tom waits for alice Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Du mener seriøst at det er det han mener med "fargerikt felleskap"? "Meningsfarge", hudfarge, kjønn, seksuell legning og identitet, ideologi og tro, favorittlag i fotball og favorittserie på TV. Og mere. Så lenge du ikke skader andre med det. (Om andre "plages" av det får være deres problem. Ingen har krav på å ikke bli støtt.) Geir 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Du mener seriøst at det er det han mener med "fargerikt felleskap"? En av oss er dummere enn vedkommende selv forstår --- håper ikke det er meg. Nei, jeg sa bare hva jeg la i det, i ett aspekt. Mine egne ord står jeg selv for. Om det faktisk er det Geir mener får han selv svare på hvis han føler for det, men dette er ikke hva tråden handler om. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Anbefaler å se den franske dokumentaren "Tretti års krig i Guds navn" på NRK 2 ikveld, for å få ett innblikk i hva religion har forårsaket av faenskap bare de siste årene.Takk for tipset. Så ca. 20 minutter på Youtube. Så langt er det politisk spill som er synderen. Politikk og religion i skjønn forening... :/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Minner meg om en bok jeg har hatt lyst til å lese: http://www.amazon.com/Mistakes-Were-Made-But-Not/dp/0156033909 Kanskje den havner på min Kindle i kveld... Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Å ja. Så du mener at dere har god grunn til å ikle dere offerrollen? Ingen er offer Geir. Jeg bare beskrev det slik det er. Eller mener du eks. SIAN og deres ledere skrives om og behandles likt som AP politikere, eller andre samfunnsdebattanter som deltar i debatter om islam? Om du ikke ser ulikhetene i hvordan media fremstiller de ulike aktørene, da lurer jeg på om vi leser de samme aviser og lever i det samme land. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Anbefaler å se den franske dokumentaren "Tretti års krig i Guds navn" på NRK 2 ikveld, for å få ett innblikk i hva religion har forårsaket av faenskap bare de siste årene.Takk for tipset. Så ca. 20 minutter på Youtube. Så langt er det politisk spill som er synderen. Politikk og religion i skjønn forening... :/ Bekrefter bare religioner må bekjempes med kunnskap til folket. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Norges ekleste kvinnfolk godter seg nå iallefall. (så det gjennom en venn som likte postene hennes) https://www.facebook.com/elisabeth.norheim Hun mener altså at det er rasisme å kritisere islam, og at det er bra folk mister jobben når de gjør det? For et patetisk menneske hun der er. Endret 13. januar 2015 av Apox 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Er begrenset hvor mye kunnskap kan bekjempe religion. Som Neil selv sier, når selv 7% av forskerene på toppnivå innenfor astrofysikk og lignende, så må man endre litt synsvinkel på hvordan man bekjemper religion. 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Norges ekleste kvinnfolk godter seg nå iallefall. (så det gjennom en venn som likte postene hennes) https://www.facebook.com/elisabeth.norheim?fref=nf Hun mener altså at det er rasisme å kritisere islam, og at det er bra folk mister jobben når de gjør det? For et patetisk menneske hun der er. Fikk ikke opp hvem? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Virka ikke linken? Hun derre Elisabeth Norheim dama, ufyselig ekkelt menneske. Hun linker til at han Pegida læreren er sykmeldt, og lurer på om rasisme nå er anerkjent som en sykdom. Jeg blir oppriktig forundret over slike mennesker og hvilken tankegang de har. Endret 13. januar 2015 av Apox Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Virka ikke linken? Hun derre Elisabeth Norheim dama, ufyselig ekkelt menneske. Hun linker til at han Pegida læreren er sykmeldt, og lurer på om rasisme nå er anerkjent som en sykdom. Hun ja. Har sett henne i debatter tidligere. Ja hun er jo, nei det kan jeg ikke skrive her. For å si det pent. Hun sto ikke først i køen. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 Hun derre Elisabeth Norheim dama, ufyselig ekkelt menneske. Her ser vi litt av hva denne dama står for. En god talsperson for dem som støtter islamisme. Tullingen på TV2 i går blir vel bare valpen å regne. http://www.nrk.no/norge/_-norheim-oppfordrer-til-drap-1.11840637 4 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2015 (endret) Hun derre Elisabeth Norheim dama, ufyselig ekkelt menneske. Her ser vi litt av hva denne dama står for. En god talsperson for dem som støtter islamisme. Tullingen på TV2 i går blir vel bare valpen å regne. http://www.nrk.no/norge/_-norheim-oppfordrer-til-drap-1.11840637 Dere er jo snille med henne. Eller husker dere ikke hennes opptreden på "Trygdekontoret"? Endret 13. januar 2015 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 Også kan man undre seg hvordan hun hadde reagert dersom Max Hermansen f.eks hadde stilt seg kritisk til Jødedommen istedenfor Islam. Hadde vært andre boller da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 Anbefaler å se den franske dokumentaren "Tretti års krig i Guds navn" på NRK 2 ikveld, for å få ett innblikk i hva religion har forårsaket av faenskap bare de siste årene. Religion eller mennesket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Igjen snakkes det om offer. Folk på begge sider må tåle kritikk uten å føle seg som et offer. Og da mener jeg kritikk, ikke drittslenging som "jævla rasist" og "forbanna muslimjævel" Helt enig. Man må oppføre seg som folk. Dessverre ser vi i denne debatten, at folk som på død og liv skal forsvare islamisme må stigmatisere mennesker med et annet syn. Disse er som regel på ytterste venstre fløy, AUF, SV eller rødt. Respektere ytringsfriheten er noe disse ikke har lært seg. Ikke så rart når AP har en leder som virkelig sliter med å være klar på hva han mener om ytringsfriheten. Ikke overraskende. Mannen var uklar og jugde om sin kontakt med terrorister for noen år siden også. Er det dette http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/NNFA50011215/12-01-2015#t=40s du sikter til? Resten er så forut inntatt at jeg ikke gidder bruke tastetrykk på det. Endret 14. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 Så hvorfor er vi offer Geir? "Dere" (du får selv vurdere om du er en av dem) er ikke ofre. Men en del av dere liker å hevde at dere er ofre, altså ikle dere offer-rollen. Ved å påstå at alle er mot dere (spesielt presse og politikere), at dere sensureres, at folk tror dere er rasister (ingen av dere er selvsagt det, og om noen er det, så burde vi ignorere dem), at dere blir misforstått, tiet ihjel og ikke er blitt hørt på de 30 årene dere har fortalt oss troskyldige (eventuelt onde) venstre-politisk-korrekte idioter (enten vi er det eller ikke) at verden kom til å gå under når bare en generasjon muslimske damer hadde fått ti unger hver og muslimene (for øyeblikket under 5% av befolkningen) hadde fått flertall... Du vet hvilken offerrolle jeg snakker om. Geir Så du tror at media dekker dette på en nøytral måte? Intervjuene som sendes er nøye utplukket. De intervjuer flest mulig i håp om å få noen skikkelig rasistiske utsagn, og publiserer bare det som er verst. Jeg kjenner ei som er fra Iran som gikk i toget. Hun sier at det var minst 4 andre innvandrere som hun så der. Både hun og venninna ble intervjuet... Dette passer dårlig med det bildet media prøver å male, så det bør ikke overraske noen at de ikke viser på noen bilder eller at intervjuene ikke vises, og at det ikke nevnes med et ord når man skal beskrive hvem som går i toget. Da er det nynazister og rasister. Det passer også dårlig å vise video der de blir skjelt ut av muslimer, så det tar de også bort, og ingen forteller om det. Hadde det vært omvendt. Hvis man sammenligner dette med dekningen av f.eks. demonstrasjonen til Faten, så blir det klart at det er litt forskjell i hvordan man går frem i dekningen. Det er en helt annen måte å behandle de man intervjuer på, og en helt annen måte å velge ut hva man vil vise... Jeg sier ikke med dette at de er offer, men om du tror at media ikke har et veldig bevisst forhold til hvordan de ønsker at dette skal fremstå, så tar du feil... Som nevnt av noen andre før, det er neppe heeelt tilfeldig at TV2 sender den eneste muslimen de har for å intervjue. Det unnskylder selvsagt ikke den latterlige idioten (som pussing nok bare TV2 vet identiteten til, de sa at han var 33 år gammel i dag, jeg lurer på når de hentet den informasjonen). Jeg har lest ganske mange karakteristikker av deltakerne som ALDRI hadde kommet på trykk om det var en demonstrasjon mot muhammedkarikaturene f.eks. "En ynkelig flokk fra de lavere sosiale lag" etc. Jeg har en annen venn som er innvandrer fra et islamsk land, men som ikke bor i Oslo som også