Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det finnes i aller høyeste grad. Hadde det vært en muslimsk jente i hijab som hadde blitt banket opp av 11 etnisk norske ville det jo blitt tidenes spetakkel. Ser for meg at saken hadde kommet opp på førstesiden i alle norske aviser, det ville blitt hylt ut rasisme, islamofobi osv osv.

 

Men selvsagt når det er den andre veien, så skal det ties.

 

 

Vi ville sett en venstreside her i landet som hadde tatt fullstendig av. Vi kunne risikert rosetog og holde hender mens Lille Bjørn Nilsen igjen måtte synge. Direkte sendt på NRK. En minoritet hadde blitt angrepet av rasister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Etter terrorangrepene i Paris sier europeiske justis- og innenriksministre at EU trenger strengere grensekontroll og bedre utveksling av informasjon om flypassasjerer. Det kan bety endring av Schengen-avtalen, som i dag gir passfri grensepassering mellom de 26 landene i Europa som har skrevet under. Norge er ett av disse."

Lenke til kommentar
Jeg ønsker ikke å legitimere terroristers, undertrykkende regimers og høyreekstremes definisjon på islam. Folk skal få lov til å praktisere religionen så lenge det er en privatsak. Det er vel omtrent en milliard eksempler på at det er fullt mulig.

Islam er designet på en slik måte at det i aller minste grad er en privatsak. Islam skal være en ekspanderende religion. Og Islam er designet slik at muslimer skal synes og bli lagt merke til overalt hvor de ferdes. Muslimer skal ha særregler for hvilken mat de skal spise, på den måten vil alle samfunn som har muslimer på besøk legge merke til at de er spesielle. Muslimer skal ha spesielle klær slik at alle andre legger merke til dem. Muslimer skal ha spesielle regler for å oppføre seg på en slik måte at alle andre legger merke til dem.

 

Islam slik man kan lese blant annet i koranen er politikk og religion kombinert. Det er helt og holdent fakta. Politikk og religion er sammen i Islam.

Lenke til kommentar

 

Hva er "slike"?

 

Dette var en gjeng gutter på 9-13 år som kom i krangel med noen jenter på samme alder, og det utartet seg. Foreldrene til disse guttene burde få beskjed om å lære sine sønner hvordan vi oppfører oss.

 

Geir :)

 

Geir. Se foran deg overskrifter om det var en guttegjeng på samme aldrer, etnisk Norske som kom i krangel med ei muslimsk jente og de banka henne. Det ville blitt hysteri. Dette er selvsagt ikke muslimer eller innvandrere sin feil. Det er enkelte nordmenns feil. Slik har det blitt og derfor er det mange nordmenn som reagerer. Samfunnet vårt skaper mennesker som er i mot muslimer og andre innvandrere. Fordi man forskjellsbehandler. Dette ble det også advart sterkt i mot for 25-30 år siden. Da kastet også venstresidens disipler egg på oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

struts som stikker hodet i sanden

 

 

meme

 

Seriøst? Du antyder at Fahad Qureshi har laget en falsk video for å fremstille det som om alle muslimene på fredskonferansen er enig med ham i at man skal følge koranen? Dette er på chemtrail og reptil-nivå av konspirasjonsteorier...

 

Nei, det er ingen av oss som faktisk var der og kan bekrefte at dette skjedde, men hvis vi skal ta det videre bør vi ta hele skytingen i Paris med en klype salt og... det er tross alt ingen som har filmet drapene, og det er bare å droppe å linke til kilder, for alt er jo på internett uansett...

 

 

Ja, den videoen lukter det juks og fanteri av lang vei. Forsøkte for ordens skyld å finne ut om det var noe mer som kunne underbygge at videoen var ekte. De fleste nettaviser har kun videoen som referanse. Dagbladet intervjuet utleier av lokalene til konferansen, men ikke var tilstede og kunne ikke fortelle noe. I en annen sak lå det et manipulert "intervju" av Abid Raja på Islam Net. Ved en annen konferanse av Islam Net ville media filme, men ble nektet.

 

 

Det kaaan ha noe å gjøre med at ikke alt som foregår på "fredskonferansen" er like stuerent, og NRK ville nok ikke redigert bort eventuelle ting som setter dem i dårlig lys...

 

Men lykke til med detektivarbeidet! Inntil videre får vi andre bare anta at det ikke er en false-flag konspirasjon av Qureshi for å sverte muslimer...

 

 

Det er vel åpenbart at Qureshi ønsker å kontrollere hva som slipper ut av info fra disse arrangementene. Videoklippet ser ikke akkurat ut til å være skjultkamera, så dette er nok ment for å treffe allmennheten. Om han sverter muslimer er nok ikke det hensikten; han ønsker å gi inntrykk av at hans syn på islam har bred oppslutning. Andre får gjøre opp sin egen mening, jeg velger å ikke svelge Islam Net-propaganda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Geir. Se foran deg overskrifter om det var en guttegjeng på samme aldrer, etnisk Norske som kom i krangel med ei muslimsk jente og de banka henne. Det ville blitt hysteri.

 

 

Nei, jeg er slett ikke sikker på det. De var barn, og barn tilgis mye rart her i landet, også når de er etnisk norske. Jeg hører stadig folk referere til dette tenkte rollebyttet, men leser aldri slike "hysteriske" overskrifter. Er det fordi det aldri skjer? Neppe. Men det blir altså ikke hysteri.

 

Dette er selvsagt ikke muslimer eller innvandrere sin feil. Det er enkelte nordmenns feil. Slik har det blitt og derfor er det mange nordmenn som reagerer. Samfunnet vårt skaper mennesker som er i mot muslimer og andre innvandrere. Fordi man forskjellsbehandler.

 

 

Ja og nei. Ja, forskjellsbehandling øker konfliktnivået. Men grunnfjellet i innvandringsmotstanden og fremmeskepsisen/-hatet skyldes nasjonalisme, egoisme og god gammeldags fremmedfrykt. FrP tildels, og mer ekstreme organisasjoner spesielt, spilte på disse fobiene. (Ja, det er en fobi når folk er redde for muslimer i sin alminnelighet, selv om en prosent av dem skulle vise seg å være islamister.)

 

Dette ble det også advart sterkt i mot for 25-30 år siden.

 

 

Du er glad i å refere til den tiden. Og ja, det var da Hagen begynte å interessere seg for innvandrerne som stemmefiske-fiende. At propaganden dels var basert på falsknerier, som det famøse Mustafa-brevet, og uansett var hyperbolsk, hindret ikke at det ble en suksess for sperregrense-partiet FrP. Og i kjølvannet av dette fikk vi Fmi og andre mer ekstreme bevegelser.

 

Noen advarte den gangen sterkt mot det også, at FrPs suksess med asylsøkerkritikken ville oppmuntre de høyreekstreme. Og nasjonalistene fikk da også noen gode år. Desverre for dem var de sin egen verste fiende, det var ingen nasjonalistisk gruppe som overlevde et helt år uten å bli splittet i minst to fraksjoner.

 

Men det FrP jeg husker best fra den tiden var ikke anti-islamister, de var unge og skarpskodde liberalister/libertarianere. Desverre fikk de sin endelikt på Dolkesjø, og så satt populister som Simonsen og Kleppe igjen alene og ønsket innvandringsstopp og billigere øl og bensin.

 

Da kastet også venstresidens disipler egg på oss.

 

 

Ja, og deres forgjengere (Anders Langes "hundegutter") kastet stein på 1. mai-tog på 70-tallet. (Jeg gikk selv i de togene.) Og "venstresidens disipler" ble overvåket og kartlagt for sine meninger og ytringer, mens de høyreekstreme ifølge Lund-rapporten aldri ble det.

 

Det var tøffe tider, og ytringsfriheten hadde dårlige kår. Ikke at det ene forsvarer det andre.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor i kronikken mener du hun blander kortene?

 

Geir :)

 

Det siste avsnittet syntes jeg initierer at dette er noe for ytterste høyre ving:

 

"Men det er en stor forskjell på å gå i tog for ytringsfrihet og gå i tog mot muslimer i Europa. Den som ikke skjønner forskjellen, tar karikaturer bokstavelig, i likhet med ekstremistene. Det er ikke Charlie."

 

Hun prater også om Norwegian Defence League i artikkelen, noe som blir som å sammenlikne AP og AKP. Dette har aldri vært noe tog mot muslimer men mot Islam og religiøs undertrykkelse. Det er to veldig forskjellige ting og det vet jeg at hun også vet, men alikevel serverer hun dette og framstiller vanlige folk som rasister. ufint spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er så tåpelig hva noen klarer få seg til å si. Leste denne saken på vg:

 

http://www.dagbladet.no/2015/01/10/nyheter/innenriks/karikaturtegninger/islam/religion/37105029/

 

Det er så åpenbart hva de mener. Ja det var galt med terror, men det ble krenket med tegningene. Det er voldtektens miniskjørt som Geir nevnte tidligere.

 


- Hvis vi fortsetter å publisere slike tegninger, vil noen fortsette å misbruke islam. Derfor bør vi stå samlet og ta vårt ansvar.

Så langt greit nok, men jeg merker at mellom linjene så legger budskapet seg på kanten av stupet.

 


Vi sørger med de etterlatte, og våre tanker går til de pårørende og det franske folk. Vi tar sterk avstand fra slike terrorhandlinger

Godt sagt, et minimum av hva man forventer av mennesker idag.

 

Men se hvor fort alt sammen raser ut i avgrunnen:

 

 


Ytringsfriheten oppfattes på forskjellige måter i forskjellige deler av verden. Med ytringsfrihet følger det et stort ansvar. Jeg respekterer din tro, og du bør respektere min tro. Men meningsløse og rasistiske karikaturer oppfattes som mobbing av mange muslimer

 

Hundre prosent ren oksemøkk! Alt er feil. Man trenger ikke stort ansvar for ytringsfrihet. Og ligger det en trussel i at jeg bør respektere andres tro? Hva skjer om jeg ikke respekterer muslimenes tro? Muslimenes tro er ufornuftig destruktivt midtøstlig religiøs ideologi med sterke fascistiske elementer. Jeg hater islam og kommer aldri til å respektere den troen.

 

Er det slik å forstå at man skal respektere alle religiøse troer? Skal man respektere alle politiske ideologier også kanskje? Tenk deg en Stalin si til Ghandi: "jeg respekterer ditt politiske syn, nå bør du respektere mitt politiske syn". No fucking way asshole!

 

Er det meningsløst å karikere en av verdens mest innflytelsesrike personer? Er det meningsløst å karikere andre religiøse karakterer, som jesus, budda, moses eller julenissen? Er det rasistisk å karikere religiøse ekstremister som muhammad var? Han må jo være fra en annen planet den syke mannen.

 

Men det slutter jo selvsagt ikke der. Ignorante mennesker som har fått hjernen sin ødelagt av "bad religion" klarer å si ting som:

 

 


Når man først velger å gjøre det, så framstiller man en person som er sentral i islam og muslimsk tro som en terrorist, en hund, en gris. Hvorfor gjør man det? Med ytringsfrihet følger også et ytringsansvar. Vi har ikke ubegrenset ytringsfrihet, heller ikke i Norge

 

Jaha? Vi har ikke ubegrenset ytringsfrihet i Norge, ingen har sagt det. Men å tegne en hvilken som helst tegning av muhammed er milevis innenfor ytringsfriheten vi har her i landet. Her hintes det om noe annet, at ytringsfriheten plutselig stopper der muslimene setter grensen. Det er på tide av vi lager en stor mengde karikaturer som viser dem klart å tydelig at de aldri skal definere ytringsfrihetens grense, og at i deres forsøk på å gjøre det bare gjør saken værre for sin egen del.

 

Neste gang vil de holde helt kjeft om ytringsfrihet, de vil ikke røre det, fordi de vet at hvis de sier noe blir de pepret full av muhammed-tegninger.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Din rett til ytringsfrihet er ikke ubegrenset. Ytringsfriheten er begrenset av andre personers rettigheter og omdømme og av hensyn til samfunnets sikkerhet og den offentlige orden.

Min frihet til å latterliggjøre din religion er ubegrenset. Det finnes ingen grenser for hva jeg kan lage av kunst og kultur for å spotte Muhammed eller en hvilken som helst annen religiøs karkater.

Lenke til kommentar

 

Din rett til ytringsfrihet er ikke ubegrenset. Ytringsfriheten er begrenset av andre personers rettigheter og omdømme og av hensyn til samfunnets sikkerhet og den offentlige orden.

Min frihet til å latterliggjøre din religion er ubegrenset. Det finnes ingen grenser for hva jeg kan lage av kunst og kultur for å spotte Muhammed eller en hvilken som helst annen religiøs karkater.

 

Mobbing fordi noen har en annen religion enn en selv, er ulovlig og noe vi ikke kan godta, sier Kristin Halvorsen. Vet ikke om det er noe lov som sier det, men hun har vel et poeng?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Mobbing fordi noen har en annen religion? Hva er dette for noe tull! Vi diskuterer ikke det samme tydeligvis.

 

Her er poenget: det finnes ingen grenser for hva jeg kan tegne av religiøse figurerer.

 

Jeg har faktisk tegnet hundrevis av muhammad-karikaturer. Tegnet tegninger som viser Muhammed som knuller kameler, geiter, jihadister osv. Jeg har også tegnet muhammad-karikaturer som viser gang-bang scener, muhammer blir knullet av 3 kameler for eksempel. Eller sandwitch, double penetration med mer.

 

Dette har jeg tidligere publisert på nettet.

 

Dette er bare en minimal del av hva jeg potensielt kan tegne i denne kategorien. Det er ikke forbudt, det er milevis unna å være i nærheten av noe lovbrudd. Det er et minimumskrav å ha frihet til å tegne i dette landet. Og absolutt alle har lov til å føle seg krenket av absolutt hva som helst.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...