Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

Noen andre som ser ironien i at "antirasister" går i motdemonstrasjon mot den meldte anti-islam demonstrasjonen?

Islam kan jo sies og være en rasist ideologi. Muslimer ser jo på oss som vantroende avvikere. Så mulig de stiller opp for å vise sin avsky mot islam de også. For de er vel ikke så dumme at de tror islam har blitt en rase?

 

 

Ja, jeg tenker bare at for det første så er jo ikke islam eller muslimer en egen rase, så det har ingenting med rasisme å gjøre.

 

Om man derimot velger å ta med religion under definisjonen av rasisme, slik noen bruke å gjøre, så er jo islam den mest rasistiske religionen som finnes da den mener alle som ikke følger den er mindre verdt. Der noen også mener at de er så lite verdt at de bør drepes.

 

"Oh the irony" som vi sier på godt amerikansk.

 

Selvsagt er ikke islam en egen rase eller minoritet. Muslimer finner man hvite som svarte. Om disse antirasister skal forvare retten til egen ideologi. Ja da burde de også stilt opp i forvar for nazister. De er mer utsatt for hets og trusler en islam og muslimer. Skal man bli tatt seriøs, da for man være konsekvent. Enten er man for å forsvare retten til egen ideologi, eller så er man det ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å innføre en begrensning på karakterer en kan lage satire av, gir grunnlag for en skremmende utvikling.

Jeg har selv massiv respekt for kongen vår, men at noen lager en satire-tegning av han og kanskje noe iforhold til Märtha, så blir jeg ikke personlig fornærmet. Samme gjelder andre karakterer.

 

En satire-tegning av Muhammad er ikke et angrep på deg. Satire og humor er noe av "baksiden" av å være en offentlig figur. Ingen står over den, selv ikke profeter.

 

Om vi bannlyser tegninger av Muhammad, hvem sier at vi ikke bannlyser satire av statsministeren? Osv osv.

 

At vi er i 2015 er et populært argument, så jeg bruker det: Vi er i 2015 for faen, er det ikke på tide at Islam vokser opp og ikke er så hårsåre? Eller må vi tolke koranen i den retning at tegninger av Muhammad er lov?

For det er ironis, at argumentet mot å tegne Muhammad er at koranen sier det, men den samme boken blir tolket hit og dit til å tilpasse argumenter om at Islam er en fredelig religion osv osv. Så da tolker jeg den dithen at tegning av Muhammad er lov, og alle er fornøyd :) .

 

Enig, svært gode poeng.

 

At vi i 2015 fortsatt har....

 

- http://www.nettavisen.no/nyheter/tenaring-pagrepet-for-fornrmelser-mot-tyrkias-president/8524288.html (av denne grunn håper jeg Tyrkia ALDRI blir medlem av EU)

- Det finnes steder i verden hvor kvinner ikke kan kjøre bil

- Kvinner er mer eller mindre diskriminert

- Sex utenom ekteskapet er straffbart

- Etc..

 

Du kan virkelig ikke kalle Islam en fredelig religion når de praktiserer slike regler. Lover og regler er for at vi skal kunne leve i et trygt samfunn, ikke hindre folk å utføre hverdagslige oppgaver og leve et fritt liv.

Endret av Woods
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterlig fyr, slike holdninger er såklart ikke holdbare i vårt samfunn.

 

Det er så dumt at det nesten virker iscenesatt.

Jeg skal ikke skrive her hva jeg observerte men, uff og uff.

 

Det er jo nettopp slikt som gjør det vanskelig og få til noe seriøst rundt problematikken med islam. Man har to fronter som begge oppfører seg som tullinger. De roper bare ulike slagord. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Jeg tror ikke vi vil se noe positivt ut av dette. Det må nok dessverre mer terror og død til. Før man kommer til mer seriøse løsninger, slik at man sammen kan leve. Om det i det hele tatt lar seg gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som ville marsjere i kveld, men var bekymret for at dere ikke ville holde ut de 4 km marsjen skulle gå: Arrangørene har nå kortet ned marsjen, angivelig i frykt for å møte aksjonister langs ruten. Onde tunger vil ha det til at det er fordi de innser at det vil se litt teit ut om 10-20 mennesker skal gå så lenge i ensomhet og uten tilskuere. Så om dere mente å gå, setter sikkert arrangøren enorm pris på at dere deltar... :wee:

 

Geir :)

 

Ja, meningstyrraniet har seiret igjen! Ikke tro at toget er lite fordi de har få sympatisører, det er fordi man blir hengt ut som rasist, nazist og kanskje banket opp av en blitzer eller to. Det hadde vært gøy å se resultatene av en anonym spørreundersøkelse...

 

Det ironiske i det hele er at det eneste som kan forhindre fullstendig kollaps nå er nettopp moden dialog uten drittslenging og hetsing, men det er selvfølgelig ikke noe PK-eliten kan tillate. Jeg vet ikke når den kommer, men glasset vil til slutt renne over om det fortsetter slik, og det er de forvaklede terrorapologetene som unnskylder islam for alt, som er den største synderen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kremen av norsk ungdom marsjerer i kveld: http://www.tv2.no/v/872286/

 

Det er fordi alle de normale har truet til taushet, og bare de uten noe å tape tør å gå...

 

Latterlig fyr, slike holdninger er såklart ikke holdbare i vårt samfunn.

 

Det er så dumt at det nesten virker iscenesatt.

 

Det hadde ikke overrasket meg, de gjorde akkurat det i Tyskland for å sette dem i et dårlig lys...

 

Det triste er jo at slike folk bare bidrar til å forsterke stereotypen om at alle som er imot islam er nazister eller rasister. Media vet såklart å utnytte dette.

 

Ja, de har truet bort alle liberale og moderate stemmer, og sitter igjen med de ekstremistene de ville ha.

Lenke til kommentar

 

http://www.tv2.no/2015/01/12/nyheter/demonstrasjon/toppsaker/islam/6441765

 

Hermansen ble i fjor høst kalt inn til bekymringsamtale hos PST etter at de hadde lest hva han skrev på Facebook om Islam. Hvor han kaller Islam er totalitær religion og sammenligner den med nazisme.

 

Hva er det neste? Politiavhør for å ha kalt en spade en spade?

 

Vet ikke, hør med PST hva det neste blir.

Lenke til kommentar

 

http://www.tv2.no/2015/01/12/nyheter/demonstrasjon/toppsaker/islam/6441765

 

Hermansen ble i fjor høst kalt inn til bekymringsamtale hos PST etter at de hadde lest hva han skrev på Facebook om Islam. Hvor han kaller Islam er totalitær religion og sammenligner den med nazisme.

 

Hva er det neste? Politiavhør for å ha kalt en spade en spade?

 

 

Jeg forstod det som det ikke var Facebook-innleggene som forårsaket inkallingen til PST, selv om han hevder det selv i intervjuet. Det virket mer som noen hadde meldt ham av en eller annen grunn. Men det kan hende jeg oppfattet det feil.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...