Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Ja, blir litt skeptisk når man ser at det støttes av den mørkeblå høyrevingen i alle land, men det jeg har lest og fått med meg så er det visst en helt legal anti-Islamistisk og anti-terror bevegelse og skal derfor ikke sees i sammenheng med rasisme.

 

Ja, det er alltid en fare for at noen med "mer ekstreme" meninger enn meg vil gå under samme fane, men om majoriteten bare er lei av den politikken som føres nå bør ikke det bety noe..

 

Man kan ikke la det perfekte bli det godes fiende, og det er ikke som om det kryr av alternativer om man aktivt vil bidra til å endre kursen dette landet har... det eneste som er sikkert er at det begynner å bli på høy tid å faktisk gjøre noe.

 

Min største bekymring er at toget vil bli angrepet av voldelige blitzere og venstreekstremister, ironisk nok...

 

Kommer man langt nok ut på de ekstreme sidene finner man ut at man deler nesten hele ideologien med de på den motsatte siden... blitzere kan bli ny-nazister på dagen, så lenge de får gå rundt og banke folk med jernrør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Velvillig? Har du noe å bygge opp påstanden med? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at land som praktiserer sharia er land der vanlige folk har noe de skulle sagt i saken.

Jeg vil tro at denne undersøkelsen fra Pew Research fort har svaret, og kanskje spesielt denne tabellen:

 

 

Takk, men det er også nyanser her, fra samme link: "Moreover, Muslims are not equally comfortable with all aspects of sharia: While most favor using religious law in family and property disputes, fewer support the application of severe punishments – such as whippings or cutting off hands – in criminal cases. The survey also shows that Muslims differ widely in how they interpret certain aspects of sharia, including whether divorce and family planning are morally acceptable."

 

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

Lenke til kommentar

 

 

Velvillig? Har du noe å bygge opp påstanden med? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at land som praktiserer sharia er land der vanlige folk har noe de skulle sagt i saken.

Jeg vil tro at denne undersøkelsen fra Pew Research fort har svaret, og kanskje spesielt denne tabellen:

 

 

Takk, men det er også nyanser her, fra samme link: "Moreover, Muslims are not equally comfortable with all aspects of sharia: While most favor using religious law in family and property disputes, fewer support the application of severe punishments – such as whippings or cutting off hands – in criminal cases. The survey also shows that Muslims differ widely in how they interpret certain aspects of sharia, including whether divorce and family planning are morally acceptable."

 

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

 

 

Du kan ikke i ramme alvor sitte og støtte oppunder ett lovverk som undertrykker, torturerer og henretter tusenvis av mennesker i året med fullt overlegg. Det er ikke greit for de som rammes og selv hadde vi nok ikke holdt ut i en uke..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Fin ironi som viser tydelig tankefeil som "no true scotsman" og "argumentum ad populum". Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

...

 

De 19 "lovene" de fronter står under Political Positions her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pegida

 

Ikke noe kontroversielt der etter det jeg kan se.

 

 

Nei, ikke jeg heller... det eneste jeg har lest er veldig vag kritikk som mest av alt minner om brunmaling. Nøyaktig hva kritiseres de for?

 

Kunne du vurdert å gå i et slik tog? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

 

Ser ikke store forskjellen på dette og ett rose-tog nei, man vil religiøse ekstremister, potensielt terror og undertrykkende dogmer til livs, ting jeg ihvertfall kunne ha skrevet under på i full offentlighet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.

Islam er den perfekte religion om du ønsker å drepe og terrorisere. Terrorister finner støtte for sine handlinger i Islam. At terrorister selv sier de er muslimer, at de roper religiøse slagord, at de angriper kritikk av religionen sin, at de er religiøst motivert er tydelig tegn på dette.
Lenke til kommentar

At jihadister får gå rundt å rekruttere er selvsagt et problem. Men nå er det faktisk 5-6 millioner muslimer i Frankrike hvor de aller fleste lever som normale mennesker. Hvis islam er så farlig, burde det ikke vært langt flere?

At Islam er så farlig gjør at det er så mange jihadister og folk som ønsker å dø som martyrer. Det er ikke psykopatene som angriper, det er mentalt friske mennesker som har fått dårlig programvare innstallert.

 

Ideologi har konsekvenser, holdninger i Islam gir konsekvenser for hvordan folk oppfører seg. Det er også terroristene eksempler på.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

...

 

De 19 "lovene" de fronter står under Political Positions her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pegida

 

Ikke noe kontroversielt der etter det jeg kan se.

 

 

Nei, ikke jeg heller... det eneste jeg har lest er veldig vag kritikk som mest av alt minner om brunmaling. Nøyaktig hva kritiseres de for?

 

Kunne du vurdert å gå i et slik tog? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

 

Ser ikke store forskjellen på dette og ett rose-tog nei, man vil religiøse ekstremister, potensielt terror og undertrykkende dogmer til livs, ting jeg ihvertfall kunne ha skrevet under på i full offentlighet!

 

 

Ja, hvis det er det som er målet, så støtter jeg det gjerne. Det er jo i bunn og grunn "nei til et utrygt samfunn". Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så kontroversielt... politisk ukorrekt, definitivt, men moralt galt?

 

I så fall så vil jo de (vi?) som deltar i morgen på mange måter være med å forme hvem det er som går i tog og hva man går i tog for. Hvis ingen "normale" tør å møte opp av frykt for å bli stigmatisert, så blir det jo selvfølgelig kuppet av ekstremister...

Lenke til kommentar

 

 

 

Velvillig? Har du noe å bygge opp påstanden med? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at land som praktiserer sharia er land der vanlige folk har noe de skulle sagt i saken.

Jeg vil tro at denne undersøkelsen fra Pew Research fort har svaret, og kanskje spesielt denne tabellen:

 

 

Takk, men det er også nyanser her, fra samme link: "Moreover, Muslims are not equally comfortable with all aspects of sharia: While most favor using religious law in family and property disputes, fewer support the application of severe punishments – such as whippings or cutting off hands – in criminal cases. The survey also shows that Muslims differ widely in how they interpret certain aspects of sharia, including whether divorce and family planning are morally acceptable."

 

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

 

 

Du kan ikke i ramme alvor sitte og støtte oppunder ett lovverk som undertrykker, torturerer og henretter tusenvis av mennesker i året med fullt overlegg. Det er ikke greit for de som rammes og selv hadde vi nok ikke holdt ut i en uke..

 

 

Nei jeg støtter ikke sharia, men det du sier som sharia er en sannhet med modifikasjoner. At muslimer ønsker sharia betyr ikke at de ønsker undertrykkelse. Håper ikke dette er en tanke som er for komplisert for deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, hvis det er det som er målet, så støtter jeg det gjerne. Det er jo i bunn og grunn "nei til et utrygt samfunn". Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så kontroversielt... politisk ukorrekt, definitivt, men moralt galt?

 

I så fall så vil jo de (vi?) som deltar i morgen på mange måter være med å forme hvem det er som går i tog og hva man går i tog for. Hvis ingen "normale" tør å møte opp av frykt for å bli stigmatisert, så blir det jo selvfølgelig kuppet av ekstremister...

 

 

Helt enig. Den største faren her og som kan back fire på rykte til hele bevegelsen er om kameraene viser snauskaller og ikke vanlige folk. Men nazister har ingenting i dette toget å gjøre, står de for dette så har de isåfall lagt ifra seg rasismen og missforstått budskapet. Dette toget burde strengt tatt bli godt besøkt av moderate muslimer og sekulære ifra land undertrykket av Sharialover, men da blir man vel utstøtt og drapstruet.... noe som igjen bekrefter viktigheten av toget.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke klare begreper som islamisme (politisk islam) og islam (religionen islam). At noen ønsker at det skal være en og samme ting er en ting, men langt fra noen universell sannhet. Slik jeg ser det er det kun to grupper som er tjent med at dette ikke kan separeres: De som bruker religion for å få politisk makt (regimer og islamistgrupper) og høyreekstreme som ønsker å skape et fiendebilde.

