Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Formidling, som det er snakk om, er ikke begrenset til norskfaget. Ei heller er skriveferdigheter forbeholdt norskfaget. Han er helt klart innenfor sitt kompetanseområde som historie- og geografilektor å rette på det han retter på.

Men når han viser helt tydelig at han ikke har kompetanse på dette feltet, knapt mer enn Hermansen sjøl, så bekrefter vel dette at han alikevel burde holdt seg til nettopp historie og geografi om han aldri så mye burde behersket rettskrivning også. Blir jo bare helt usaklig og pinlig, så mange ting man kan ta Hermansen på også begynner man å surre med dette liksom.

 

Nå er jeg ikke sikker på hva du mener med at han ikke har kompetanse på det. Så vidt jeg kan se så var samtlige av hans merknader i høyeste grad gyldige.

 

Historie og geografi er så mangt, men en viktig del av de fagene er formidling av kunnskap - noe som i mange tilfeller gjøres skriftlig. Så selv om han holder seg til disse fagene så er rettskrivning noe han må forholde seg til. Som nevnt så er også det å uttrykke seg skriftlig en del av samtlige fag i skolen (en såkalt basisferdighet).

Lenke til kommentar

 

Mener du virkelig at dette er "en humoristisk vri"? Det er helt greit å angripe de svarene han kom med, det har jeg også gjort i andre fora, og det er beklagelig at frontfiguren ikke viser mer vett og forstand enn han gjør, men å dra frem en rød penn for å rette skrivefeil i en debatt er lavmål og om du ikke ser at dette er en hersketeknikk, så står det dårlig til der

 

Høibø's innlegg fremstår nærmest som en karikatur av et debattinnlegg ....

og det kan vi jo ikke ....

hvordan var nå dette igjen? :hmm:

 

 

Jeg skjønner hvor du vil, men det at Høibø driter seg loddrett ut var nok ikke intensjonen, og at innlegget hans fremstår som en vits er nok bare tilfeldig. Andre har forsøkt å forklare forskjellen, og jeg synes det er ganske greit å forstå. Hvis du ikke har forstått poenget til nå er det nok tapt for din del....

Lenke til kommentar

 

 

Dette er en tåpelig debatt. Det er polemikk og oppblåst retorikk, ingenting annet.

Så lenge mennesker blir pisket, halshogget, brent levende eller skutt så ser jeg ikke at det er hverken oppblåst eller tåpelig.

 

Ikke hvis du er konsekvent og kritiserer alle som gjør slike ting.

Men når du singler ut en gruppe og kritserer dem spesielt for noe som mange grupper gjør ...

 

Nå handler denne tråden om islamister, først og fremst. Da er det naturlig at det er hva disse gjør som belyses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå handler denne tråden om islamister, først og fremst. Da er det naturlig at det er hva disse gjør som belyses.

 

Jeg synes det er helt greit, jeg, at man velger seg en kampsak å fokusere på. Ingen av oss kan fikse alt som er galt i verden, og kan man være med å fikse én ting så er det bedre enn ingenting.

 

Det er helt legitimt å kritisere noen for å gjøre noe galt. Er det galt så er det galt. At mange andre gjør det samme fritar ikke for kritikk.

 

Så skal man selvsagt helst være konsekvent. En som angriper venstreekstreme for voldsbruk bør kritisere høyreekstreme for det samme. Men mener man at det ene er et større problem enn det andre, så er det helt greit å ha fokus på det antatt største problemet.

 

Fortsett å kritisere islam, dere som mener det er det største problemet i dag. Så får andre fokusere på andre voldelige ideologier.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Hvilke ideologier er pdd mer voldelige og krigshissende enn islam? Noen som er lengre fra grunnleggende menneskerettigheter?

Sionisme

 

 

Om valget står mellom disse to onder, en Islamistisk stat med sharialover eller jødisk stat og sionisme, så er det ingen tvil om hva vi ateister hadde kommet best ut av. Jeg for min del vil heller bli forsøkt undertrykt enn henrettet på torget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det var riktig valg av Norge å stenge muslimer ute fra militæret.

 

 

Det synes ikke jeg. Hvordan skal vi klare å integrere innvandrere når vi forskjellsbehandler ungdom basert på foreldrenes fødeland? Da føler de seg i hvertfall utenfor, og sånt avler ekstremisme.

 

Nå var det ikke "Norge" som stengte dem ute, det var forsvaret, uten politisk klarering. Det ble da også avvist av Høyres forsvarminister.

 

Her er en av disse antatte "sikkerhetsrisikoene", sammen med moren sin. Ser ikke veldig islamistiske ut, noen av dem...:

 

2309806.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så, ned med jøder, kristne og Petter Stordalen. Flott!

 

Du klarer vel å forholde deg til at tingene er som de er, uten å skrike: det skal bort, og det liker jeg ikke, så det skal opp i galgen min!!!

 

Og har du virkelig ikke fått med deg at vi ble lurt trill rundt av kapitalismen, og at dere som hardnakket enda snakker om hvor fortreffelig den er, blir å regne som blindt troende fundamentalister?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Og har du virkelig ikke fått med deg at vi ble lurt trill rundt av kapitalismen, ...

 

 

Hvem er denne "kapitalismen" og hvordan ble vi lurt?

 

Off topic, men:

 

https://www.youtube.com/watch?v=BZoKfap4g4w

 

Geir :)

 

 

Lurt av kapitalismens iboende energi, som består av kunnskap, vitenskap, psykologi, satt i ett system som skal holde oss passe avhengige eller misfornøyde nok til å bite på neste agn fra samme kant - viljeløse slaver av eget begjær og grådighet

 

 

 

The Century of the Self er en britisk dokumentarserie fra 2002 som ble sendt på BBC Four. Serien, som ser på hvordan Sigmund Freuds oppdagelser om underbevisstheten og ikke-selvstyrte handlinger førte til Edward Bernays utvikling av det som senere ble kalt "public relations" (på bakrunn av den negative ladningen rundt ordet propaganda etter at nazi-tyskland og Adolf Hitler også brukte det). Hvor bruk av lyster fremfor behov og selv-aktualisering var et middel for å oppnå økonomisk vekst og politisk kontroll over befolkningen. Den er skrevet, regissert og produsert av Adam Curtis.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...