe i guds navn. En gud som ikke finnes. Hvis ikke dette er verdt å kjempe imot, hva da?

Lenke til kommentar

For noe sabla tøv Sheasy. De lengder du går til for å beskytte islam og angripe alt annet er helt latterlig.

Nei, det gjør jeg ikke.

 

At Thoto sine holdninger bekymrer meg mer enn terrorisme er ikke det samme som å si at Thoto er like ille/ond som en terrorist. Det er han ikke, ikke i det hele tatt. Thoto er en smart fyr, han kan formulere seg, og har holdninger som ikke er veldig forskjellig fra det norske folk. Meg inkludert. Det er derfor det er skummelt.

 

Islamistiske terrorister påvirker dessverre enkelte som er bosatt i Vesten. Bortsett fra enkelte konvertitter er dette en radikalisering av konservative muslimer. De aller aller fleste er ikke mottakelig for et slikt syn. Jeg ser det på som mye mer sannsynlig at Thoto sitt syn får fotfeste.

 

Klamydia er en større trussel mot meg enn ebola, selv om ebola er en farligere sykdom.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Nei, det gjør jeg ikke.

 

At Thoto sine holdninger bekymrer meg mer enn terrorisme er ikke det samme som å si at Thoto er like ille/ond som en terrorist. Det er han ikke, ikke i det hele tatt. Thoto er en smart fyr, han kan formulere seg, og har holdninger som ikke er veldig forskjellig fra det norske folk. Meg inkludert. Det er derfor det er skummelt.

 

Islamistiske terrorister påvirker dessverre enkelte som er bosatt i Vesten. Bortsett fra enkelte konvertitter er dette en radikalisering av konservative muslimer. De aller aller fleste er ikke mottakelig for et slikt syn. Jeg ser det på som mye mer sannsynlig at Thoto sitt syn får fotfeste.

 

Klamydia er en større trussel mot meg enn ebola, selv om ebola er en farligere sykdom.

 

Da tror jeg det var dags å dra opp ordtaket igjen:

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."

 

Og det er vel mye derfor at dette har spunnet ut av kontroll og gjerningene bare blir mer og mer bestialske. Ikke fordi Amerikanerne har bombet, ikke på grunn av fattigdom eller Charlie Hebdos`s hån av de hjernevaskede. Men på grunn av at noen sterke hjernevaskede menn og ledertyper har fått indoktrinert så store deler av befolkningen, drevet skittent spill og satt hele grupper opp imot hverandre, såpass at det tilslutt ikke er noen som verken våger eller kan stå opp imot det lenger. At det hele da etterhvert ender i en syk voldspiral som går utover den stakkars sivilbefolkningen burde tas hensyn til ved å gjøre det man kan for å få fjernet de militante fundamentalistene.

 

Har du en god akutt løsning på dette uten å måtte bruke bomber og geværer? Du har trua på en matnyttig dialog med lederskapet i IS og at vi kan møte dem på halveien? Vel, det ser jeg på som ren utopi + at det toget burde uansett være gått for dem nå. Det er ingen unnskyldning eller formildende omstendigheter og det eneste spørsmålet som gjenstår er når og hvordan skal terroristene fjernes for godt, noe som er til våre alles beste. Spesielt for muslimene i midtøsten.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det var dags å dra opp ordtaket igjen:

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."

 

Og det er vel mye derfor at dette har spunnet ut av kontroll og gjerningene bare blir mer og mer bestialske. Ikke fordi Amerikanerne har bombet, ikke på grunn av fattigdom eller Charlie Hebdos`s hån av de hjernevaskede. Men på grunn av at noen sterke hjernevaskede menn og ledertyper har fått indoktrinert så store deler av befolkningen, drevet skittent spill og satt hele grupper opp imot hverandre, såpass at det tilslutt ikke er noen som verken våger eller kan stå opp imot det lenger. At det hele da etterhvert ender i en syk voldspiral som går utover den stakkars sivilbefolkningen burde tas hensyn til ved å gjøre det man kan for å få fjernet de militante fundamentalistene.

 

Har du en god akutt løsning på dette uten å måtte bruke bomber og geværer? Du har trua på en matnyttig dialog med lederskapet i IS og at vi kan møte dem på halveien? Vel, det ser jeg på som ren utopi + at det toget burde uansett være gått for dem nå. Det er ingen unnskyldning eller formildende omstendigheter og det eneste spørsmålet som gjenstår er når og hvordan skal terroristene fjernes for godt, noe som er til våre alles beste. Spesielt for muslimene i midtøsten.

Du forutsetter at jeg ikke vil gjøre noe.

 

Jeg er ingen prinsipiell motstander av krig. Nødverge er slik jeg ser det en helt legitim grunn til voldsbruk, og dette endrer seg ikke av at det foregår innenfor andre landegrenser.

