Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan jeg spørre deg hvordan du stiller deg til denne

 

På tide at vi som anser oss som ateister får vårt eget land.

 

Skjønner ikke denne "kristendommen vs islam" debatten, hva er verst, er det viktig? Fundamentalisme er noe-forbanna-herk uansett hvilken religion den kommer fra. Breivik er like mye en kakerlakk som de som entra charlie hebdo kontoret i paris.

 

Om resten av verden snart kunne enes om at det å tro på noe som står skrevet ned i tusenvis av år gamle eventyrbøker er bare noe tull og få renska vekk alt som heter religion, så vil vi få det fint. Sånn, der ble jeg vel en fundamentalist selv, i min søken på fred og frihet for alle.

 

Så fort kan det altså gå.

 

Religionen må vekk over hele fjøla. Men det kan ikke gjøres med makt, men med utdanning, kunnskap og kommunikasjon.

 

Så det første budet i den humanistiske, ateistiske verdensstat må være: Ingen religion har plass i utdanningen.

Vi må begynne der.

 

Slutt å tro på bøkene. La oss se på oss selv, og hva vi kan gjøre for å hjelpe våre medmennesker og leve våre liv til fulle, best mulig.

 

 

posten?

 

På tide at vi som anser oss som ateister får vårt eget land.

 

 

Støtter du et slikt forslag og hvor vil du ha det landet?

 

Tja. Kunne gjerne tenkt meg Oslo, siden jeg allerede bor her. Men kunne tatt til takke med en sydhavsøy så lenge den hadde et snev av infrastruktur og et ølbryggeri eller to. Hadde vært helt flott.

 

Nå var det jeg som kom med forslaget, så da støtter jeg det selvsagt. Hvorfor spør du meg om det? Støtter du ikke selv det du selv skriver?

 

Siden jeg har et liv og ikke belemrer meg med tastaturkrig i form av billige hersketeknikker, halvdårlig retorikk og argumentasjoner som oppsummeres i en hyperlink som skal "utfordre" motstanderen til å komme med svar slik at en kan vri og vende på disse svarene og fyre av enda mer tastaturkrig av de ovenfor, så får du ikke flere svar av meg annet enn at jeg registrerer at en religion nok en gang blir brukt som fundament, mørtel og base for å drepe mennesker.

 

Og at jeg bl.a. av denne grunn, av prinsipp, ikke er noen supporter av religioner. Overhodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Som Reza Aslan sa:

Islam promoterer hverken vold eller fred, er du en fredfull person så er din islam fredfull. Er du en voldelig person så er din islam voldelig.

 

Hvorfor må du absolutt trekke inn religion i en tråd der man diskuterer notoriske mordere?

 

 

Trollet med de rekord høye tankene om seg selv kommer brasende tilbake inn i debatten og fyrer av ifra hofta, bare for å provosere. Trodde nesten at du ifra forrige gang i debatten her hadde skjønt at dette handler om sterkt religiøse terrorister og at det er religionen som er bakteppet for det hele og ikke bare "kriminelle" som du kaller dem og som vi har prøvd å forklare deg over utallige sider. Her snakker vi virkelighetsflukt og en grov forenkling av problemet. Gratulerer og lykke til videre med fornektelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å komme litt on topic igjen; Islam Net har endelig fått ut fingeren og reagert på massakren i Paris ved å bytte ut alle bildene på facebook siden, og å skrive en liten tekst om det...

 

http://muhammed.no/ekstra/ubesvarte-sporsmal/hvorfor-er-det-galt-a-karikere-profeten-muhammed

 

Forestill deg at du var ute en dag og så en mann som du visste hadde voldtatt utallige uskyldige kvinner. Da du kom hjem så du på nyhetene at denne voldtektsmannen var blitt overfalt og drept av noen som ville hevne denne forbryterens ugjerninger. Hvordan ville du ha reagert? Hva ville du følt? Du ville riktig nok ta avstand fra handlingen av å ta loven i egne hender og drepe voldtektsmannen, men ville du sørget over hans bortgang?

 

 

Fahad Qureshi er en mester med pennen, og vet akkurat hvordan han ikke eksplisitt skal si at det var helt topp at disse kaffirene ble slaktet.

 

Norges farligste ekstremist. Hitler var ikke dum han heller...

 

Hm. Virker ikke dette litt FOR perfekt?

 

Jeg sier ikke at Fahad Qureshi definitivt er leid inn av høyreekstreme miljøer for å sverte muslimer, jeg bare stiller spørsmål ved om uttalelsen kanskje ikke er litt vel beleilig.

 

Hvis noen skulle få inntrykk av det, så påstår jeg selvsagt ikke at du, pifler, er den som egentlig har skrevet innlegget. Hvor var du forresten da det ble publisert? Et helt tilfeldig spørsmål, så klart, jeg beskylder deg ikke for en false flag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skremmende hvor hjernevasket han virker når han gang etter gang inkluderer "(fred være med Ham)" når han nevner profeten.

 

Får grøsninger over hele kroppen. Mulig det er vanlig å uttrykke seg sånn for muslimer? Ikke vet jeg, men særlig sunt kan det umulig være.

Helt vanlig at muslimer inkluderer fred være med ham (fvmh)når man nevner en profet. Dette gjelder alle profeter. Dette er for å vise sin respekt og takknemlighet til alle profetene.

Lenke til kommentar

 

Helt vanlig at muslimer inkluderer fred være med ham (fvmh)når man nevner en profet. Dette gjelder alle profeter. Dette er for å vise sin respekt og takknemlighet til alle profetene.

 

URL-en til siden har det ikke, og den er til ære for profeten :wee: .

Burde vært muhammedfredværemedhan.no istedet ;) .

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Helt vanlig at muslimer inkluderer fred være med ham (fvmh)når man nevner en profet. Dette gjelder alle profeter. Dette er for å vise sin respekt og takknemlighet til alle profetene.

 

URL-en til siden har det ikke, og den er til ære for profeten :wee: .

Burde vært muhammedfredværemedhan.no istedet ;) .

 

Haha, sant nok.

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg spørre deg hvordan du stiller deg til denne

 

På tide at vi som anser oss som ateister får vårt eget land.

 

Skjønner ikke denne "kristendommen vs islam" debatten, hva er verst, er det viktig? Fundamentalisme er noe-forbanna-herk uansett hvilken religion den kommer fra. Breivik er like mye en kakerlakk som de som entra charlie hebdo kontoret i paris.

 

Om resten av verden snart kunne enes om at det å tro på noe som står skrevet ned i tusenvis av år gamle eventyrbøker er bare noe tull og få renska vekk alt som heter religion, så vil vi få det fint. Sånn, der ble jeg vel en fundamentalist selv, i min søken på fred og frihet for alle.

 

Så fort kan det altså gå.

 

Religionen må vekk over hele fjøla. Men det kan ikke gjøres med makt, men med utdanning, kunnskap og kommunikasjon.

 

Så det første budet i den humanistiske, ateistiske verdensstat må være: Ingen religion har plass i utdanningen.

Vi må begynne der.

 

Slutt å tro på bøkene. La oss se på oss selv, og hva vi kan gjøre for å hjelpe våre medmennesker og leve våre liv til fulle, best mulig.

 

 

posten?

 

På tide at vi som anser oss som ateister får vårt eget land.

 

 

Støtter du et slikt forslag og hvor vil du ha det landet?

 

Tja. Kunne gjerne tenkt meg Oslo, siden jeg allerede bor her. Men kunne tatt til takke med en sydhavsøy så lenge den hadde et snev av infrastruktur og et ølbryggeri eller to. Hadde vært helt flott.

 

Nå var det jeg som kom med forslaget, så da støtter jeg det selvsagt. Hvorfor spør du meg om det? Støtter du ikke selv det du selv skriver?

 

Siden jeg har et liv og ikke belemrer meg med tastaturkrig i form av billige hersketeknikker, halvdårlig retorikk og argumentasjoner som oppsummeres i en hyperlink som skal "utfordre" motstanderen til å komme med svar slik at en kan vri og vende på disse svarene og fyre av enda mer tastaturkrig av de ovenfor, så får du ikke flere svar av meg annet enn at jeg registrerer at en religion nok en gang blir brukt som fundament, mørtel og base for å drepe mennesker.

 

Og at jeg bl.a. av denne grunn, av prinsipp, ikke er noen supporter av religioner. Overhodet.

 

 

:love:

 

Det hadde blitt verdens fredeligste plass å bo. I tillegg hadde verden blitt et reality-show, hvor vi kan se hvilken religion som dreper den andre først. I tillegg hadde vi, som ikke tror på oppdikta gulp, ikke trengt å bekymre oss over tullinger som skal terrorisere oss som gir faen. For en verden! :love:

Lenke til kommentar

 

Skremmende hvor hjernevasket han virker når han gang etter gang inkluderer "(fred være med Ham)" når han nevner profeten.

 

Får grøsninger over hele kroppen. Mulig det er vanlig å uttrykke seg sånn for muslimer? Ikke vet jeg, men særlig sunt kan det umulig være.

Helt vanlig at muslimer inkluderer fred være med ham (fvmh)når man nevner en profet. Dette gjelder alle profeter. Dette er for å vise sin respekt og takknemlighet til alle profetene.

 

 

Hmm, "vanlige" muslimer, de som snik spiser litt bacon når ingen ser på og drekker som nordmenn flest i helgene, legger ikke til dette nei. Dette er forebeholdt de med ett usunt forhold til religion.

Lenke til kommentar

Er Merkel dypetset bort eller har hun stukket av? :p

 

 

Bingo! De har photoshoppet bort alle kvinnene på bildet. Det er de samme gærningene som forsinker alle flyene for tiden fordi de nekter å sitte ved siden av kvinner. De befinner seg visst i samme århundre som islamistene.

 

Vi får være glad at de ikke tyr til våpen for å få fram budskapet...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...