Hvorfor ikke? Fordi Islam (religionen Islam) inkludrerer politikk. Religion og politikk er sammen i Islam.
Lenke til kommentar

Takk, men det er også nyanser her, fra samme link: "Moreover, Muslims are not equally comfortable with all aspects of sharia: While most favor using religious law in family and property disputes, fewer support the application of severe punishments – such as whippings or cutting off hands – in criminal cases. The survey also shows that Muslims differ widely in how they interpret certain aspects of sharia, including whether divorce and family planning are morally acceptable."

 

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

Selvfølgelig er det nyanser. Jeg la bare ved lenken fordi jeg regnet med at dere som diskuterte dette ville ha interesse av det. Selv har jeg ikke satt meg godt nok inn i akkurat det temaet til at jeg har en oppfatning verdt stort.

 

Men jeg må nå si at jeg syns ikke de oppfatningene som vises blant muslimer i den undersøkelsen er veldig positive. Noen er direkte skremmende, mens andre var ble jeg positivt overrasket over. Det er helt klart verdt det å lese hele rapporten.

Lenke til kommentar

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

Ingen midtøstlig religiøs lov gir menn og kvinner like rettigheter. Det er et sentrum for misogynisme og det gjenspeiler seg særlig i religionene derfra. Når det gjelder midtøstlige religioner så er det som regel slik man tror det er: destruktivt! Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nei jeg støtter ikke sharia, men det du sier som sharia er en sannhet med modifikasjoner. At muslimer ønsker sharia betyr ikke at de ønsker undertrykkelse. Håper ikke dette er en tanke som er for komplisert for deg.

Det betyr at de ønsker seg teokrati. Teokrati er alltid undertrykkelse uavhengig av religion.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du kan ikke i ramme alvor sitte og støtte oppunder ett lovverk som undertrykker, torturerer og henretter tusenvis av mennesker i året med fullt overlegg. Det er ikke greit for de som rammes og selv hadde vi nok ikke holdt ut i en uke..

 

 

Nei jeg støtter ikke sharia, men det du sier som sharia er en sannhet med modifikasjoner. At muslimer ønsker sharia betyr ikke at de ønsker undertrykkelse. Håper ikke dette er en tanke som er for komplisert for deg.

 

 

Nei muslimer er ikke en homogen gruppe og selvfølgelig vil alle som ikke allerede er gjennomsyret av dogmene, ikke ønske dette. Men det hjelper jo fint lite om det så hadde vært i flertall når de har allerede stemt bort demokratiet(!?!) og ikke lenger har noe de skulle ha sagt i det totalitære prestestyret.

 

Jeg kan bare ikke helt begripe den auto-beskyttende tonen som kommer når man retter ett kritisk søkelys på faenskapet. Som Ayaan Hirsi uttaler i siste intervjuet her så er det "tough love" som må til og ikke flere unnskyldninger. Hun har for alvor stått med begge beina midt oppe i det hele og vet bedre enn de fleste hva hun snakker om og jeg kan ikke begripe at man ikke tar henne på alvor og faktisk hører på disse ofrene som har førstehånds erfaring med Islam.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6A6dGe6Ho

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Akkurat hvordan det fordeler seg her er ikke så klart. Og så er dessverre slik at i en del land vil sharialov være bedre en eksisterende lover. Mener å ha hørt at sharia gir menn og kvinner like rettigheter. Ting er ikke alltid som man tror det er.

Ingen midtøstlig religiøs lov gir menn og kvinner like rettigheter. Det er et sentrum for misogynisme og det gjenspeiler seg særlig i religionene derfra. Når det gjelder midtøstlige religioner så er det som regel slik man tror det er: destruktivt!

 

Jeg klar over hvordan det er i Midt-Østen. Jeg er ingen tilhenger av sharia, sier bare at det er flere sider av saken som jeg syns det er verdt å vite om: Indian Women Use Sharia Law To Fight For Gender Equality In Court System

http://www.huffingtonpost.com/2014/05/06/indian-women-sharia-law-gender-equality_n_5274519.html

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...