Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor ikke bruke klare begreper som islamisme (politisk islam) og islam (religionen islam). At noen ønsker at det skal være en og samme ting er en ting, men langt fra noen universell sannhet. Slik jeg ser det er det kun to grupper som er tjent med at dette ikke kan separeres: De som bruker religion for å få politisk makt (regimer og islamistgrupper) og høyreekstreme som ønsker å skape et fiendebilde.

Hvorfor ikke? Fordi Islam (religionen Islam) inkludrerer politikk. Religion og politikk er sammen i Islam.

 

Jeg ønsker ikke å legitimere terroristers, undertrykkende regimers og høyreekstremes definisjon på islam. Folk skal få lov til å praktisere religionen så lenge det er en privatsak. Det er vel omtrent en milliard eksempler på at det er fullt mulig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare ikke helt begripe den auto-beskyttende tonen som kommer når man retter ett kritisk søkelys på faenskapet. Som Ayaan Hirsi uttaler i siste intervjuet her så er det "tough love" som må til og ikke flere unnskyldninger. Hun har for alvor stått med begge beina midt oppe i det hele og vet bedre enn de fleste hva hun snakker om og jeg kan ikke begripe at man ikke tar henne på alvor og faktisk hører på disse ofrene som har førstehånds erfaring med Islam.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6A6dGe6Ho

Kan bare svare for min egen del, men kritikk som er overforenklet eller misvisende bør svares på. Jeg er med på "tough love" som fremgangsmåte, men mange av innleggene i tråden høres mer ut som "tough shit".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. Den største faren her og som kan back fire på rykte til hele bevegelsen er om kameraene viser snauskaller og ikke vanlige folk. Men nazister har ingenting i dette toget å gjøre, står de for dette så har de isåfall lagt ifra seg rasismen og missforstått budskapet. Dette toget burde strengt tatt bli godt besøkt av moderate muslimer og sekulære ifra land undertrykket av Sharialover, men da blir man vel utstøtt og drapstruet.... noe som igjen bekrefter viktigheten av toget.

 

Jeg så at en eller annen TV-kanal hadde intervjuet en "deltaker" som viste seg å være innleid skuespiller for å fremstå som ekstremist. Flott journalistikk!

 

Jeg får også inntrykket av at det er veldig mange normale mennesker som ønsker å delta, men som ikke tør på grunn av stigmaet det kan medføre...og det forstår jeg godt. "Alle" tenker det samme, men ingen tør å si det høyt...

 

Jeg har en venn som har flyktet fra Iran som er sekulær som jeg gjerne skulle tatt med, det hadde vært en fin "beskyttelse", men han bor ikke i Oslo nå... han hadde garantert blitt med og, han er mye mer mot Islam enn meg, etter å ha blitt torturert i Iran for å ikke være muslim...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er en video med mange "falske muslimer", den er vel fra Norge:

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

Lenke til kommentar

 

Her er en video med mange "falske muslimer", den er vel fra Norge:

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

268903-9-1270809642798.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Her er en video med mange "falske muslimer", den er vel fra Norge:

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

268903-9-1270809642798.jpg

 

 

53409981.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som Ayaan Hirsi uttaler i siste intervjuet her så er det "tough love" som må til og ikke flere unnskyldninger. Hun har for alvor stått med begge beina midt oppe i det hele og vet bedre enn de fleste hva hun snakker om

 

Beklager, men hun løy om alt

 

http://www.nettavisen.no/636661.html

 

 

Syntes kommentaren din er mildt sagt misvisende men den matcher nettavisens troverdighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

struts som stikker hodet i sanden

 

 

meme

 

Seriøst? Du antyder at Fahad Qureshi har laget en falsk video for å fremstille det som om alle muslimene på fredskonferansen er enig med ham i at man skal følge koranen? Dette er på chemtrail og reptil-nivå av konspirasjonsteorier...

 

Nei, det er ingen av oss som faktisk var der og kan bekrefte at dette skjedde, men hvis vi skal ta det videre bør vi ta hele skytingen i Paris med en klype salt og... det er tross alt ingen som har filmet drapene, og det er bare å droppe å linke til kilder, for alt er jo på internett uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Peaceful religious and non-religious people doesn't worship a book or other's views.
They are free enough to think about right and wrong, and how they should communicate
and interact with others in a non-hostile way. This is the true essence of life."
~Written by Unknown~

Jeg elsker dette sitatet, synd at fanatikere og krigsmennesker fortsatt holder på.

Endret av Digimon
Lenke til kommentar

Og her er fra Oktober i fjor:

Jente (11) alvorlig banket opp av muslimer på lekeland i Skien
Link:
https://www.frieord.no/innenriks/jente-11-alvorlig-banket-opp-av-muslimer-pa-lekeland-i-skien/


"Mens 11-åringen var borte i et hjørne ved den store lekehallen skal plutselig en gruppe av de muslimske guttene ha angrepet henne. Det skal umiddelbart ha kommet flere gutter til og angrepet jenta..."

Desverre finnes det også slike her i Norge.

Endret av Digimon
Lenke til kommentar

Lassana Bathily en ung muslimsk ansatt som jobbet i den koscher butikken reddet flere kunderer på mobil så får ikke limt inn artikkelen

Nettop, han var ingen ekstremist. Men en religiøs som respekterte andre

(religiøse og ikke-religiøse).

Endret av Digimon
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

struts som stikker hodet i sanden

 

 

meme

 

Seriøst? Du antyder at Fahad Qureshi har laget en falsk video for å fremstille det som om alle muslimene på fredskonferansen er enig med ham i at man skal følge koranen? Dette er på chemtrail og reptil-nivå av konspirasjonsteorier...

 

Nei, det er ingen av oss som faktisk var der og kan bekrefte at dette skjedde, men hvis vi skal ta det videre bør vi ta hele skytingen i Paris med en klype salt og... det er tross alt ingen som har filmet drapene, og det er bare å droppe å linke til kilder, for alt er jo på internett uansett...

 

 

Ja, den videoen lukter det juks og fanteri av lang vei. Forsøkte for ordens skyld å finne ut om det var noe mer som kunne underbygge at videoen var ekte. De fleste nettaviser har kun videoen som referanse. Dagbladet intervjuet utleier av lokalene til konferansen, men ikke var tilstede og kunne ikke fortelle noe. I en annen sak lå det et manipulert "intervju" av Abid Raja på Islam Net. Ved en annen konferanse av Islam Net ville media filme, men ble nektet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvis han fyren virkelig vil bevise at hans synspunkter deles av vanlige muslimer, hvorfor kan ikke kamera filme kontinuerlig fra der han står til man ser publikum? Med den kryssklipping kan man jo umulig vite om det er samme konferanse. Håper det er flere en meg som blir litt skeptisk over en videosnutt som skal bevise noe så spesifikt.

 

 

struts som stikker hodet i sanden

 

 

meme

 

Seriøst? Du antyder at Fahad Qureshi har laget en falsk video for å fremstille det som om alle muslimene på fredskonferansen er enig med ham i at man skal følge koranen? Dette er på chemtrail og reptil-nivå av konspirasjonsteorier...

 

Nei, det er ingen av oss som faktisk var der og kan bekrefte at dette skjedde, men hvis vi skal ta det videre bør vi ta hele skytingen i Paris med en klype salt og... det er tross alt ingen som har filmet drapene, og det er bare å droppe å linke til kilder, for alt er jo på internett uansett...

 

 

Ja, den videoen lukter det juks og fanteri av lang vei. Forsøkte for ordens skyld å finne ut om det var noe mer som kunne underbygge at videoen var ekte. De fleste nettaviser har kun videoen som referanse. Dagbladet intervjuet utleier av lokalene til konferansen, men ikke var tilstede og kunne ikke fortelle noe. I en annen sak lå det et manipulert "intervju" av Abid Raja på Islam Net. Ved en annen konferanse av Islam Net ville media filme, men ble nektet.

 

 

Det kaaan ha noe å gjøre med at ikke alt som foregår på "fredskonferansen" er like stuerent, og NRK ville nok ikke redigert bort eventuelle ting som setter dem i dårlig lys...

 

Men lykke til med detektivarbeidet! Inntil videre får vi andre bare anta at det ikke er en false-flag konspirasjon av Qureshi for å sverte muslimer...

Lenke til kommentar

Og her er fra Oktober i fjor:

 

Jente (11) alvorlig banket opp av muslimer på lekeland i Skien

Link: https://www.frieord.no/innenriks/jente-11-alvorlig-banket-opp-av-muslimer-pa-lekeland-i-skien/

 

"Mens 11-åringen var borte i et hjørne ved den store lekehallen skal plutselig en gruppe av de muslimske guttene ha angrepet henne. Det skal umiddelbart ha kommet flere gutter til og angrepet jenta..."

 

Desverre finnes det også slike her i Norge.

 

 

Det finnes i aller høyeste grad. Hadde det vært en muslimsk jente i hijab som hadde blitt banket opp av 11 etnisk norske ville det jo blitt tidenes spetakkel. Ser for meg at saken hadde kommet opp på førstesiden i alle norske aviser, det ville blitt hylt ut rasisme, islamofobi osv osv.

 

Men selvsagt når det er den andre veien, så skal det ties.

 

Slenger på denne også, verdt å se.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Og her er fra Oktober i fjor:

 

Jente (11) alvorlig banket opp av muslimer på lekeland i Skien

Link: https://www.frieord.no/innenriks/jente-11-alvorlig-banket-opp-av-muslimer-pa-lekeland-i-skien/

 

"Mens 11-åringen var borte i et hjørne ved den store lekehallen skal plutselig en gruppe av de muslimske guttene ha angrepet henne. Det skal umiddelbart ha kommet flere gutter til og angrepet jenta..."

 

Desverre finnes det også slike her i Norge.

 

 

Det finnes i aller høyeste grad. Hadde det vært en muslimsk jente i hijab som hadde blitt banket opp av 11 etnisk norske ville det jo blitt tidenes spetakkel. Ser for meg at saken hadde kommet opp på førstesiden i alle norske aviser, det ville blitt hylt ut rasisme, islamofobi osv osv.

 

Men selvsagt når det er den andre veien, så skal det ties.

 

Slenger på denne også, verdt å se.

 

 

 

Trist å se. Helt enig med deg at rasisme/diskriminering er nettopp det uansett hvilken vei det slår. Nå kjenner jo ikke jeg hele historien bak, og det er nok mange barn der ute som føler seg som Elias også selv om de er etniske nordmenn blant andre etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...