Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Hvor enig eller uenig er du i at muslimsk innvandring og påvirkning fra islam utgjør en trussel for det norske samfunn?»

40 prosent svarer at de er helt enige eller delvis enige i utsagnet, mens 41 prosent er helt eller delvis uenige.

Er det ikke underlig at såpass mange ikke på noe vis uttrykker sin bekymring? Har PK-eliten klart å true folk til stillhet igjen?

Lenke til kommentar

«Hvor enig eller uenig er du i at muslimsk innvandring og påvirkning fra islam utgjør en trussel for det norske samfunn?»
40 prosent svarer at de er helt enige eller delvis enige i utsagnet, mens 41 prosent er helt eller delvis uenige.
Er det ikke underlig at såpass mange ikke på noe vis uttrykker sin bekymring? Har PK-eliten klart å true folk til stillhet igjen?

Med folk som Max Hermansen og han derre "muslim jævel" fyren så er det vel tydelig at deres største problem kommer innenfra. Om det finnes noen PK-elite så er de ikke ute og truer folk, de sitter foran TV'en med popcorn og humrer.

"Undersøkelsen" til dagbladet er nå utformet med et slikt spørsmål at selv jeg var på nippen til å svare mot bedre vitende. Så jeg er igrunnen både forbauset og ikke forbauset over resultatet. Litt trist, ettersom statistikken ellers ser ut til å bekrefte mine misstanker: De som er mest redd for å våkne med en mulla i senga er de eldre, og de uten utdannelse...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det så er fokuset helt feil i denne debatten vi har her i Norge. Den appelerer til FRP velgere og det hele tendenserer mot fremmedfrykt og skepsis mot muslimer og innvandring til Norge, hvorav det hele kuliminerer ut i Krekar og andre tullete distraksjoner.

Poenget her er at vi er i krig mot en ekstrem avart av en religion som har utspilt sin rolle i ett moderne samfunn.

De eneste som representerer fienden her i Norge er til dels medlemmer av IslamNet og deres leder Fahad Qureshi, samt taperne i Profeten Ummah med Bhatti og Hussain i spissen, som faktisk annerkjenner Abu Bakr Al-Baghdadi som diktator og overhodet for perversiteten av en terror organisasjon som kalles den Islamske stat (IS).

De virkelige heltene her er Kurderne som snart er de eneste med hodet på rett plass i midtøsten og som kjemper en tapper og blodig kamp hver dag mot terroristene mens vi sitter her og duller med om Krekar skal bo i ett fjøs eller ikke og lar norske.ekstremister komme til på talerstoler og få malplassert spy ut sine stygge meninger i debatter.

Disse må knebles i Norge, ingen midler må bli spart for å kjempe ned fienden som befinner seg i vårt land og som praktiserer Wahhabisme og som oppfordrer til terrorisme og forræderi. Vi må være beinharde mot de harde, ikke mot de vanlige "myke" muslimer som verken er enige, eller i det hele tatt er Sunni muslimer selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De uttrykker sikkert sin bekymring på noe vis, men det er vel tvilsomt om disse er en homogen gruppe? Eksempelvis er det noen av dem som vil sende alle muslimer ut, noen av dem som hindre at det kommer flere muslimer inn, og noen av dem som mener at det holder at vi stiller krav til dem som kommer. På et spørsmål om de er bekymret for Islamsk påvirkning kan alle disse tre gruppene svare ja. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at de vil stille seg bak de samme kravene.

Med andre ord: De som ønsker å sende alle muslimer ut, kan ikke forvente seg særlig mye støtte fra dem som bare vil forsikre seg om at det blir stilt krav til dem som kommer hit, og omvendt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du kan lese posten en gang til, og denne gangen må du gjerne prøve å forstå det som skrives

Forstår mer enn godt nok hvor du kommer fra. Det at du tror/mener at kapitalismen har lurt hele verden står for din regning. Jeg vet godt hvordan den fungerer og hvilke fordeler og bakdeler det er med den. Uten at jeg er noen stor kapitalist selv, men siden du dro det inn som en blindside til "alle" som liksom ikke har forstått det du har forstått ( som er ingenting, i realiteten ) så fikk du svar.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det så er fokuset helt feil i denne debatten vi har her i Norge. Den appelerer til FRP velgere og det hele tendenserer mot fremmedfrykt og skepsis mot muslimer og innvandring til Norge, hvorav det hele kuliminerer ut i Krekar og andre tullete distraksjoner.

Poenget her er at vi er i krig mot en ekstrem avart av en religion som har utspilt sin rolle i ett moderne samfunn.

De eneste som representerer fienden her i Norge er til dels medlemmer av IslamNet og deres leder Fahad Qureshi, samt taperne i Profeten Ummah med Bhatti og Hussain i spissen, som faktisk annerkjenner Abu Bakr Al-Baghdadi som diktator og overhodet for perversiteten av en terror organisasjon som kalles den Islamske stat (IS).

De virkelige heltene her er Kurderne som snart er de eneste med hodet på rett plass i midtøsten og som kjemper en tapper og blodig kamp hver dag mot terroristene mens vi sitter her og duller med om Krekar skal bo i ett fjøs eller ikke og lar norske.ekstremister komme til på talerstoler og få malplassert spy ut sine stygge meninger i debatter.

Disse må knebles i Norge, ingen midler må bli spart for å kjempe ned fienden som befinner seg i vårt land og som praktiserer Wahhabisme og som oppfordrer til terrorisme og forræderi. Vi må være beinharde mot de harde, ikke mot de vanlige "myke" muslimer som verken er enige, eller i det hele tatt er Sunni muslimer selv.

Apropo dette. Gledelige nyheter idag med tanke på krigen. Tapre Kurdere i korrelasjon med (kanskje ikke like tapre) amerikanske droner akkompagnert av bomberaid`s, har slått fundamentalistene tilbake og det anslås nå at ca halvparten av IS`s ledere er likvidert.

Så da er det vel bare å dra fram ballongene og kransekaka!

http://edition.cnn.com/2015/01/26/middleeast/syria-kobani-fighting/

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Nåja. For all del, gledelig nyhet, men det er en ekstremt lang vei igjen. Spesielt i Syria.

Joa, ingen tvil om det, men Kobani er en milepæl og uhorvelig viktig ikke bare for Kurderne selv men for trusselen videre inn mot NATO landet Tyrkia. Byen var vel mer eller mindre IS kontrollert før Amerikanerne våknet opp.

Tyrkerne derimot sover enda og kan ta seg en bolle, for deres del så er det vel nærmest likegyldig om det er Kurdere eller IS som kontrollerer byen da de ser på dem begge som fiender og har ikke forstått følgene av hva ett IS terror regime også vil få for dem.

Lenke til kommentar

Det var aldri en trussel for Tyrkia. Tvert om, Tyrkia har om noe hjulpet IS.

Grunnen til at Tyrkia 'sover' (og lar IS-soldater krysse grensen) er at det svekker kurderne. Kobani og området rundt var til en viss grad strategisk viktig, men dette er hovedsaklig en symbolsk seier. IS sine mange tap i Irak er nok en god del viktigere.

Lenke til kommentar

Hvis kurderne nå er våre venner i kampen mot IS, kan vi ikke sende Krekar dit for å hjelpe til?

Geir :)

Tror nok godeste Krekar hadde blitt ønsket velkommen tilbake med en bajonett i buken av Kurderne. IS derimot hadde vel gitt ham en lederstilling... De har noen ledige poster der nå har jeg hørt.

Lenke til kommentar

En gammel terrorist`s kronikk angående en potensiell terrorist:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Hvorfor-har-mulla-Krekar-blitt-den-sa-mange-innvandrerskeptikere-og-islamofobe-og-altfor-mange-Frp-ere-elsker-a-hate-7876811.html

Det som overrasker mest er at han faktisk benytter seg av det populistiske og misvisende ordet "Islamofob". Begynner alvorlig å miste trua på Gule`s objektivitet og profesjonalitet. Kan ofte virke som at han har en politisk agenda i bakhånd.

