Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Knebles og stues bort, sammen med Qureshi og Bhatti-boy. Vi må kunne sette premissene for ytringsfrihet akkurat som det selv passer oss her i Norge. De skal ikke få sette noen premisser og får da selv leve ut sine dypeste ønsker, nemlig at man ikke skal kunne si hva man vil uten represalier.

 

What goes around, comes around.

 

Jeg støtter absolutt alt som kan få disse islamistene bort fra samfunnet. Men for og kunne gjøre det, må vi se på dem som fiender av staten. Da støtter jeg alt som må til for og fjerne disse, også dødsstraff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Knebles og stues bort, sammen med Qureshi og Bhatti-boy. Vi må kunne sette premissene for ytringsfrihet akkurat som det selv passer oss her i Norge. De skal ikke få sette noen premisser og får da selv leve ut sine dypeste ønsker, nemlig at man ikke skal kunne si hva man vil uten represalier.

 

What goes around, comes around.

 

Jeg støtter absolutt alt som kan få disse islamistene bort fra samfunnet. Men for og kunne gjøre det, må vi se på dem som fiender av staten. Da støtter jeg alt som må til for og fjerne disse, også dødsstraff.

 

Den er jo grei, men de har jo - iflg - deg - full rett til å ytre seg om akkurat hva de vil.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår en alternativ ordning:

 

Ubegrenset ytringsfrihet, med ett enkelt unntak. Det skal ikke være lov å uttale seg kritisk til ytringsfrihet.

 

Dette innebærer at Thoto79 må stues bort, men det er et offer jeg er villig til å akseptere.

 

Haha. Det er en stor forskjell, mine ytringer vil aldri være noen fare for rikets sikkerhet, imotsetning til terroristene som nevntes her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan? Det er ikke noe men i ytringsfriheten. Enten er man for, eller i mot. Ingen frie mennesker skal sensurere seg selv og sine tanker, meninger osv. Historien har lært oss dette. Det er kun primitive ideologier som nazisme og islam som vil sette grenser og styre det frie menneske. Din tanke er fri.

Så hva med Krekars ytringer, eller Arfan Bhatti og Ubaydullah Hussains ditto?

 

Geir :)

 

Alle kan ytre seg fritt. Men nå har Krekar truet den Norske stat, samt at han er her under vår beskyttelse. Altså en gjest som mottar trygghet og omsorg. Da burde man være varsom med hvem man truer.

 

Du setter altså grensa ved trusler? Da skal ikke ytringsfriheten telle lenger? Eller?

 

 

Mange har i årevis diskutert dette med trusler. Jeg har sagt at direkte trusler til enkel personer ikke går under ytringsfriheten. Men til grupper, eks. løder, kristne, muslimer osv. må det være akseptert og komme med trusler. Men personlig, kan folk true så mye dem vil. Handling er noe annet.

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten må jo da ikke gjelde ved brudd på LOVVERK som går utenpå religion/kirke. Trusler og rasisme er i Norge ikke lov. Ytringsfriheten har da en begrensning innenfor enkelte rammer - noe jeg personlig synes er helt greit. Trusler og oppfordring til terror bør kunne straffes, før de evt leder til handling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Knebles og stues bort, sammen med Qureshi og Bhatti-boy. Vi må kunne sette premissene for ytringsfrihet akkurat som det selv passer oss her i Norge. De skal ikke få sette noen premisser og får da selv leve ut sine dypeste ønsker, nemlig at man ikke skal kunne si hva man vil uten represalier.

 

What goes around, comes around.

 

Jeg støtter absolutt alt som kan få disse islamistene bort fra samfunnet. Men for og kunne gjøre det, må vi se på dem som fiender av staten. Da støtter jeg alt som må til for og fjerne disse, også dødsstraff.

 

Den er jo grei, men de har jo - iflg - deg - full rett til å ytre seg om akkurat hva de vil.

 

Ja alle kan ytre seg. Men ikke folk vi beskytter og som er våre gjester. De bør være meget varsomme. En gjest kan ikke oppføre seg som han vil i vårt hus. Det tror jeg alle forstår. Men er man statsborger kan man hyle og skrike så mye man vil. Men det kan komme den dagen da Norge er i krig med islamske grupper, som IS. Da er disse landsforrædere og burde henrettes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ytringsfriheten må jo da ikke gjelde ved brudd på LOVVERK som går utenpå religion/kirke. Trusler og rasisme er i Norge ikke lov. Ytringsfriheten har da en begrensning innenfor enkelte rammer - noe jeg personlig synes er helt greit. Trusler og oppfordring til terror bør kunne straffes, før de evt leder til handling.

Nå har vi ikke full ytringsfrihet i Norge, dessverre. En skam at folk ikke kan ytre det de vil og mene det de vil.

Lenke til kommentar

Haha. Det er en stor forskjell, mine ytringer vil aldri være noen fare for rikets sikkerhet, imotsetning til terroristene som nevntes her.

Uenig. Dagens nivå av ytringsfrihet er essensielt for hva jeg ser på som et akseptabelt samfunn. Ytringsfriheten er allerede for svak etter mitt syn.

 

Du representerer derfor en konkret trussel mot rikets sikkerhet, fordi dine forslag vil endre hele riket. Krekat og Bhatti, derimot, representerer en viss sannsynlighet for tap av menneskeliv. Det er selvsagt trist, men ikke noe vi ikke klarer å håndtere (ref. Utøya).

 

Jeg er mer redd for slike som deg enn ekstreme islamister.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig. Dagens nivå av ytringsfrihet er essensielt for hva jeg ser på som et akseptabelt samfunn. Ytringsfriheten er allerede for svar etter mitt syn.

 

Du representerer derfor en konkret trussel mot rikets sikkerhet, fordi dine forslag vil endre hele riket. Krekat og Bhatti, derimot, representerer en viss sannsynlighet for tap av menneskeliv. Det er selvsagt trist, men ikke noe vi ikke klarer å håndtere (ref. Utøya).

 

Jeg er mer redd for slike som deg enn ekstreme islamister.

Godt poeng. Ytringsfriheten må ikke vike!
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan? Det er ikke noe men i ytringsfriheten. Enten er man for, eller i mot. Ingen frie mennesker skal sensurere seg selv og sine tanker, meninger osv. Historien har lært oss dette. Det er kun primitive ideologier som nazisme og islam som vil sette grenser og styre det frie menneske. Din tanke er fri. https://www.youtube.com/watch?v=rdSU-Bfav7k

Premiss 1: Man er enten for eller mot ytringsfrihet, det finnes ingen mellomting.

Premiss 2: Vi har ikke ubegrenset ytringsfrihet i Norge.

 

Konklusjon: Vi har ikke ytringsfrihet i Norge.

 

Enig?

 

Jeg har i alle år kjempet for ytringsfriheten. I Norge har vi ikke full ytringsfrihet. Det har vært mange som har kjempet i mot denne frihet, AUF med Eskil i spissen, i dag er det Støre og Fugelli som daglig viser uklarhet med sitt syn. Dette er farlige mennesker med stor autoritet. Vi burde alle stå sammen og kjempe for vår rett til og ytre det vi vil.

 

 

Her er jeg uenig. Ytringsfriheten skal omfatte alt som ikke direkte er en fare/trussel for andre mennesker, men det må være begrensninger, for eksempel drapstrusler.

 

Vi har en (god) del tullinger i dette landet som gjerne stiller opp som "det godes voktere" om det gavner dem selv, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Knebles og stues bort, sammen med Qureshi og Bhatti-boy. Vi må kunne sette premissene for ytringsfrihet akkurat som det selv passer oss her i Norge. De skal ikke få sette noen premisser og får da selv leve ut sine dypeste ønsker, nemlig at man ikke skal kunne si hva man vil uten represalier.

 

What goes around, comes around.

 

Jeg støtter absolutt alt som kan få disse islamistene bort fra samfunnet. Men for og kunne gjøre det, må vi se på dem som fiender av staten. Da støtter jeg alt som må til for og fjerne disse, også dødsstraff.

 

Den er jo grei, men de har jo - iflg - deg - full rett til å ytre seg om akkurat hva de vil.

 

Ja alle kan ytre seg. Men ikke folk vi beskytter og som er våre gjester. De bør være meget varsomme. En gjest kan ikke oppføre seg som han vil i vårt hus. Det tror jeg alle forstår. Men er man statsborger kan man hyle og skrike så mye man vil. Men det kan komme den dagen da Norge er i krig med islamske grupper, som IS. Da er disse landsforrædere og burde henrettes.

 

Ja - JEG er enig i dette - men så er jeg heller ikke for FULL ytringsfrihet slik det virker som om du proklamerer/kjemper for. Du kan egentlig ikke si at du er det du heller, når du i neste setning innskrenker ytringsfriheten for de som ikke er statsborgere osv. før du i neste innlegg sier det er en skam at vi ikke har full ytringsfrihet i norge.

 

Slik jeg leser det, ønsker du full ytringsfrihet i norge for nordmenn og ikke-islamister/muslimer (?)

 

Kan til og med være med på den jeg ( altså enig til en viss grad ) men det virker som om du motsier deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Knebles og stues bort, sammen med Qureshi og Bhatti-boy. Vi må kunne sette premissene for ytringsfrihet akkurat som det selv passer oss her i Norge. De skal ikke få sette noen premisser og får da selv leve ut sine dypeste ønsker, nemlig at man ikke skal kunne si hva man vil uten represalier.

 

What goes around, comes around.

 

Jeg støtter absolutt alt som kan få disse islamistene bort fra samfunnet. Men for og kunne gjøre det, må vi se på dem som fiender av staten. Da støtter jeg alt som må til for og fjerne disse, også dødsstraff.

 

Den er jo grei, men de har jo - iflg - deg - full rett til å ytre seg om akkurat hva de vil.

 

Ja alle kan ytre seg. Men ikke folk vi beskytter og som er våre gjester. De bør være meget varsomme. En gjest kan ikke oppføre seg som han vil i vårt hus. Det tror jeg alle forstår. Men er man statsborger kan man hyle og skrike så mye man vil. Men det kan komme den dagen da Norge er i krig med islamske grupper, som IS. Da er disse landsforrædere og burde henrettes.

 

Ja - JEG er enig i dette - men så er jeg heller ikke for FULL ytringsfrihet slik det virker som om du proklamerer/kjemper for. Du kan egentlig ikke si at du er det du heller, når du i neste setning innskrenker ytringsfriheten for de som ikke er statsborgere osv. før du i neste innlegg sier det er en skam at vi ikke har full ytringsfrihet i norge.

 

Slik jeg leser det, ønsker du full ytringsfrihet i norge for nordmenn og ikke-islamister/muslimer (?)

 

Kan til og med være med på den jeg ( altså enig til en viss grad ) men det virker som om du motsier deg selv.

 

Islamister som ikke har statsborgerskap og som vi beskytter, dem skal være ydmyke og takknemlige for og få være her. Ellers rett ut, selv om det koster dem livet. Ellers er jeg for full ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Jeg er imot dødsstraff og tortur og kan derfor ikke godta at mennesker sendes ut til dette.

 

Tilsvarende ville vært om Sverige utleverte norske motstandsfolk til Tyskland under 2. verdenskrig.

Jeg har full forståelse for ditt syn. Jeg er for dødsstraff på dem som truer den Norske stat og i krig. Tortur er selvsagt ikke noe man ønsker. Men om man må ha opplysninger som kan redde mange liv, så bør man sørge for og få dette. Heldigvis så gjør man også det i dag, se på USA.

Lenke til kommentar

Du snakker om et land hvor man aldri kan føle seg fri. Dødsstraff på grunn av at noen sier "Jeg skal bombe stortinget" er for drøyt. Det finnes bedre måter å handskes med slike situasjoner.

 

Hvor går grensen for hva man ikke kan få dødsstraff da? Hva er egentlig en trussel mot staten? Man kan ikke drepe alle man anser som en trussel. Det er bare ikke god nok grunn.

 

Hva om Staten finner ut at alle som ikler seg med "opp ned kors" er en trussel mot samfunnet? Er det en god nok unskyldning for å henrette dem? Selvfølgelig ikke.

Truende eller ikke. De fleste ønsker å ha egne meninger uten å bli henrettet av staten.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Du snakker om et land hvor man aldri kan føle seg fri. Dødsstraff på grunn av at noen sier "Jeg skal bombe stortinget" er for drøyt. Det finnes bedre måter å handskes med slike situasjoner.

 

Hvor går grensen for hva man ikke kan få dødsstraff da? Hva er egentlig en trussel mot staten? Man kan ikke drepe alle man anser som en trussel. Det er bare ikke god nok grunn.

Jeg er for total frihet, få i Norge er for mer frihet en meg, vil jeg påstå. Trusler mot den Norske stat som er alvorlige skal regnes som krigserklæring og bør straffes selvsagt. Alt annet er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...