Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

 

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor sier du "dere"? Bare for å være tydelig så tilhører jeg ikke noen religion. Jeg har ingen konklusjoner om noe av det her og holder alle muligheter åpne. Det er bare at alt du snakker om her med overtro ikke har noe å gjøre med religion. Du prater om overtro på irrasjonelle subjektive ideer. Dette er et generelt menneskelig problem som du finner både i religion og overalt ellers. Dette er mere som en kollektiv sinnsforvirring som preger hele menneskeheten enn noe annet. Ta for eksempel gjerne en grundig titt på partipolitikken i omtrent alle land i verden...

 

Og mener du virkelig at vitenskapen ikke har noe som ligner presteskap? Hva med professorer?

 

Professorer skriver alle lærebøkene og holder nesten alle forelesningene. Lærebøkene er ellers fulle av referanser til materiale som omtrent uten unntak har blitt skrevet av tidligere professorer. Komiteer av professorer velger ut hvilke lærebøker som skal være pensum på universitetene. Professorene retter eksamene til alle studentene. Hvis en student klager på en karakter bedømmes den på nytt av en annen professor. På den måten påvirker forrige professorgenerasjon hvilke tenkemåter som preger den neste generasjonen av professorer. Professorene bestemmer hvem som skal få jobb som vitenskapelige assistenter. De jobber fulltid i sitt virke og de dekker sitt lille spesialområde. Når professorer refererer til kilder de anser som viktige = referanser til arbeidet til andre professorer. Når "vitenskapen" representeres i media : professorene snakker hver eneste gang.

 

Ligner ikke professor-rollen i det akademiske systemet mistenkelig mye på et presteskap?

 

 

Ok beklager om du ikke er religiøs, men siden du debatterte for det så måtte jeg nesten regne med det. Jeg trodde også kranheisene på profilbildet ditt var svære kors der ett øyeblikk.. :p

 

Kjøper ikke den prest = professor hypotesen din, det er for store forskjeller på de to roller for å kunne sammenliknes, selv om prestene en stund hadde grepet om lærerollen og fikk formidlet ut rikelig med middelaldersk vranglære og umoral. Den mest avgjørende forskjellen på dem er uansett at mens en vitenskaps professor har fokus på beviselige sannheter, har den andre en annen agenda og former virkeligheten til det som passer best, fordekt som en sannhet.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Lurer på om sosialistene og galningene på venstresiden kommer til å innse alvoret før det er for sent?

 

Det tviler jeg på at de vil gjøre. Ser man på Støre som jeg kalte Norges farligste mann, så ser det ut til at han fortsatt tror på dialog og forståelse. Så sosialistene vil nok ikke våkne før det smeller rundt ørene på dem.

Lenke til kommentar

 

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Målet for de røde er vel og få bortforklart dette så fort som mulig. Disse terroristene er muslimer og deres holdninger stammer fra ideologien islam. Når ABB henrettet AUF ungdommen, da skrek Støre og gjengen, vi skal ta ideologien bak disse handlingene. Eskil viste seg som eplekjekk og oppfordret til å anmelde holdninger som kom fra ABB sin ideologi. Hvor er Eskil og gjengen nå? Hvorfor er det ingen som snakker om oppgjøret med ideologien terroren stammer i fra, nemlig islam?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Så at ABB var nordmann er en del av problemet? Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?
Lenke til kommentar

 

Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?

 

Ja skal vi klare å unngå flere drap og lidelser, så må vi absolutt gjøre noe med den Norske naive mentaliteten. Om ikke vil det smelle noe alvorlig her i landet. Men jeg tror sterkt at det ikke vil endre seg, før det smeller. Til det er mange nordmenn litt for godtroende, naive og muligens litt korttenkte.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Målet for de røde er vel og få bortforklart dette så fort som mulig. Disse terroristene er muslimer og deres holdninger stammer fra ideologien islam. Når ABB henrettet AUF ungdommen, da skrek Støre og gjengen, vi skal ta ideologien bak disse handlingene. Eskil viste seg som eplekjekk og oppfordret til å anmelde holdninger som kom fra ABB sin ideologi. Hvor er Eskil og gjengen nå? Hvorfor er det ingen som snakker om oppgjøret med ideologien terroren stammer i fra, nemlig islam?

 

 

Feighet og hykleri, så kanskje ikke noen overraskelse fra Eskil der ;)

 

Norske medier og politikere både fordømte og jaktet på (for å kunne henge ut) folk som kunne ha meninger som kunne ligne på de barnemorderen hadde. Folk ble hengt ut og holdt ansvarlig for de gale handlingene til én forstyrret mann. De var ikke uskyldige, for de hadde bidratt til dette ved å dele de samme meningene (altså, de om at Islam var et problem).

 

Har noen blitt anklaget for det samme nå? Har en eneste muslim fått en slik anklage mot seg? I ABBs tilfelle ville det vært rettferdiggjort om noen kunne mistenkes for å støtte handlingene, men media fant ingen som støttet handlingene, selv om de delte noen av meningene. Likevel ble karakterdrap og straff delt ut. Etter Paris har nettet flommet over av hyllester av drapene, men ikke en eneste av disse kommer til å bli hengt ut i en offentlig gapestokk som medansvarlige.

 

SVT kom seg inn i et hemmelig svenkst forum hvor handlingene og drapene, ble hyllet. Hva skjedde?

 

avpixlat.jpg

 

 

Om det hadde vært noen som helst ryggrad å finne i svenske medier hadde de blitt behandlet minst like ille som disse, som ble hengt ut offentlig for å være rasister. Kommer det til å skje? Aldri.

 

Hykleri og dobbeltmoral.

 

http://www.nrk.no/verden/avslorer-rasistiske-sd-politikere-1.11928475

 

De eneste som risikerer å bli hengt ut etter dette måtte være dem som kritiserer det og kommer i skade for å ordlegge seg feil som å si at "muslimer er en fare for samfunnet" i stedet for "ekstreme, voldelige eks-muslimske terrorister er en fare for samfunnet", som kanskje får passere.

Endret av pifler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Så at ABB var nordmann er en del av problemet? Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?

 

 

Det var et forsøk på ironi og sarkasme, jeg kunne valgt hvilken som helst av de merkelappene man kan henge på Breivik.

 

Og før du spinner videre; dette var muslimsk terror, direkte knyttet til islam. "Allahu akbar! Vi har hevnet profeten!". Å late som om de ikke er muslimer er idioti om man vil forsøke å hindre noe slikt i å skje igjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Målet for de røde er vel og få bortforklart dette så fort som mulig. Disse terroristene er muslimer og deres holdninger stammer fra ideologien islam. Når ABB henrettet AUF ungdommen, da skrek Støre og gjengen, vi skal ta ideologien bak disse handlingene. Eskil viste seg som eplekjekk og oppfordret til å anmelde holdninger som kom fra ABB sin ideologi. Hvor er Eskil og gjengen nå? Hvorfor er det ingen som snakker om oppgjøret med ideologien terroren stammer i fra, nemlig islam?

 

 

Feighet og hykleri, så kanskje ikke noen overraskelse fra Eskil der ;)

 

Norske medier og politikere både fordømte og jaktet på (for å kunne henge ut) folk som kunne ha meninger som kunne ligne på de barnemorderen hadde. Folk ble hengt ut og holdt ansvarlig for de gale handlingene til én forstyrret mann. De var ikke uskyldige, for de hadde bidratt til dette ved å dele de samme meningene (altså, de om at Islam var et problem).

 

Har noen blitt anklaget for det samme nå? Har en eneste muslim fått en slik anklage mot seg? I ABBs tilfelle ville det vært rettferdiggjort om noen kunne mistenkes for å støtte handlingene, men media fant ingen som støttet handlingene, selv om de delte noen av meningene. Likevel ble karakterdrap og straff delt ut. Etter Paris har nettet flommet over av hyllester av drapene, men ikke en eneste av disse kommer til å bli hengt ut i en offentlig gapestokk som medansvarlige.

 

SVT kom seg inn i et hemmelig svenkst forum hvor handlingene og drapene, ble hyllet. Hva skjedde?

 

avpixlat.jpg

 

 

Om det hadde vært noen som helst ryggrad å finne i svenske medier hadde de blitt behandlet minst like ille som disse, som ble hengt ut offentlig for å være rasister. Kommer det til å skje? Aldri.

 

Hykleri og dobbeltmoral.

 

http://www.nrk.no/verden/avslorer-rasistiske-sd-politikere-1.11928475

 

De eneste som risikerer å bli hengt ut etter dette måtte være dem som kritiserer det og kommer i skade for å ordlegge seg feil som å si at "muslimer er en fare for samfunnet" i stedet for "ekstreme, voldelige eks-muslimske terrorister" er en fare for samfunnet", som kanskje får passere.

 

Et bra reflektert innlegg i debatten. Ja det er dobbelt moral. Derfor har jeg store vansker med å ta folk som jakter etter meninger som ABB har/hadde på alvor. De liksom fordømmer islamsk terror. Men de våger ikke og ta holdningene og ideologien disse hendelsene stammer i fra. Islam er en barbarisk ideologi, langt verre en ABB og hans menighet. De rammer kun et lite mindretall av mennesker her i landet. Islam kan ramme oss alle.

Lenke til kommentar

 

 

 

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Så at ABB var nordmann er en del av problemet? Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?

 

Det var et forsøk på ironi og sarkasme, jeg kunne valgt hvilken som helst av de merkelappene man kan henge på Breivik.

 

Og før du spinner videre; dette var muslimsk terror, direkte knyttet til islam. "Allahu akbar! Vi har hevnet profeten!". Å late som om de ikke er muslimer er idioti om man vil forsøke å hindre noe slikt i å skje igjen.

 

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Terroristene var muslimer like mye som andre muslimer.

Ikke i følge veldig mange muslimer :)

 

I det øyeblikket en muslim dreper noen er han ikke muslim lenger. Jeg vil samtidig påpeke at ABB ikke var nordmann (vel, han var frem til 21. juli, men nordmenn dreper ikke, så 22 juli ble han bare "terrorist")

 

På denne måten kommer vi aldri videre, vi bare bortdefinerer hele problemet...

 

Så at ABB var nordmann er en del av problemet? Er det noe med det å være norsk vi må ta tak i for å unngå flere drap?

 

Det var et forsøk på ironi og sarkasme, jeg kunne valgt hvilken som helst av de merkelappene man kan henge på Breivik.

 

Og før du spinner videre; dette var muslimsk terror, direkte knyttet til islam. "Allahu akbar! Vi har hevnet profeten!". Å late som om de ikke er muslimer er idioti om man vil forsøke å hindre noe slikt i å skje igjen.

 

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.

 

Men ABB, han var høyreekstremist ikke sant. Hvem som helst kan pårope seg det og vise høyreekstremistisk hilsen. Du ser og forstår at ditt argument ikke henger sammen, forventer jeg? Du virker jo som en oppegående fyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.

 

268903-9-1270809642798.jpg

 

Nei, selvfølgelig har ikke islam noe med terroren å gjøre, og de ropte nok bare "allahu akbar! profeten er hevnet!", og ba så høylydt at naboene reagerte i forkant for moro skyld...

 

Drapene i etterkant av de forrige tegningene av Muhammed hadde nok heller ingen ting med islam å gjøre...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvem som helst kan rope "Allahu akbar!", det har ingen betydning. Tror du virkelig at de bestemte seg for å bli terrorister ved å lese koranen? Jeg tviler sterkt.

 

268903-9-1270809642798.jpg

 

Nei, selvfølgelig har ikke islam noe med terroren å gjøre, og de ropte nok bare "allahu akbar! profeten er hevnet!", og ba så høylydt at naboene reagerte i forkant for moro skyld...

 

Drapene i etterkant av de forrige tegningene av Muhammed hadde nok heller ingen ting med islam å gjøre...

 

Enkelte nordmenn er skremmende naive. Hva kan det komme av? For det er interessant. Den dagen det smeller og terroren rammer dem selv, eller en av deres nærmeste. Da vil nok tonen bli annerledes. Disse folka er egoister av ytterste rang. Det gir dem en godhet ved å forsvare islam, de er politisk korrekte. En lært adferd som har krypet under deres hud etter mange år under sosialistisk styre her i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke religionen som angriper, men hjernevaskede ekstremister.

Det er ikke våpen som dreper, det er mennesket bak det.

 

 

Det er akkurat det samme argumentet, noe jeg i en annen debatt tidligere.

 

"Guns don't kill people, people do" -> Vi trenger ingen restriksjoner på bruk av våpen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke religionen som angriper, men hjernevaskede ekstremister.

Det er ikke våpen som dreper, det er mennesket bak det.

 

 

Det er akkurat det samme argumentet, noe jeg i en annen debatt tidligere.

 

"Guns don't kill people, people do" -> Vi trenger ingen restriksjoner på bruk av våpen...

 

Jeg vet. Men det er artig å se hva slags unnskyldning disse folka finner på i løse lufta for og forsvare islam. Det er islam og dens ideologi som dreper mennesker. Det er de naive snillistiske politikerne og deres støttespillere som har ansvaret. De bør etter min mening stilles til rette og dømmes. Vi har i 30 år advart mot islamsk terror, det har blitt advart mot at islam er uforenelig med våre vestlige verdier. Det vil smelle en dag. Dette har alle vært fullstendig klar over. Men få har gjort noe. Det går seg til er argumentet, islam vil tilpasse seg. Akkurat som en ideologi vil til passe seg. Hvor har de slikt tøv i fra? Hvordan er det mulig og hjernevaske unge mennesker til og tro på slikt? Hitler gjorde det på 30 tallet i Tyskland og det viser seg at mennesker ikke har utviklet seg stort siden den gang.

Lenke til kommentar

Kanskje vi skal åpne grensene slik at antall muslimer i Norge øker. Da vil vel sannsynligheten for lignende hendelser her i landet reduseres?

 

Eller vent nå litt, gir dette mening?

 

Ekstreme muslimer rekrutterer fra moderate miljøer, og det kan ikke sammenlignes med noen vestlige grupperinger. Sist jeg sjekket var innvandring av nazister o. l. Veldig lav.

 

Jo flere muslimer, jo flere ekstreme muslimer. Dette er noe vi må lære å leve med. Det trygge samfunnet vi engang hadde i Norge(og Europa) vil vi ikke se igjen på veldig mange år, trolig aldri.

Lenke til kommentar

Enkelte nordmenn er skremmende naive. Hva kan det komme av? For det er interessant. Den dagen det smeller og terroren rammer dem selv, eller en av deres nærmeste. Da vil nok tonen bli annerledes. Disse folka er egoister av ytterste rang. Det gir dem en godhet ved å forsvare islam, de er politisk korrekte. En lært adferd som har krypet under deres hud etter mange år under sosialistisk styre her i landet.

 

 

"White guilt"

 

De er indoktrinerte, gjennom selektiv historieundervisning, til å tro at vi og vår kultur har vært den store undertrykkeren i verden i all tid. De vet ikke at slavene som ble solgt til USA ble solgt av afrikanere, at minst like mange slaver ble solgt til muslimer, at det selv i dag i praksis drives med slavedrift i arabiske land, at europeere ble tatt og brukt som slaver av muslimene, at Europa ble invadert av muslimene etc...

 

Kartet til IS er basert på områder som muslimer historisk har tatt over i krig...

 

is.jpeg

 

Muslimer driver slavehandel med europeiske slaver i Afrika:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_trade

 

Edit: siden ca. 0% kommer til å lese denne meget relevante artikkelen om nyere historie, limer jeg inn det første avsnittet fra wikipedia:

 

 

The Barbary slave trade refers to the white slave markets that flourished on the Barbary Coast of North Africa, or modern-day Morocco, Algeria, Tunisia, and western Libya, between the 16th and 19th centuries. These markets prospered while the states were nominally under Ottoman suzerainty, but in reality they were mostly autonomous. The North African slave markets traded in European slaves. The European slaves were acquired by Barbary pirates in slave raids on ships and by raids on coastal towns from Italy to Spain, Portugal, France, England, the Netherlands, and as far afield as Iceland. Men, women, and children were captured, to such a devastating extent that vast numbers of sea coast towns were abandoned.

 

...

 

Davis estimates that 1 million to 1.25 million white Christian Europeans were enslaved in North Africa

 

 

Hvor mange har lært om det i historietimene?

 

 

Et eksempel på hvordan muslimene i f.eks. Qatar utnytter fattige folk som slaver for å bygge landet for dem, mens de selv blir verdens feiteste folkeslag fordi de får borgerlønn og ikke rører på seg:

 

http://www.theguardian.com/world/2013/sep/25/revealed-qatars-world-cup-slaves

 

Vi blir indoktrinert til å tro at vi er de store undertrykkerne i verden i skolevesenet, fullstendig historieløst, og fører dessverre til slike tilfeller som vi ser i denne debatten...

 

Edit 2:

 

Litt mer om muslimsk slavehandel:

 

 

During the 8th and 9th centuries of the Fatimid Caliphate, most of the slaves were Europeans (called Saqaliba) captured along European coasts and during wars.[2] Historians estimate that between 650 and 1900, 10 to 18 million people were enslaved by Arab slave traders and taken from Europe, Asia and Africa across the Red Sea, Indian Ocean, and Sahara desert.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_slave_trade

 

"Hvit" slavehandel blekner om man sammenligner den med muslimsk, og den varte i omtrent 100 år før det ble krig og vi selv avskaffet den..

Endret av pifler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...