Lenke til kommentar

Man kan si mye morsomt om Gule, spesielt hvis han skal lastes for sin fortid. (Det er snart 40 år siden. Gudene skal vite at jeg var en helt annen den gang enn i dag.)

Men her er jeg enig i hans analyse. Det er gått prestisje i Krekar-saken for FrP og PST og andre, og behovet for å vise "handlekraft" er etter min mening blitt parodisk. Kyrksæterøra, virkelig? Etter årevis med "vi skal kaste ham ut av landet så snart vi kommer til makten, uansett", så blir "ut på landet" antagelig en hit i skolerevyene, men ikke i håndboka for politisk handlekraft.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Man kan si mye morsomt om Gule, spesielt hvis han skal lastes for sin fortid. (Det er snart 40 år siden. Gudene skal vite at jeg var en helt annen den gang enn i dag.)

Men her er jeg enig i hans analyse. Det er gått prestisje i Krekar-saken for FrP og PST og andre, og behovet for å vise "handlekraft" er etter min mening blitt parodisk. Kyrksæterøra, virkelig? Etter årevis med "vi skal kaste ham ut av landet så snart vi kommer til makten, uansett", så blir "ut på landet" antagelig en hit i skolerevyene, men ikke i håndboka for politisk handlekraft.

Helt enig i budskapet om at Krekar er en avsporing i forhold til alvoret vi står ovenfor med tanke på reiligiøs ekstremisme.

Jeg er derimot svært skeptisk til at han trekker inn politikk ved å rette skytset mot "Islamofobe FRP`ere". Her får man faktisk to stk "Red Herring`s" i samme kronikk. Både den han viser til med Krekar, og hans egen avsporing vedr FRP og fremmedfrykt.

Lenke til kommentar

FRP har dummet seg komplett ut. Saken er veldig enkel, om Krekar returneres blir han drept. Å sende mennesker inn i døden på denne måten er brudd på menneskerettighetene og lover. Alt dette visste FRP. Likevel insisterte de på å få ut Krekar. Hva var planen? Bryte menneskerettighetene? Fjerne lover som sikrer menneskerettigheter? Blir det samme som om Siv Jensen skulle sagt at hun skulle gå på vannet dersom hun kom i regjering. Uansett posisjon må hun likevel bryte (fysikkens) lover for å få det til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FRP har dummet seg komplett ut. Saken er veldig enkel, om Krekar returneres blir han drept. Å sende mennesker inn i døden på denne måten er brudd på menneskerettighetene og lover. Alt dette visste FRP. Likevel insisterte de på å få ut Krekar. Hva var planen? Bryte menneskerettighetene? Fjerne lover som sikrer menneskerettigheter? Blir det samme som om Siv Jensen skulle sagt at hun skulle gå på vannet dersom hun kom i regjering. Uansett posisjon må hun likevel bryte (fysikkens) lover for å få det til.

Ingen tvil om dette. Men sakens viktighet kan vi da ikke la bli overskygget av FRP dumskap, Siv Jensen eller Krekar?

Fokuset må jo være å avdekke mulig norsk terror ved å belyse og henge ut profilerte Islamister og jobbe nitidig mot en kriminalisering av den uakseptable religiøse ideologien her i Norge. Alt dette blir bare en avsporing og nærmest en fordekking av problemet, nok en usunn apolegetisk handling ifra en "ekspert", noe vi har blitt alt for vant til i norske medier.

Lenke til kommentar

Kriminalisering av tanker og meninger? Høres ikke bra ut. Vil du forby alle ideologier vi ikke liker?

ja som jeg har sagt og argumentert for før, ingen ytringsfrihet til de som prøver å få den fjernet. Kall det ett paradoks men man høster som man sår.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...