 

Jeg støtter kampen mot IS i Syria og Irak fullt ut, og det går riktig vei. Se dette kartet:

 

http://umap.openstreetmap.fr/fr/map/desyracuse-syria-civil-war-9-feb-2015_28372#7/35.214/40.232

 

Det er under en måned siden Kobani ble frigjort, og IS har allerede mistet kontrollen over store landområder rundt. Kampene nærmer seg nå Jarabulus, et veldig strategisk viktig grensekryss fra Tyrkia. Det er mye som gjenstår, og IS er selvsagt ikke den eneste utfordringen i Syria, men jeg er forsiktig optimistisk. I Irak går det enda dårligere for IS.

Lenke til kommentar

 

Da tror jeg det var dags å dra opp ordtaket igjen:

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."

 

Og det er vel mye derfor at dette har spunnet ut av kontroll og gjerningene bare blir mer og mer bestialske. Ikke fordi Amerikanerne har bombet, ikke på grunn av fattigdom eller Charlie Hebdos`s hån av de hjernevaskede. Men på grunn av at noen sterke hjernevaskede menn og ledertyper har fått indoktrinert så store deler av befolkningen, drevet skittent spill og satt hele grupper opp imot hverandre, såpass at det tilslutt ikke er noen som verken våger eller kan stå opp imot det lenger. At det hele da etterhvert ender i en syk voldspiral som går utover den stakkars sivilbefolkningen burde tas hensyn til ved å gjøre det man kan for å få fjernet de militante fundamentalistene.

 

Har du en god akutt løsning på dette uten å måtte bruke bomber og geværer? Du har trua på en matnyttig dialog med lederskapet i IS og at vi kan møte dem på halveien? Vel, det ser jeg på som ren utopi + at det toget burde uansett være gått for dem nå. Det er ingen unnskyldning eller formildende omstendigheter og det eneste spørsmålet som gjenstår er når og hvordan skal terroristene fjernes for godt, noe som er til våre alles beste. Spesielt for muslimene i midtøsten.

Du forutsetter at jeg ikke vil gjøre noe.

 

Jeg er ingen prinsipiell motstander av krig. Nødverge er slik jeg ser det en helt legitim grunn til voldsbruk, og dette endrer seg ikke av at det foregår innenfor andre landegrenser.

 

Jeg støtter kampen mot IS i Syria og Irak fullt ut, og det går riktig vei. Se dette kartet:

 

http://umap.openstreetmap.fr/fr/map/desyracuse-syria-civil-war-9-feb-2015_28372#7/35.214/40.232

 

Det er under en måned siden Kobani ble frigjort, og IS har allerede mistet kontrollen over store landområder rundt. Kampene nærmer seg nå Jarabulus, et veldig strategisk viktig grensekryss fra Tyrkia. Det er mye som gjenstår, og IS er selvsagt ikke den eneste utfordringen i Syria, men jeg er forsiktig optimistisk. I Irak går det enda dårligere for IS.

 

 

Interessant kart!

Forhåpentligvis vil den arabiske koalisjonen og Kurderne sakte men sikkert jobbe seg videre innover i de okkuperte områdene helt til siste IS soldat er drept eller fengslet. Syntes det er mildt sagt spekulativt at alle overlater hovedansvaret over på Kurderne som har igjennom hele historien blitt plaget og jaget av alle stormaktene rundt. Men når de alle er truet så er det Kurderne og YPG som må gjøre drittjobben og ofre seg for vår alles frihet. Også de kurdiske kvinnen kjemper hardt dag ut og dag inn og klamrer seg til friheten sin, akkurat som vi hadde måttet gjort. Dette er de ekte heltene som burde ha fått og ikke minst få en helt annen støtte både ifra vesten og ikke minst Tyrkia. Hadde det ikke vært for dem så kunne dette kartet ha sett svært og dystert ut pr nå. Med så mange passive aktører så er det ikke rart at dette kunne gå så langt som det gjorde, og det er den passiviteten jeg føler vi må vokte oss for videre.

 

Personlig syntes jeg det er hårreisende om ikke verdensamfunnet, når dette midtøsten marerittet endelig en gang er over, tilegner store deler av disse landområdene til Kurderne så de får på plass Kurdistan, vel fortjent og en gang for alle.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg støtten har tatt seg betraktelig opp. Kurdere og andre motstandsstyrker har fått hovedansvaret på bakkenivå i Syria (likeledes med den irakiske hæren i Irak), men fremskrittene i Kobani og Irak hadde ikke vært mulig uten vestlig støtte fra luften.

 

Jeg tror vi hadde sett et helt annet nivå på vestlig involvering hadde det ikke vært for Tyrkia (og Russland og Kina). Som så ofte ellers er politikk viktigst, og det er et minefelt.

Lenke til kommentar

Det er noe annet å diskutere på et forum enn det å gå ut i offentligheten.

 

Som en liten sidenotis så er det forøvrig alltid like komisk å se hvor lite reaksjoner terrorangrep får i den muslimske verden. Det som skaper mest reaksjoner der nede er ikke mord, steining, halshugging eller å brenne folk levende i islams navn, men det at noen har tegnet det pedofile forbildet deres.