hadde deltatt om han hadde hatt sjansen. Han har et mildt sagt anstrengt forhold til det etter å ha blitt torturert i hjemlandet fordi han ikke ville si trosbekjennelsen... Han har meldt seg inn i SIAN dog. At de som tør å uttrykke seg negativt om islam blir kalt nazister og rasister, uten belegg for det, skjer også stadig vekk. Ad hominem angrep er regelen heller enn unntaket, og heldigvis er denne tråden (og egentlig forumet generelt) et hederlig unntak, hvor det går an å diskutere dette som voksne mennesker 6 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 Men Geir. Folk som går ut og kritiserer islam og deres kultur. Vil oppleve trakassering, hets, beskyldninger og i ytterste konsekvens, vold. Mens folk som tar til forsvar og har en akseptert vinkling på utfordringene, de blir respektert og får ikke lik behandling. Vi lever da i samme land og i samme år? Eller mener du at dette ikke er tilfelle? Folk har faktisk mistet jobben pga. sitt politiske syn. Dette er et problem i Norge. Å ja. Så du mener at dere har god grunn til å ikle dere offerrollen? Joda, jeg kjenner personlig folk som har mistet jobben på grunn av sitt politiske syn. De var ml'ere og ble overvåket av den norske stat (les Arbeiderpartiet og Høyre vekselvis) på grunn av sine meninger. Jeg kjente endog et par på motsatt side (nynazister) som ble direktører. Uten at jeg skal påstå at anekdoter beviser en trend. De fleste av "dere" (igjen, du får vurdere om skoen passer) har hverken mistet jobb eller munn og mæle. Tvert om, dere har fått slippe til i debatten i langt større grad enn deres antall tilsier, blant annet her på forumet, aldeles anonyme bak PC'en. Dere sutrer ikke fordi dere ikke har ytringsfrihet, dere sutrer fordi dere ikke blir hørt. Geir Ok, jeg kan ta noen flere eksempler. Her er noen ting som har skjedd i dag med deltagere i toget: Noen skjærte av halen til katten hennes: Mine kjære fb venner her inne på Sian. Sender dere dette bildet av min kjære katt Loppi. Forresten så et det egentlig min datter som for tiden bor i London- sin kjære katt. Men mine kjære venner og kampfeller. Jeg sitter nå på toget på vei hjem, og jeg gråter sårt. Fikk tlf i dag fra Tom. Det set ut til at jeg atter en gang er blitt funnet av fienden- motstanderne mine. Jeg hadde lenge hemmelig adr--Atter en gang er det mine kjære dyr som hatet gårbut over. Jeg har nå bodd der jeg nå bor i 14 mndr. På den tiden har det på mystisk vis forsvunnet 4 katter. Og nå har kjære Loppi fått halen sin skåret av. Han ligger nå i narkose hos dyrlegen. Det ble enomfattende operasjon. Ikke sikert at han kan få tisse skikkelig pgaskader. Det vil vise seg i morgen. Jeg har oplevd dette før. Det er bare fryktelig. Kaniner som jeg hadde ble mishanflet og drept. Kattene mine ble mishandlet og drept. Og katter forsvant. Kaniner fant jeg partert på trappen. Nå er det i gang igjen. Det viser seg også at Noen vet at jeg ikke var hjemme. Min og Mona Solvang sin tlf samtalene mellom oss har blitt avlyttet.Så Noe foregår. Jeg sender dette bildet av min vakre Loppi. Og jeg vil komme med en bønn til dere kjære meningsfeller. Om dere er glade i dyr- kan dere være så snille å dele dette til deres venner. Jeg vet jo ikke hvor deres venner bor. MEN KANSKJE noen vet noe-- slik at jeg på Denne måten kan finne ut-- og tråder som jeg kan gi til politiet. Fordi dette her er uholdbart. På forhånd takk. Litt seksualisert hets fra en ukjent: Og noen som blir truet med vold og voldtekt, ispedd litt rasisme: Hadde slikt blitt godtatt om noen andre var ofrene? Jeg er rimelig sikker på at det aldri kommer til å bli skrevet noen sympatisaker om media tipses om dette... Det koster å opponere mot den vedtatte og politisk korrekte sannhet. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 Dumskap blant mennesker har desverre ingen grenser. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Dumskap blant mennesker har desverre ingen grenser. Det samme kan vel sies om ondskap. Jeg synes det Per Fugelli sa i debatten http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/nnfa50011315/13-01-2015 i dag basert på en kronikk han hadde i Aftenposten er et godt innspill i denne tråden. Her http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Per-Fugelli-Fire-beroligende-midler-etter-terroren-7859050.html er kronikken i Aftenposten. Endret 14. januar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg