Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

Så at ABB var nordmann er en del av problemet? Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?

Det var et forsøk på ironi og sarkasme, jeg kunne valgt hvilken som helst av de merkelappene man kan henge på Breivik.

Og før du spinner videre; dette var muslimsk terror, direkte knyttet til islam. "Allahu akbar! Vi har hevnet profeten!". Å late som om de ikke er muslimer er idioti om man vil forsøke å hindre noe slikt i å skje igjen.

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.

Men ABB, han var høyreekstremist ikke sant. Hvem som helst kan pårope seg det og vise høyreekstremistisk hilsen. Du ser og forstår at ditt argument ikke henger sammen, forventer jeg? Du virker jo som en oppegående fyr.

I tillegg til å en vise høyreekstremistisk hilsen, drev ABB også og forfattet på et 1500-siders "manifest". Tør påstå at det er relevant. Postet denne tidligere: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/terrormistenkt-beskrives-som-en-rappende-hasjroeykende-deltidsmuslim/a/23370404/

"Serre forteller at Buttes-Chaumont-gjengens utvikling var klassisk.

– I begynnelsen var ingen av dem engasjert i religion. Så plutselig er de radikale islamister, etter et møte med en sterk leder som visste hvordan de skulle overbevises. Chérif snakket ikke arabisk, han tok kurs hos Benyettou. Mens andre allerede var overbeviste islamister, forteller Serre."

At jihadister får gå rundt å rekruttere er selvsagt et problem. Men nå er det faktisk 5-6 millioner muslimer i Frankrike hvor de aller fleste lever som normale mennesker. Hvis islam er så farlig, burde det ikke vært langt flere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til å en vise høyreekstremistisk hilsen, drev ABB også og forfattet på et 1500-siders "manifest". Tør påstå at det er relevant. Postet denne tidligere: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/terrormistenkt-beskrives-som-en-rappende-hasjroeykende-deltidsmuslim/a/23370404/

– I begynnelsen var ingen av dem engasjert i religion. Så plutselig er de radikale islamister, etter et møte med en sterk leder som visste hvordan de skulle overbevises. Chérif snakket ikke arabisk, han tok kurs hos Benyettou. Mens andre allerede var overbeviste islamister, forteller Serre."

At jihadister får gå rundt å rekruttere er selvsagt et problem. Men nå er det faktisk 5-6 millioner muslimer i Frankrike hvor de aller fleste lever som normale mennesker. Hvis islam er så farlig, burde det ikke vært langt flere?

Er det relevant at terroristene viste IS-hilsen da? (også en høyreekstrem hilsen, for øvrig), og at han som tok jødene som gisler sa på telefon med politiet at han var fra IS?

Er det relevant at haugevis av muslimer i vesten har feiret dette angrepet, som de feiret 11. september?

At høyreekstremister (som ironisk nok inkluderer islamister, men vi fjerner dem herfra for å vise argumentets absurditet) får gå rundt og rekruttere er selvsagt et problem. Men nå er det faktisk 64 millioner mennesker i Frankrike, hvor de aller fleste lever som normale mennesker. Hvis høyreekstremisme er så farlig, burde det ikke være langt flere høyreekstremister?

PARIS-finger_3156965b.jpg

Høyreekstrem (islamistisk) hilsen fra terroristene...

Endret av pifler
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enkelte nordmenn er skremmende naive. Hva kan det komme av? For det er interessant. Den dagen det smeller og terroren rammer dem selv, eller en av deres nærmeste. Da vil nok tonen bli annerledes. Disse folka er egoister av ytterste rang. Det gir dem en godhet ved å forsvare islam, de er politisk korrekte. En lært adferd som har krypet under deres hud etter mange år under sosialistisk styre her i landet.

Naive? Eller har de et annet syn enn deg? Ja, det siste er interessant. Men det virker her som at du har bestemt deg for hva svaret er ...
Lenke til kommentar

At høyreekstremister (som ironisk nok inkluderer islamister, men vi fjerner dem herfra for å vise argumentets absurditet) får gå rundt og rekruttere er selvsagt et problem. Men nå er det faktisk 64 millioner mennesker i Frankrike, hvor de aller fleste lever som normale mennesker. Hvis høyreekstremisme er så farlig, burde det ikke være langt flere høyreekstremister?

Så det å være fransk og høyreekstrem er sammenlignbart? Sorry, det her blir for dumt.
Lenke til kommentar

Ekstreme muslimer rekrutterer fra moderate miljøer, og det kan ikke sammenlignes med noen vestlige grupperinger. Sist jeg sjekket var innvandring av nazister o. l. Veldig lav.

Nazister rekrutteres blant vestlige på mye samme måte, vil jeg hevde. Flere av de vi har sett radikalisert den veien som har vært innom forumet har vært einstøinger som kom i radikalt selskap. Og ja, vi har heldigvis få nazister her i landet. Men i Sverige er de mange nok og organiserte nok til å stille til valg, skjønt de bare får en promille av stemmene...

Geir :)

Lenke til kommentar

Klipp og lim manifestet mener du. ABB skrev vel ikke stort selv. Det var jo argumentet man brukte i mot han. ABB hentet alt fra andre.

Hvor mange potensielle terrorister fra islam vi kan forvente oss, vet ingen. Men de er mange nok og flere blir det. Du må ikke undervurdere ideologiens makt, den er sterkere en høyreekstrems ideologi. Derfor må vi ta ansvar og argumentere i mot disse barbariske menneskefiendtlige ideologier. Det er ditt og mitt ansvar. Så langt i debatten har ikke du tatt dette ansvar. Du velger heller å unnskylde, bortforklare alvoret vi alle må ta. Hva som driver deg, det kan man jo underes over.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Enkelte nordmenn er skremmende naive. Hva kan det komme av? For det er interessant. Den dagen det smeller og terroren rammer dem selv, eller en av deres nærmeste. Da vil nok tonen bli annerledes. Disse folka er egoister av ytterste rang. Det gir dem en godhet ved å forsvare islam, de er politisk korrekte. En lært adferd som har krypet under deres hud etter mange år under sosialistisk styre her i landet.

Naive? Eller har de et annet syn enn deg? Ja, det siste er interessant. Men det virker her som at du har bestemt deg for hva svaret er ...

Ikke bare naive ser det ut, men totalt blåst av systematisk hjernevasking. Vi snakkes den dagen det smeller. Den dagen det berører disse naive personlig. Så vil de helt sikkert forvente sympati. Men det kan man jo diskutere om de fortjener.

Lenke til kommentar

Ekstreme muslimer rekrutterer fra moderate miljøer, og det kan ikke sammenlignes med noen vestlige grupperinger. Sist jeg sjekket var innvandring av nazister o. l. Veldig lav.

Nazister rekrutteres blant vestlige på mye samme måte, vil jeg hevde. Flere av de vi har sett radikalisert den veien som har vært innom forumet har vært einstøinger som kom i radikalt selskap. Og ja, vi har heldigvis få nazister her i landet. Men i Sverige er de mange nok og organiserte nok til å stille til valg, skjønt de bare får en promille av stemmene...

Nazisme er en grufull ideologi Geir, på lik linje som den politiske islam er. Men nazismen er ikke farlig for oss Nordmenn, om vi skal tenke egoistisk. Derfor frykter ikke jeg personlig nazismen, slik jeg frykter den radikale politiske islam.

Lenke til kommentar

Så det å være fransk og høyreekstrem er sammenlignbart? Sorry, det her blir for dumt.

Ja, det er det, og det er synd for deg om du ikke ser hvor latterlig argumentet ditt er...

Edit:

Ayaan Hirsi Ali er fantastisk :love:

En fantastisk intellektuell kapasitet, og en utrolig modig person, som forstår veldig mye... respekt!

Endret av pifler
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, det er det, og det er synd for deg om du ikke ser hvor latterlig argumentet ditt er...

Jeg har i over 20 år spurt hvorfor enkelte velger og støtte å forsvare islam. Jeg har aldri fått et svar. I denne tråden ser vi disse folka igjen komme med latterlige argumenter. Har de sittet for lenge foran leirbålet i AUF og fått blåst vekk det vi kaller fornuft og logisk tankegang? For noe må det jo være. Ingen oppegående fornuftige mennesker støtter ideologier som resulterer i drap på uskyldige mennesker. Det er ingen unnskyldning. Ideologier som islam og nazisme, rasisme skal tas. Ellers taper vi vår frihet.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ganske mange høyreekstremister i Frankrike. Men det er litt vanskelig å telle, siden "Front national" har spilt alle de andre aktørene ut over sidelinjen. Og de støttes selvsagt av mange flere enn de rent høyreekstreme idag. Men selv den gangen Le Pen senior hevdet at Holocaust var en parantes i historien, fikk de flere prosent av stemmene.

De fleste muslimer i Frankrike (det er 3-6 millioner av dem) lever vel som "normale mennesker" også.

Lenke til kommentar

Hvor mange potensielle terrorister fra islam vi kan forvente oss, vet ingen. Men de er mange nok og flere blir det. Du må ikke undervurdere ideologiens makt, den er sterkere en høyreekstrems ideologi. Derfor må vi ta ansvar og argumentere i mot disse barbariske menneskefiendtlige ideologier. Det er ditt og mitt ansvar. Så langt i debatten har ikke du tatt dette ansvar. Du velger heller å unnskylde, bortforklare alvoret vi alle må ta. Hva som driver deg, det kan man jo underes over.

Det som jeg eventuelt skulle argumentert mot, islamisme, tror jeg ikke det er noen som støtter her på forumet. Det ville blitt en kjedelig debatt.

Motargumenter fra min side er ikke ment som unnskyldninger, men jeg syns ofte argumentasjonen er uriktig og misvisende. Spesielt at islam og islamisme brukes om en annen, samtidig som at det argumenteres for hardere tiltak. For å dra en analogi til medisin så kan man jo enkelt kurere kreft med nakkeskudd, 100% sikkert at kreften forsvinner. ER det en god idé?

Lenke til kommentar

Det er litt andre toner fra Norske politikere i dag en det var i 2006. Så at Støre selv kritiserte seg selv om sine uttalelser den gangen. Men det er litt seint.

Den var nå nokså forbeholden den selvkritikken.

Jeg har i over 20 år spurt hvorfor enkelte velger og støtte å forsvare islam. Jeg har aldri fått et svar.

Jeg ser ingen gode grunner til å forsvare islam. Med mindre man er muslim, selvsagt. Men derimot så mener jeg at for at det skal gi mening å snakke om ytringsfrihet må man nesten ha trosfrihet. Skal vi godta ytringer vi ikke liker, må det jo nødvendigvis komme ut fra meninger vi ikke liker.

Så får vi bruke vår ytringsfrihet til å tale religionen imot.

Edit:

"People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use."

- Soren Kierkegaard

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det som jeg eventuelt skulle argumentert mot, islamisme, tror jeg ikke det er noen som støtter her på forumet. Det ville blitt en kjedelig debatt.

Motargumenter fra min side er ikke ment som unnskyldninger, men jeg syns ofte argumentasjonen er uriktig og misvisende. Spesielt at islam og islamisme brukes om en annen, samtidig som at det argumenteres for hardere tiltak. For å dra en analogi til medisin så kan man jo enkelt kurere kreft med nakkeskudd, 100% sikkert at kreften forsvinner. ER det en god idé?

Jeg har i alle år argumentert for en ting og det er kunnskap. Møte religiøse med motargumenter. Ta tak i deres tro. Men nei, vi er livredde for og såre. Hvorfor er vi ikke redde for og såre rasister og høyreekstreme? De tror de med, på sin ideologi. Så jeg er totalt i mot vold. Det er kunnskap som på sikt dreper religiøst tøv som islam og kristendom. Men vi må våge og utfordre deres gudetro. Den er roten til ondskapen.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen gode grunner til å forsvare islam. Med mindre man er muslim, selvsagt. Men derimot så mener jeg at for at det skal gi ening å snakke om ytringsfrihet må man nesten ha trosfrihet. Skal vi godta ytringer vi ikke liker, må det jo nødvendigvis komme ut fra meninger vi ikke liker.

Så får vi bruke vår ytringsfrihet til å tale religionen imot.

Jeg har egentlig aldri sett at du har forsvart islam Geir. Jeg tror at du og jeg er mye enig i vårt syn på religiøsitet. Forskjellen er at du har litt mer takt og tone en det jeg velger i debatten :) Som jeg skrev til deg i en personlig melding. Det er kunnskap disse religiøse trenger. Motargumenter mot deres tro. Nå lever vi i 2015, på tide å slutte å behandle religiøse med silkehansker.

Lenke til kommentar

Jeg har i over 20 år spurt hvorfor enkelte velger og støtte å forsvare islam. Jeg har aldri fått et svar. I denne tråden ser vi disse folka igjen komme med latterlige argumenter. Har de sittet for lenge foran leirbålet i AUF og fått blåst vekk det vi kaller fornuft og logisk tankegang? For noe må det jo være. Ingen oppegående fornuftige mennesker støtter ideologier som resulterer i drap på uskyldige mennesker. Det er ingen unnskyldning. Ideologier som islam og nazisme, rasisme skal tas. Ellers taper vi vår frihet.

Jeg har stilt meg selv det samme spørsmålet, og i samme slengen himlet over ironien i at såkalte "antirasister" og folk som påberoper seg å kjempe mot høyreekstremisme og totalitære, fascistiske ideologier uforbeholdent og uten å tenke seg om unnskylder islam for alt som skjer under dens fane.

De kan drepe jøder (som nazistene gjorde), drepe for å ødelegge våre demokratiske rettigheter som vi har blødd og dødd for og generelt gjøre akkurat hva de vil av faenskap, uten å risikere å få høre antydning av kritikk fra de som liksom skal forsvare liberale verdier og demokrati mot ekstremister...

Man kan gjøre seg et tankeeksperiment og tenke seg at angrepet i Paris var utført av nynazister, og så snu hele tråden her til å handle om folk som fordømmer dem (oss) og folk som forsvarer dem og sier at i det øyeblikket de valgte å drepe noen så mistet de sin "rett" til å være nynazister, for ingen nynazister er per definisjon voldelige.

Tråden hadde vært fullstendig absurd i de flestes øyne, slik den er ganske absurd i mine og dine (og mange andres) nå

- Ja hei! Det er Støre som ringer igjen.. har dere funnet ryggraden min?

- Nei, dessverre, vi leter fortsatt. Kryper du fortsatt?

- Ja, og det begynner å bli ganske slitsomt for knærne. Ring om dere finner den da!

- Ja selvfølgelig Støre, vi vet at du trenger ryggrad!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ganske mange høyreekstremister i Frankrike. Men det er litt vanskelig å telle, siden "Front national" har spilt alle de andre aktørene ut over sidelinjen. Og de støttes selvsagt av mange flere enn de rent høyreekstreme idag. Men selv den gangen Le Pen senior hevdet at Holocaust var en parantes i historien, fikk de flere prosent av stemmene.

De fleste muslimer i Frankrike (det er 3-6 millioner av dem) lever vel som "normale mennesker" også.

Ja, definitivt, det er en haug med islamister der! Du må gjerne definere "høyreekstemist" litt nærmere, og hvilke krav man må oppfylle for å få den betegnelsen? Jeg er redd jeg oppfyller dine krav :)

Og apropos Holocaust; hvem er det som skriker etter et nytt Holocaust her? Hvem var det som drepte jøder kun fordi de er jøder i Paris akkurat? De største antisemittene i verden er muslimer (islamister)

Endret av pifler
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...