 

Nå er du litt kategorisk her! I Doha var det 1000 muslimer som demonstrerte i sympati med de tre som ble drept etter en krangel om en parkeringsplass i USA :)

 

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2015/02/15/Hundreds-in-Qatar-protest-North-Carolina-terrorist-act-.html

Lenke til kommentar

 

For noe sabla tøv Sheasy. De lengder du går til for å beskytte islam og angripe alt annet er helt latterlig.

Nei, det gjør jeg ikke.

 

At Thoto sine holdninger bekymrer meg mer enn terrorisme er ikke det samme som å si at Thoto er like ille/ond som en terrorist. Det er han ikke, ikke i det hele tatt. Thoto er en smart fyr, han kan formulere seg, og har holdninger som ikke er veldig forskjellig fra det norske folk. Meg inkludert. Det er derfor det er skummelt.

 

Islamistiske terrorister påvirker dessverre enkelte som er bosatt i Vesten. Bortsett fra enkelte konvertitter er dette en radikalisering av konservative muslimer. De aller aller fleste er ikke mottakelig for et slikt syn. Jeg ser det på som mye mer sannsynlig at Thoto sitt syn får fotfeste.

 

Klamydia er en større trussel mot meg enn ebola, selv om ebola er en farligere sykdom.

 

 

Godt den posten der kom, jeg vil nødig bli stemplet som noen ekstremist fordi man tar ordet for å prøve og kjempe imot det hele verden ser er... ja, ondskap eller galskap, kall det hva du vil, satt i system av religiøse doktriner. Kjenner jeg blir uvel av det hele.

 

Med mine/våre briller på så er det vel en fin blanding av uvitenhet og indoktrinering som brått går over til å bli galskap/ondskap. En ferdig hjernevasket fundamentalist ville nok bare kalt dette for å være prinsippfast

 

Og jeg vil heller være Klamydia framfor Ebola anyday :p

Lenke til kommentar

 

 

Det er noe annet å diskutere på et forum enn det å gå ut i offentligheten.

 

Som en liten sidenotis så er det forøvrig alltid like komisk å se hvor lite reaksjoner terrorangrep får i den muslimske verden. Det som skaper mest reaksjoner der nede er ikke mord, steining, halshugging eller å brenne folk levende i islams navn, men det at noen har tegnet det pedofile forbildet deres.

Nå er du litt kategorisk her! I Doha var det 1000 muslimer som demonstrerte i sympati med de tre som ble drept etter en krangel om en parkeringsplass i USA :)

 

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2015/02/15/Hundreds-in-Qatar-protest-North-Carolina-terrorist-act-.html

Hyklere hele gjengen. Eneste gangen de tar til gatene er når "vantro" dreper muslimer. Skjønner jo forøvrig det hadde blitt slitsomt å demonstrere hver gang muslimer dreper noen. Det skjer jo mange ganger hver dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel som så mye annet et definisjonsspørsmål. Jeg synes enkelte av dine uttalelser til tider er ekstreme. Om det er definisjonen ser jeg på deg som en ekstremist. Om man legger mer i det, vel, da er det en annen diskusjon. Ingenting vondt ment.

 

Neida, no hurt feelings her, tenker nok at alle her klarer å skille på meninger tilhørende en radikal Islamist og en Ateist. Eneste grunnen til at en Ateist som meg tidvis bruker en såpass skarp ordlyd i slike diskusjoner, er for å ikke drukne i fundamentalismens høye vulgære røst, som dessverre har en tendens til å overdøve den "snille" (PK?) mainstream argumentasjonen. Og det kan man jo ikke forære dem sånn uten videre så da blir det sånn. Man kan jo også trekke sammenhengen videre, ingen bomber hadde blitt sluppet hadde ingen hoder rullet først.

Lenke til kommentar

 

 

Det er noe annet å diskutere på et forum enn det å gå ut i offentligheten.

 

Som en liten sidenotis så er det forøvrig alltid like komisk å se hvor lite reaksjoner terrorangrep får i den muslimske verden. Det som skaper mest reaksjoner der nede er ikke mord, steining, halshugging eller å brenne folk levende i islams navn, men det at noen har tegnet det pedofile forbildet deres.

Nå er du litt kategorisk her! I Doha var det 1000 muslimer som demonstrerte i sympati med de tre som ble drept etter en krangel om en parkeringsplass i USA :)

 

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2015/02/15/Hundreds-in-Qatar-protest-North-Carolina-terrorist-act-.html

Hyklere hele gjengen. Eneste gangen de tar til gatene er når "vantro" dreper muslimer. Skjønner jo forøvrig det hadde blitt slitsomt å demonstrere hver gang muslimer dreper noen. Det skjer jo mange ganger hver dag.

 

 

Og her legges det ned blomster for martyren i Danmark :) Håper han får de 72 jomfruene sine!

 

http://nyhederne.tv2.dk/2015-02-16-her-laegger-de-blomster-hvor-formodet-gerningsmand-blev-skudt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...