Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 http://anonhq.com/charlie-hebdo-fired-anti-semitic-cartoonist-ridiculing-judaism-2009/ Charlie Hebdo ansatt fikk sparken fordi han latterligjøre jødedommen. Om det er riktig, viser det at alle mennesker har sine svin på skogen. Nå er det opportunt å trykke dem til sitt bryst av dem som tidligere ignorerte dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) @Abigor Har tro ingen konsekvenser? Er alle ideologier like? Påvirker ikke tro handlinger? Om du ikke forsto at jeg allerede har gitt deg et svar (i vitenskapelig hypotese / spørsmåls form) er det ditt og ikke mitt problem. Endret 15. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Både Bhatti og Hussain er norske statsborgere... Geir Det er forskjell på en nordmann og en norsk statsborger. Alle kan i utgangspunktet bli en statsborger.. Så kun nordmenn skal få lov til å ytre sin mening? En Nordmann er en norsk statsborger og skal selvsagt ha utvida rettigheter i forhold til gjester. Man oppfører seg ikke som man vi i andres hus. I sitt eget hus derimot, gjør man som man vil. Hvilke rettigheter da? Hvem er nordmann? Og hvem er gjest? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Vi "truer" Islam når vi krenker deres hellighet/Muhammad. I følge Islamsk lov er vi (vanntro) den største trusselen mot Islam og må henrettes. Det du sier rettferdiggjør Islamistisk tankegang. Din tankegang er HELT LIK. "Truer de oss og vår tankegang må de henrettes!" Her tar du veldig feil. Vi truer ingen ting. Vi latterliggjør deres religion, vi truer ikke staten. Ikke legg deg på samme tanke gang som disse tullingene. Dem ser på det som trusler. Da nytter det lite at du ikke deler deres mening. Islamistene mener trusler mot deres profet og religion rettfersiggjør drap. Du mener at trusler mot ditt samfunn rettferdiggjør drap. Likheten er slående. Jeg har allerede sagt at jeg er i mot drap som svar på trusler. Så vennligst ikke si at jeg deler tankegang med islam. Jeg er jo åpenbart sterkt uenig med Islam. Bare fordi jeg er uenig med deg betyr ikke det at du kan slenge islamsympatisør etter meg. Den er billig. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Bare fordi en gjest har fått nøkkelen til huset ditt betyr det ikke at han skal oppføre seg som om han eier huset. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Om man gjør gjesten til deleier, derimot... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Da er det fritt frem til å oppføre seg som noen utakknemlige idioter? Sier vel litt om hvor naive vi nordmenn er. Venter på at arbeidstillatelsen i USA skal gå gjennom så slipper jeg heldigvis å tenke mer på fedrelandet. (og ja, som innvandrer i det landet har jeg tenkt å følge alle lover og regler, pluss å være utrolig takknemlig for at jeg fikk komme) Endret 15. januar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Tullball. Ikke noe av dette er rettigheter som ikke allerede fantes fra før både i grunnloven og lovverket forøvrig, og gjelder for alle i landet. Enten det gjelder spesiell mat (vegetarianere) rettigheter for religiøse minoriteter, militærnekting (pasifisme) mormoner/smiths-venner tilpasset/fritak i skole osv. osv. Nevn heller en særrettighet i lovverket som er lagd kun for personer av muslimsk herkomst. Kan du det? Der kom det endelig et svar fra nettopp slike naive jeg snakker om. Disse bør ignoreres. At du og enkelte andre ikke ser og forstår, ennå. Er deres problem. Fantastisk og ikke å ha fått med seg hvordan islam tilpasses det Norske samfunn, men ok. Derfor tror jeg en terror handling som vil komme hit til landet vil vekke deg og dine. Jeg kan ikke kaste mer tid bort på dere. Nå har dere skreket nok i alt for mange år. Ante meg du ikke har noe å komme med. Dermed koker det ned til propaganda og overdrivelser. Men, du skal få en ny sjanse, denne gang snur jeg på spørsmålet Nevn heller hvilke rettigheter eller angivelige særfordeler du vil ha bort? Endret 15. januar 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Da er det fritt frem til å oppføre seg som noen utakknemlige idioter? Sier vel litt om hvor naive vi nordmenn er. Venter på at arbeidstillatelsen i USA skal gå gjennom så slipper jeg heldigvis å tenke mer på fedrelandet. (og ja, som innvandrer i det landet har jeg tenkt å følge alle lover og regler, pluss å være utrolig takknemlig for at jeg fikk komme) Det eneste jeg gjorde var å rette på analogien. Du er norsk statsborger. Bhatti er norsk statsborger. Om Norge er et hus, er huseieren staten. Om du skal regnes som eier må det bety at folket er staten. Folket er norske statsborgere. Bhatti har akkurat de samme rettighetene som du har. Jeg har ikke sagt noe om oppførsel. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Teknisk sett så har du vel rett. De har samme rettigheter som hvilken som helst nordmann, men når man snakker om oppførsel så burde de fortsatt opptre som gjester, iallefall førstegenerasjonsinnvandrere. Jeg reiser ikke til California og krever å få kjøttkake på utestedene og skibakker i kjøreavstand fra huset jeg heller. Vi er ikke flinke nok til å si NEI i norge, og det får vi gjennomgå for. Endret 15. januar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Nå falt jeg av. Hvem er 'de', og hva ligger du i order krever? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hvem betaler regningen for denne prosedyren Anundsen og Siv Jensen? Bare fordi en gjest har fått nøkkelen til huset ditt betyr det ikke at han skal oppføre seg som om han eier huset. Men nå er gjesten vist ut på landet og ikke ut av landet. Du burde jo være livredd om det ble utvisning til din hjembygd. – Krekar-flytting har null effekt Tror Krekar har andre ambisjonerGule tror man kanskje vil oppleve nye toner fra mullaen når han på ny slipper ut i slutten av måneden. – Det er flere ting som tyder på at mulla Krekar har endret posisjon. Han sier selv at han har endret syn på en del ting. Han anerkjenner at det er et demokratisk system i Kurdistan og at han vil rette seg etter det hvis han returnerer. Tiden for jihad i Osama bin Ladens ånd er kanskje forbi for ham, sier Gule. Han tror Krekar nå har endret ambisjonene, og heller ser for seg en rolle som en religiøs autoritet enn som politiker og opprørsleder. – Hvis dette stemmer, så vil han også være en mindre trussel mot rikets sikkerhet enn tidligere. Hvis han ikke lenger er leder for en gruppe som utøver vold og terror, så er det opplagt at det ikke lenger kan brukes som grunnlag for at han er en trussel, mener Gule. Kilde: http://www.nrk.no/norge/tror-stotten-til-krekar-har-blitt-mindre-1.12133971 PST sjekker flyktninger for å hindre at krigsforbrytere får opphold Det var sannelig på tide. Se også: http://www.nrk.no/norge/var-aldri-naer-en-losning-pa-det-sentrale-punktet-i-krekar-saken-1.12132806 http://www.nrk.no/norge/presset-frp-statsrad-om-krekar-1.11585056 Endret 15. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Da er det fritt frem til å oppføre seg som noen utakknemlige idioter? Sier vel litt om hvor naive vi nordmenn er. Venter på at arbeidstillatelsen i USA skal gå gjennom så slipper jeg heldigvis å tenke mer på fedrelandet. (og ja, som innvandrer i det landet har jeg tenkt å følge alle lover og regler, pluss å være utrolig takknemlig for at jeg fikk komme) Lykke på reisen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Den må tidlig krøkes som god krok skal bli. Det kunne vel vært slagordet til NRA (uten sammenligning forøvrig?): Geir 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Nå falt jeg av. Hvem er 'de', og hva ligger du i order krever? 'de' i sammenhengen ovenfor er innvandrere. Og krever vet du vel hva betyr. Det stilles alt for mange krav, eller vises generell utakknemlighet fra mange innvandrere. Jeg kan godt lete opp noen eksempel om du virkelig ikke har fått med deg noe slikt. Lykke på reisen. Takk, gleder meg til å leve med mer personlig frihet igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Der har man jo interneringsleirer i (andres land) og dødsstraff. Vi følger selvsagt etter med å internere vår første borger. Det lukter svidd av handlingskraften til denne justisministeren og regjeringen. Er denne handlekraften sløsing med fellesskapets midler? Endret 15. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 'de' i sammenhengen ovenfor er innvandrere. Og krever vet du vel hva betyr. Det stilles alt for mange krav, eller vises generell utakknemlighet fra mange innvandrere. Jeg kan godt lete opp noen eksempel om du virkelig ikke har fått med deg noe slikt. Nei, jeg vet ikke nødvendigvis hva du mener med 'krav' i denne settingen, så du må gjerne komme med eksempler. Jeg krever X og Y, hvis ikke skyter jeg deg i fjeset. Jeg krever X og Y, hvis ikke blir jeg sint. Dette er ganske forskjellige former for krav. Det første er ganske ulovlig, og de fleste er nok enige at slike krav, fra både innvandrere og alle andre, er uønsket. Det andre er helt standard. Folk krever at man skal ha sykehus i Molde, at Støre forklarer seg, at arbeidsmiljøloven skal eller ikke skal inneholde A, B og C, at Bruun Hansen må trekke seg fra stillingen sin i Brann, at klesmerke M ikke skal produsere i land N. Dette er situasjoner der folk bruker sin politiske makt eller markedsmakt. Skal norske statsborgere med innvandrerbakgrunn sine stemmer telle mindre enn din? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg reiser ikke til California og krever å få kjøttkake på utestedene og skibakker i kjøreavstand fra huset jeg heller. Vi er ikke flinke nok til å si NEI i norge, og det får vi gjennomgå for. Er vel ingen ting i veien for at du kan spørre om å få kjøttkaker? Hvorfor oppfatter du alt som krav? Det er mange ulike grupper i samfunnet som kommer med forespørsler av forskjellig karakter, noen har til og med penger til lobbyister. Hvorfor sa ikke FRP nei til omskjæring? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Jeg reiser ikke til California og krever å få kjøttkake på utestedene og skibakker i kjøreavstand fra huset jeg heller. Vi er ikke flinke nok til å si NEI i norge, og det får vi gjennomgå for. Er vel ingen ting i veien for at du kan spørre om å få kjøttkaker? Hvorfor oppfatter du alt som krav? Det er mange ulike grupper i samfunnet som kommer med forespørsler av forskjellig karakter, noen har til og med penger til lobbyister. Hvorfor sa ikke FRP nei til omskjæring? Markedsliberalistiske USA burde kunne produsere og selge kjøttkaker. Undersøk om der ikke er et marked for det. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Venter på at arbeidstillatelsen i USA skal gå gjennom så slipper jeg heldigvis å tenke mer på fedrelandet. (og ja, som innvandrer i det landet har jeg tenkt å følge alle lover og regler, pluss å være utrolig takknemlig for at jeg fikk komme) Reiser ifra de vantro hundene i Norge og rett inn i religionens høyborg ja, måtte vitenskapen være med deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg