Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1645251&p=22252692 er vel en god definisjon. Da jeg var ung kalte vi ateister gudsbenektere.

 

Dette er totalt off topic, og dere kan diskutere det i en annen tråd, men en ateist benekter ikke nødvendigvis at det finnes en gud. Det er nok å si at man ikke aktivt tror det finnes en gud...

 

Jeg er ateist, men jeg utelukker ikke kategorisk at det KAN finnes en gud, på samme måte som at jeg ikke utelukker tannfeen eller enhjørninger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da er vi vel enige om at denne tråden heller ikke dreier seg om religion?

 

Det er nok å si at man ikke aktivt tror det finnes en gud.

 

 

Nærmere agnostisisme etter min mening.

 

Vi kan gjerne sette strek for ateisme debatten der.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Sånn, da har jeg vært snill og svart litt på dine spørsmål, så er du nå villig til å definere hva du legger i ordet "ateist"?

 

Dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1645251&p=22252692 er vel en god definisjon. Da jeg var ung kalte vi ateister gudsbenektere.

 

 

Jepp. "Ikke teist" kan det oversettes med. Altså, en teist er en som har en aktiv tro på gud. En som vil svare "ja" på spørsmålet "tror du på gud?". En ateist er da per definisjon en som ikke svarer ja på dette spørsmålet. Jeg vil da anse den definisjonen du brukte som ung som feil. Og ja, OT dette her, så enten bevege det over i en annen tråd, finner sikkert en eksisterende som passer, eller avslutte.

Lenke til kommentar

Da er vi vel enige om at denne tråden heller ikke dreier seg om religion?

 

Det er nok å si at man ikke aktivt tror det finnes en gud.

 

 

Nærmere agnostisisme etter min mening.

 

Vi kan gjerne sette strek for ateisme debatten der.

 

Da er det du som ikke skjønner hvordan det fungerer. Jeg er en agnostisk ateist. De er ikke gjensidig utelukkende, men to forskjellige ting. En gnostiker påberoper seg viten, mens en agnostiker sier han ikke vet. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det finnes en gud.

 

nb2mO.jpg

 

Edit:

 

Og ja, off topic, beklager. Ny tråd eller like godt avslutte hele greia, men det er altså slik det henger sammen....

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å komme litt on topic igjen; Islam Net har endelig fått ut fingeren og reagert på massakren i Paris ved å bytte ut alle bildene på facebook siden, og å skrive en liten tekst om det...

 

http://muhammed.no/ekstra/ubesvarte-sporsmal/hvorfor-er-det-galt-a-karikere-profeten-muhammed

 

Forestill deg at du var ute en dag og så en mann som du visste hadde voldtatt utallige uskyldige kvinner. Da du kom hjem så du på nyhetene at denne voldtektsmannen var blitt overfalt og drept av noen som ville hevne denne forbryterens ugjerninger. Hvordan ville du ha reagert? Hva ville du følt? Du ville riktig nok ta avstand fra handlingen av å ta loven i egne hender og drepe voldtektsmannen, men ville du sørget over hans bortgang?

 

 

Fahad Qureshi er en mester med pennen, og vet akkurat hvordan han ikke eksplisitt skal si at det var helt topp at disse kaffirene ble slaktet.

 

Norges farligste ekstremist. Hitler var ikke dum han heller...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skremmende hvor hjernevasket han virker når han gang etter gang inkluderer "(fred være med Ham)" når han nevner profeten.

 

Får grøsninger over hele kroppen. Mulig det er vanlig å uttrykke seg sånn for muslimer? Ikke vet jeg, men særlig sunt kan det umulig være.

 

Fahad Qureshi er en mester i manipulering og å si ting mellom linjene. De i Profetens Ummah er i alle fall ærlige om at de ønsker å drepe oss alle.

 

Ellers; er det noen av dere som henger i venstreekstreme miljøer som kan gi meg navnet på denne blitzeren?

 

sintmann3.jpg

 

Han passet på å posere helt i front for de antirasistiske fotografene, mens han snakket tøys med en mann han ikke kjenner :)

 

Ikke overraskende taktikk fra de venstreekstreme, men vanvittig feigt! De har skjønt at balltrær og jernrør ikke er like effektivt når det er vanlige folk, og ikke nynazister de kjemper mot...

Lenke til kommentar

http://nrk.no/norge/jodisk-forstander_-_-vi-er-grensevakter-1.12136004

 

Naive Ervin Kohn fra Det Mosaiske Trossamfunn holdt appel mot anti-islamske Pegida. Jødene har nok ennå ikke følt på kroppen den trusselen som islam utgjør. Hei, vent nå litt! :hmm:

Nå representerer jo jødedommen som religion et problem i samme kategori som islam da. Ikke så rart de støtter hverandre, samme svineriet begge deler.
Lenke til kommentar
  • Jeg synes det er litt patetisk at noen som tidligere sterkt har kritisert sosialister og venstre anarkister nå trykker dem til sitt bryst og endog bruker dem som avartar. Det kaller jeg opportunisme.
Jøss, er det sant? Hvem tenker du på? Hvem er det som kritiserer sosialister og venstre anarkister men som trykker dem til sitt bryst nå? Og bruker avatar? Hvem snakker du om?

 

 

  • Jeg ser at noen av mine innlegg er sensurert bort. Jeg har blitt kalt Stalin, stalinist, kommunist og sosialist på dette forumet uten at det har ført til moderering.
  • Man driver vel ikke sensur på dette forumet?
  • Ja så er det trollet stått opp fra de døde.

 

Du har jo kalt meg for feig, kjedelig og drøvtyggende. Og du uttaler deg om mitt politiske syn kun basert på dine ignorante fordommer.

 

Er det rart at dine innlegg blir sensurert når du kun er ute etter sjikane, personangrep og trolling?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noe isme eller religion er bedre enn andre. Problemet er som regel Homo Sapiens og de etikettene den primaten skjuler seg bak.

Noen religioner er langt dårligere enn andre.

 

Tror du noen politiske ideologier er dårligere enn andre?

 

Eller er demokrati, kommunisme og nazisme alle nøytrale, like gode? Du har fredelige nazister og du har voldelige nazister. Nazisme er hverken voldelig eller fredelig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Skal du sitere meg, får du sitere meg riktig og ikke blande det jeg skrev med det du selv skriver. Når skrev jeg:

Vendt tilbake til å beskue din egen navle slik at du kan klage over personangrep når noen svarer?

 

Igrunnen ikke rart, da det er naturlig å fokuserer på egen navle når man er tom for argumenter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...