Abigor Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 «Å fornærme profeten (fred være med ham) er en av de verste og mest forbudte handlinger, det er en vantro handling og innebærer frafall fra islam. De lærde er enige om at dette gjelder, spøk eller ei. Den som gjør dette skal henrettes, også om han angrer, og uansett om han er muslim eller vantro.» Hvis det er islam som er motivasjonen bak en slik mening, er ikke også islam et problem? 4 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hvis det er islam som er motivasjonen bak en slik mening, er ikke også islam et problem? Nå i disse dager er det vel kun et fåtall som vil si at islam ikke er et problem. Man må være rimelig langt ute om man skulle mene noe annet. For disse tegningene provoserer muslimer. De vil ha det forbudt og de mest ekstreme vil ha dødsstraff. Skal vi få til en fredelig løsning, så må muslimene akseptere tegninger, akseptere at deres tro og profet blir hånet, latterliggjort, hetset osv. Vi vil aldri gi slipp på retten til og ytre. Ytringsfriheten er det verdt og krige for. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Her er hvertfall en muslim som gleder seg over at Allah har slått sin vrede ned på de som har fornærmet Muhammed (piss renne over ham): http://www.memritv.org/clip/en/4707.htm Er det så mange som er så besatt av islam uten at islams doktriner har noen påvirkning på deres ytringer og handlinger? Endret 14. januar 2015 av Abigor 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Her er hvertfall en muslim som gleder seg over at Allah har slått sin vrede ned på de som har fornærmet Muhammed (piss renne over ham): http://www.memritv.org/clip/en/4707.htm Er det så mange som er så besatt av islam uten at islams doktriner har noen påvirkning på deres ytringer og handlinger? Koselig type som virkelig gleder seg over at man har hevnet deres pedofile profet. Tror Støre og Fru Halvorsen må gå i dialog med slike. Da blir det nok fred. Støre er jo ikke for å hetse religionen islam. Man må bruke klokskap slik som han. Stamme og være usikker og uklar, samt gå i dialog med terrorister som Hamas. Det er lederen i Norges største parti det. 6 Lenke til kommentar
Skjeggmann Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det får være til en annen tråd, kgun. Geir Start gjerne den tråden, da det ikke er tilfeldig at jeg skrev hovedoppgave om inflasjon til sosialøkonomisk embetseksamen godkjent av Nobel pris vinner Trygve Haavelmo uten merknader. Her må janteloven kjenne sin besøkelsestid! Forklar. Nei. 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ja jeg mener media skal behandle alle aktører objektivt. Alle skal som vil få tale tid, uten og bli avbrutt med hyling og skriking. Media burde ta inn ulike skribenter som kan komme med ulike syn og vinklinger. I dag er den veldig enspora. Folk reflekterer veldig dårlig spør du meg. Da må jeg spørre deg som jeg spurte iStereo: Hvem skal betale for den talerstolen? Hvor mange sider skal VG eller Dagsavisen spandere på dine ytringer i året? Hvor mye taletid skal du få på TV2 eller NRK? Geir 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ja jeg mener media skal behandle alle aktører objektivt. Alle skal som vil få tale tid, uten og bli avbrutt med hyling og skriking. Media burde ta inn ulike skribenter som kan komme med ulike syn og vinklinger. I dag er den veldig enspora. Folk reflekterer veldig dårlig spør du meg. Da må jeg spørre deg som jeg spurte iStereo: Hvem skal betale for den talerstolen? Hvor mange sider skal VG eller Dagsavisen spandere på dine ytringer i året? Hvor mye taletid skal du få på TV2 eller NRK? Geir Hvem som skal betale, hvem betaler i dag? Forbrukeren? Nå har også de fleste litt støtte fra staten. Man kan også kutte ned på Fru Simonsen som daglig sprer oppgulp av PK stoff i Dagbladet. Kunne muligens vært litt ok med litt andre meninger fra folk som ser samfunnet fra en annen vinkel en fruen. Det er viktig at samfunnet sprer ulike ståsteder. Viktig for de unge som er rotløse og muligens leter etter mennesker som mener det samme som dem. Derfor må alle type ytringer slippe til i det offentlige. Du som liberalist kan da umulig være uenig i det. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Meget skuffende av Fugelli. Han sier egentlig direkte at vi skal legge oss flate for ekstreme religiøse. Han støtter selvsagt Støre og kaller han modig. Støre er en feig ussel type som man burde ta sterk avstand til. Man skal være varsom med blasfemiske ytringer sier disse to herrene. Altså, vi skal sensurere oss selv. Heldigvis har dem ikke folket i ryggen på dette. Vi går heller i krig en og legge oss flate for en ideologi som vil styre vår frihet. http://www.dagbladet.no/2015/01/13/kultur/meninger/kronikk/debatt/ytringsfrihet/37140265/ 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 <snip> Da må jeg spørre deg som jeg spurte iStereo: Hvem skal betale for den talerstolen? Hvor mange sider skal VG eller Dagsavisen spandere på dine ytringer i året? Hvor mye taletid skal du få på TV2 eller NRK? Geir Nå er du bare flåsete Geir. Det burde jo ringe noen bjeller hos de fleste, når det er slik at det er kun de med midler som skal få kjøpe seg en talerstol. Og når man i lov setter begrensninger på hva man skal få lov til å uttale seg om i et demokrati! Jeg leser svaret ditt dithen at du synes at det er greit at de med midler skal få kjøpt seg taletid, slik at de kan fremme sin egen mening om noe, på vegne av andre. Det er det en god demokratisk ånd over! Det er vel en god grunn til at disse PR-byråene lever godt.. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 <snip> Da må jeg spørre deg som jeg spurte iStereo: Hvem skal betale for den talerstolen? Hvor mange sider skal VG eller Dagsavisen spandere på dine ytringer i året? Hvor mye taletid skal du få på TV2 eller NRK? Geir Nå er du bare flåsete Geir. Det burde jo ringe noen bjeller hos de fleste, når det er slik at det er kun de med midler som skal få kjøpe seg en talerstol. Og når man i lov setter begrensninger på hva man skal få lov til å uttale seg om i et demokrati! Jeg leser svaret ditt dithen at du synes at det er greit at de med midler skal få kjøpt seg taletid, slik at de kan fremme sin egen mening om noe, på vegne av andre. Det er det en god demokratisk ånd over! Det er vel en god grunn til at disse PR-byråene lever godt.. Et godt svar på Geir sitt innlegg. Ja man kan undre seg av og til over hvem som har rett til og ytre og hvem som skal ties. Ser man i media i dag, så er det kun de med politisk korrekte meninger som får plass. Fru Simonsen, Fugelli osv. De som vil legge seg flate for ekstremister. Jeg savner ytringer fra SIAN og andre som har et litt annet syn på islam og muslimer. Det er viktig og få frem deres meninger også, spesielt for de unge som skal danne seg en mening. De må få lese fra begge sider. Det er slik et demokrati skal fungere. Ingen eier noen sannhet, sannheten er subjektiv. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Fint at de ærlige muslimene kommer frem med sitt syn nå. Her har vi lederen på islam nett som også har små gleder og dele med oss. Skriver en som prøver å nøre opp under hat mot vårt største politiske parti. Så du mener at det store flertall av muslimer er uærlige? Hvis det er islam som er motivasjonen bak en slik mening, er ikke også islam et problem? Mennesket er problemet. Personlig ser jeg også dere to som en del av problemet i et forsøk på å sette folkegrupper opp mot hverandre og skape splittelse. Polarisering vil bare øke problemet. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Fint at de ærlige muslimene kommer frem med sitt syn nå. Her har vi lederen på islam nett som også har små gleder og dele med oss. Skriver en som prøver å nøre opp under hat mot vårt største politiske parti. Så du mener at det store flertall av muslimer er uærlige? Skal jeg diskutere med deg. Så forsøk til neste gang og forhold deg til fakta. Ingen sprer noe hat her. Fakta er ikke hat. Ta med deg vennen din Støre så muligens dere kan lære å forholde dere til virkeligheten og ikke sveve rundt i en fantasi verden. 7 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Mennesket er problemet. Personlig ser jeg også dere to som en del av problemet i et forsøk på å sette folkegrupper opp mot hverandre og skape splittelse. Polarisering vil bare øke problemet. Det er menneske som skaper religioner og fantasifigurer som gud. Ingen setter folkegrupper opp mot hverandre, det er kun i ditt hode som ser dette. Etter ditt ståsted skal man helst lukke øynene og la rasistiske barbariske ideologier fare forbi, kun fordi du er så feig at du ikke våger og ta et oppgjør. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det får være til en annen tråd, kgun. Geir Start gjerne den tråden, da det ikke er tilfeldig at jeg skrev hovedoppgave om inflasjon til sosialøkonomisk embetseksamen godkjent av Nobel pris vinner Trygve Haavelmo uten merknader. Her må janteloven kjenne sin besøkelsestid! Forklar. Nei. Da kan jeg utdype hva jeg tror du sikter til. Posten du reagerte på var et svar til en som til stadighet påpeker at han har vært tidligere administrator av forumet. Kan det også legge føringer som kan forklares ved henvisninger til Janteloven? Hvem tror du lettest tildeles advarsler på dette forumet, jeg eller han jeg svarte? Heldigvis kan jeg forsvare meg. Lenke til kommentar
Skjeggmann Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Støtter deg 100% Gothminister, som den mest reflekterte og intelligente debattanten her inne. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Støtter deg 100% Gothminister, som den mest reflekterte og intelligente debattanten her inne. Vel, takk for det. Men det er mange her inne som er gode og reflekterte debattanter. Selv flere av mine motstandere er meget gode. Geir spesielt er nok den mest reflekterte på dette forum. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Fint at de ærlige muslimene kommer frem med sitt syn nå. Her har vi lederen på islam nett som også har små gleder og dele med oss. Skriver en som prøver å nøre opp under hat mot vårt største politiske parti. Så du mener at det store flertall av muslimer er uærlige? Skal jeg diskutere med deg. Så forsøk til neste gang og forhold deg til fakta. Ingen sprer noe hat her. Fakta er ikke hat. Ta med deg vennen din Støre så muligens dere kan lære å forholde dere til virkeligheten og ikke sveve rundt i en fantasi verden. Jeg er ikke venn med Støre. Kjenner ham ikke og har aldri møtt ham. Meget skuffende av Fugelli. Han sier egentlig direkte at vi skal legge oss flate for ekstreme religiøse. Han støtter selvsagt Støre og kaller han modig. Støre er en feig ussel type som man burde ta sterk avstand til. Man skal være varsom med blasfemiske ytringer sier disse to herrene. Altså, vi skal sensurere oss selv. Heldigvis har dem ikke folket i ryggen på dette. Vi går heller i krig en og legge oss flate for en ideologi som vil styre vår frihet. http://www.dagbladet.no/2015/01/13/kultur/meninger/kronikk/debatt/ytringsfrihet/37140265/ Og du vil starte den krigen? Din agenda er åpenbar. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1645251&p=22256318 Du bruker denne tråden i ditt felttog mot Støre og Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Støtter deg 100% Gothminister, som den mest reflekterte og intelligente debattanten her inne. Å jøss der fikk han som stryker andre her inne med hårene en tilhenger gitt. Lenke til kommentar
Skjeggmann Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Det får være til en annen tråd, kgun. Geir Start gjerne den tråden, da det ikke er tilfeldig at jeg skrev hovedoppgave om inflasjon til sosialøkonomisk embetseksamen godkjent av Nobel pris vinner Trygve Haavelmo uten merknader. Her må janteloven kjenne sin besøkelsestid! Forklar. Nei. Da kan jeg utdype hva jeg tror du sikter til. Posten du reagerte på var et svar til en som til stadighet påpeker at han har vært tidligere administrator av forumet. Kan det også legge føringer som kan forklares ved henvisninger til Janteloven? Hvem tror du lettest tildeles advarsler på dette forumet, jeg eller han jeg svarte? Heldigvis kan jeg forsvare meg. Dere er gode til å påpeke deres styrker og tidligere "bragder" begge to, uten at det imponerer eller tilfører debatten noe som helst. Dette bare min mening. Kan være andre debattanter her inne synes det er interessant. 4 Lenke til kommentar
Skjeggmann Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Støtter deg 100% Gothminister, som den mest reflekterte og intelligente debattanten her inne. Å jøss der fikk han som stryker andre her inne med hårene en tilhenger gitt. Ta det rolig du. I stedet for å skrive nærmest det samme som GM og dermed bare resirkulere samme meninger, velger jeg med en setning å si meg enig. Ingen grunn for at du skal komme med hersketeknikkene dine av den grunn. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg