Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

1 million ute i gaten i Paris. Hadde jeg vært en sånn terrorist som ville ofre livet med mest mulig ødeleggelse, hadde jeg bombet meg midt inni der.

Skummel situasjon

 

Politi og sikkerhetsorganisasjoner er godt forberedt. Kanskje det kan fungere som en "honey pot" for skjulte terrorister?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-354933

 

 

 

 

 

 

Ja, antisemmitismen har islamister og de høyreekstreme til felles. Det var da også et av nazistenes store prosjekter under krigen å vinne arabisk støtte mot jødene. Desverre lykkes de med det.

 

Geir :)

 

Nå er det ikke bare islamister som er antisemittismer. Vanlige (moderate) muslimer er også sterkt i mot jøder og Israel. Samt norske populister på venstresiden.

 

 

Hva er det med dere islamofober som roper antisemittisme så fort en går til angrep på Israel? Det er ikke jøder disse moderate muslimene er i mot, det er staten Israel. Vi nordmenn må lære oss å skille mellom antisionisme og antisemittisme. Å være politisk antisionist betyr ikke at man hater jøder. Det betyr at man er i mot det teoretiske grunnlaget som staten Israel har. Sionisme er en politisk ideologi, mens jødedom betegner en religion. Det ville vært naivt og idiotisk å hate jøder på grunn av deres tro. Det er sionismen moderater muslimer er i mot, ikke jøder. Nå er det opp til deg hva slags mening du har rundt dette, men en oppegående og realtivt orientert menneske forstår forskjellen mellom antisionisme og antisemittisme

Lenke til kommentar

[...] Hadde jeg vært en sånn terrorist som ville ofre livet med mest mulig ødeleggelse, hadde jeg bombet meg midt inni der[...]

Men nå er det ingenting som tyder på at "de" vil oppnå "mest mulig ødeleggelse", men heller at de vil angripe noen/noe "de" mener fortjener det. Islamister kjemper ikke for død og ødeleggelse, de kjemper for guds vilje og ett fredfullt "1000-års rike" (det fjerde riket? :roll: ) der alle de (rett troende) kan leve i harmoni.

Lenke til kommentar

[...]. Vi nordmenn må lære oss å skille mellom antisionisme og antisemittisme. Å være politisk antisionist betyr ikke at man hater jøder. Det betyr at man er i mot det teoretiske grunnlaget som staten Israel har. Sionisme er en politisk ideologi, mens jødedom betegner en religion.[...]

Ikke så vanskelig dette, og "de fleste TM" klarer å se forskjellen på demonstrasjoner som ender opp utenfor den Israelske ambassaden og demonstrasjoner som ender opp utenfor synagogen...

Lenke til kommentar

 

 

 

Geir. Islam er vel uansett ikke for demokrat? Så hva skal vi da kalle islam?

 

Islam er en religion/ideologi. Hvis den ikke anerkjenner demokratiske prinsipper så er den anti-demokratisk. Som jeg sa.

 

Geir :)

 

Islam er ikke bare en religion Geir. Det er også en politisk ideologi. Det må vi aldri glemme. Det er den politiske islam som er farlig. Hvorfor kan vi ikke si det som det er?

 

 

Hvorfor ikke bruke klare begreper som islamisme (politisk islam) og islam (religionen islam). At noen ønsker at det skal være en og samme ting er en ting, men langt fra noen universell sannhet. Slik jeg ser det er det kun to grupper som er tjent med at dette ikke kan separeres: De som bruker religion for å få politisk makt (regimer og islamistgrupper) og høyreekstreme som ønsker å skape et fiendebilde.

 

Det er jo derfor jeg er opptatt av å snakke om islam som religion og politikk. De er ulike på en måte, men begge stammer fra samme ideologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-354933

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hva er det med dere islamofober som roper antisemittisme så fort en går til angrep på Israel?

 

Skal du delta i debatten. Benytt begreper som er virkelige. Ingen her lider av noen fobi mot islam. Hva er galt med deg som støtter terrorister?

 

Får det intrykket etter å ha lest mye av det du skriver. Hvilken terrorister støtter jeg? Den palestinske motstandsbevegelsen?

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

 

Velvillig? Har du noe å bygge opp påstanden med? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at land som praktiserer sharia er land der vanlige folk har noe de skulle sagt i saken.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

Hva er Sharia lovgivningen?

Lenke til kommentar

 

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

 

Velvillig? Har du noe å bygge opp påstanden med? Jeg har ikke akkurat inntrykk av at land som praktiserer sharia er land der vanlige folk har noe de skulle sagt i saken.

 

 

Vel, etter den arabiske høsten så var ikke folket seine med å bruke sin nyvunnede demokratiske rettighet til å nettopp fjerne denne og gjeninnføre ett sharia-lovgivende praktiserende prestestyre. Folket er allerede hjernevasket og sluttproduktet blir da dette. Det hele er ett enormt paradoks.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Geir. Islam er vel uansett ikke for demokrat? Så hva skal vi da kalle islam?

 

Islam er en religion/ideologi. Hvis den ikke anerkjenner demokratiske prinsipper så er den anti-demokratisk. Som jeg sa.

 

Geir :)

 

Islam er ikke bare en religion Geir. Det er også en politisk ideologi. Det må vi aldri glemme. Det er den politiske islam som er farlig. Hvorfor kan vi ikke si det som det er?

 

 

Hvorfor ikke bruke klare begreper som islamisme (politisk islam) og islam (religionen islam). At noen ønsker at det skal være en og samme ting er en ting, men langt fra noen universell sannhet. Slik jeg ser det er det kun to grupper som er tjent med at dette ikke kan separeres: De som bruker religion for å få politisk makt (regimer og islamistgrupper) og høyreekstreme som ønsker å skape et fiendebilde.

 

Det er jo derfor jeg er opptatt av å snakke om islam som religion og politikk. De er ulike på en måte, men begge stammer fra samme ideologi.

 

 

Bra! Men ikke alltid like tydelig, selv om jeg vet at du gjør dette skille så er det ikke alltid det kommer like klart frem. Men man leser vel innleggene litt ut fra hvilket syn man har, inkludert meg. Det er også flere her i trådene som jeg syns er i overkant opphengt i sammenhengen mellom islam (religionen) og terror.

Lenke til kommentar

 

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

Hva er Sharia lovgivningen?

 

 

Det er guds lov, look it up. Dvs han ene av de 3000 registrerte gudene sine lover, men dette er da dessverre en gud som har en skarpere retorikk og med fokus på hvem som gjør hva i senga og hvordan vi skal kle oss og hvem vi skal omgås. Nærmere fascisme kommer man vel ikke.

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

Hva er Sharia lovgivningen?

 

 

Det er guds lov, look it up.

 

Prøver, finner ikke no.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå er det ikke sånn at det kun er ekstremistene som er ett problem med Islam når Sharia-lovgivningen spytter alt vi står for rett i trynet, disse følges velvillig av muslimer flest i landene det praktiseres. Dette er springbrettet og basisen for alle teokratiske fascister og bør sees i sammenheng med potensiell terror. Til syvende og sist ender det nok med at vi må av med nisselua og på med hjelm...

Hva er Sharia lovgivningen?

 

 

Det er guds lov, look it up.

 

Prøver, finner ikke no.

 

 

Egentlig ikke så rart da den kommer i mange lumske former. Den formes og tilpasses nemlig slik at den passer som ett verktøy for undertrykkelse for det totalitære prestestyret i landet det gjelder.

Lenke til kommentar

 

Hva er det med dere islamofober som roper antisemittisme så fort en går til angrep på Israel?

 

Skal du delta i debatten. Benytt begreper som er virkelige. Ingen her lider av noen fobi mot islam. Hva er galt med deg som støtter terrorister?

 

 

Uttrykket "islamofob" er så vanvittig søkt at jeg ikke klarer å ta folk som bruker det i fullt alvor seriøst. Det er omtrent som å kalle folk "nazifobe" under 2. verdenskrig. En fobi er en psykisk lidelse hvor man har en ubegrunnet frykt for noe. Er frykten for islamister ubegrunnet? Fortell det til de som ble drept i Paris tidligere denne uken...

 

Det er helt vanvittig at noe så sprøtt har fått fotfeste.

 

Forresten, jeg har fått med meg at PEGIDA har et tog i Oslo i morgen, er det noen som vet noe om det?

 

Punktene på facebook ser ganske greie ut, men jeg lurer fortsatt på grunnene til at folk går i tog...

 

  • Er det for å stå opp mot høyreekstremistisk totalitær og voldelig islamisme og for å verne om demokratiske verdier og ytringsfrihet?
  • Er det for å sende en beskjed til de som styrer landet om at vi ikke lenger finner oss i den neglisjeringen av reelle trusler som skjer?
  • Er det for å stå samlet mot en islamisering og særkrav fra islamister?
  • Er det for å kreve at "fremmedkrigere" og andre åpenbare trusler mot samfunnet ikke lenger får gjøre akkurat hva de vil etter at de har kommet hjem fra terrorkrigene sine?
  • Er det for å vise misnøye med trusler fra islamister og en genuin bekymring for Europas fremtid om vi fortsetter i den samme løypa som vi går nå?
  • Er det for å stille krav om bedre integrering og at alle som kommer hit skal respektere våre verdier, våre skikker og vårt land?
I så fall kan det nok være noe for meg... ting har gått for langt nå, og noen må si fra...
...men, jeg vet ingen ting om dette, annet enn det lille jeg fant på facebook som virket edruelig nok... er det noen som har noe relevant informasjon?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det med dere islamofober som roper antisemittisme så fort en går til angrep på Israel?

 

Skal du delta i debatten. Benytt begreper som er virkelige. Ingen her lider av noen fobi mot islam. Hva er galt med deg som støtter terrorister?

 

 

Uttrykket "islamofob" er så vanvittig søkt at jeg ikke klarer å ta folk som bruker det i fullt alvor seriøst. Det er omtrent som å kalle folk "nazifobe" under 2. verdenskrig. En fobi er en psykisk lidelse hvor man har en ubegrunnet frykt for noe. Er frykten for islamister ubegrunnet? Fortell det til de som ble drept i Paris tidligere denne uken...

 

Det er helt vanvittig at noe så sprøtt har fått fotfeste.

 

Forresten, jeg har fått med meg at PEGIDA har et tog i Oslo i morgen, er det noen som vet noe om det?

 

Punktene på facebook ser ganske greie ut, men jeg lurer fortsatt på grunnene til at folk går i tog...

 

  • Er det for å stå opp mot høyreekstremistisk totalitær og voldelig islamisme og for å verne om demokratiske verdier og ytringsfrihet?
  • Er det for å sende en beskjed til de som styrer landet om at vi ikke lenger finner oss i den neglisjeringen av reelle trusler som skjer?
  • Er det for å stå samlet mot en islamisering og særkrav fra islamister?
  • Er det for å kreve at "fremmedkrigere" og andre åpenbare trusler mot samfunnet ikke lenger får gjøre akkurat hva de vil etter at de har kommet hjem fra terrorkrigene sine?
  • Er det for å vise misnøye med trusler fra islamister og en genuin bekymring for Europas fremtid om vi fortsetter i den samme løypa som vi går nå?
  • Er det for å stille krav om bedre integrering og at alle som kommer hit skal respektere våre verdier, våre skikker og vårt land?
I så fall kan det nok være noe for meg... ting har gått for langt nå, og noen må si fra...
...men, jeg vet ingen ting om dette, annet enn det lille jeg fant på facebook som virket edruelig nok... er det noen som har noe relevant informasjon?

 

 

Ja, blir litt skeptisk når man ser at det støttes av den mørkeblå høyrevingen i alle land, men det jeg har lest og fått med meg så er det visst en helt legal anti-Islamistisk og anti-terror bevegelse og skal derfor ikke sees i sammenheng med rasisme.

 

De 19 "lovene" de fronter står under Political Positions her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pegida

 

Ikke noe kontroversielt der etter det jeg kan se.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Uttrykket "islamofob" er så vanvittig søkt at jeg ikke klarer å ta folk som bruker det i fullt alvor seriøst. Det er omtrent som å kalle folk "nazifobe" under 2. verdenskrig. En fobi er en psykisk lidelse hvor man har en ubegrunnet frykt for noe. Er frykten for islamister ubegrunnet? Fortell det til de som ble drept i Paris tidligere denne uken...

 

Jeg tar ikke folk som bruker islamfobi på alvor. Det er et forsøk på diagnostisering, da fobi kan være en alvorlig lidelse for enkelte. Det og påpeke at den radikale islam, altså den politiske islam er farlig, er ikke fobi. Det er derfor jeg frykter at vi her i Norge roter oss bort i den viktige debatten om hva og hvordan vi skal skape et samfunn der vi sammen kan leve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...