Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (34 minutter siden):

SIAN er en større trussel mot demokratiet enn islam.

Ingen risikerer sin fysiske helse ved å kritisere Islam i Norge. Det er mange eksempler på at det er fullt mulig.

Setning nummer 2 avkreftes av ett ord i setning 1(SIAN), og setning 3 er tilbakestående logikk
Hadde ikke politiet vært tilstede ville SIAN blitt stilnet, med trusler, eller vold om orda ikke funket.
Mot-Demonstrantene har tydelig vist vilje til å skade dem, flere ganger, til tross for politiet 5m unna, som ikke gidder å ta grep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alexander4840 skrev (4 minutter siden):

Setning nummer 2 avkreftes av ett ord i setning 1(SIAN), og setning 3 er tilbakestående logikk
Hadde ikke politiet vært tilstede ville SIAN blitt stilnet, med trusler, eller vold om orda ikke funket.
Mot-Demonstrantene har tydelig vist vilje til å skade dem, flere ganger, til tross for politiet 5m unna, som ikke gidder å ta grep.

Må bare påpeke at SIAN er rasistisk pakk. 

De må dog få lov til å "kritisere" uten å bli slått eller kastet ting på. 

Igjen. SIAN er en gjeng med desillusjonerte rasister. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Simkin said:

Du fikk med deg nyhetene litt bakover i tråden, eller?

Fyren ble slått rett ned, dette går under fysisk helse, så vidt meg bekjent.

Eller er det samme nivå på deg som han over her?

SIAN driver ikke med religionskritikk. Han ble slått ned for fordi han gikk inn for å provosere og fikk det dermed som han ville. Unge menn er ikke alltid den fornuftigste gruppen. Ingen blir slått ned i Norge for å kritisere noen religion. Man kan bli slått ned man går inn for å provosere og oppsøker bråk.

Det som skjedde i Bergen er selvsagt uheldig, men gjelder noen få unge menn som ble tatt hånd om av politiet.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Må bare påpeke at SIAN er rasistisk pakk. 

De må dog få lov til å "kritisere" uten å bli slått eller kastet ting på. 

1. Hva har de gjort som er rasistisk?
2. Setter pris på det sentimentet.

ism_InnleggNO skrev (2 minutter siden):

SIAN driver ikke mer religionskritikk.

Hva driver de med da? har bare hørt SIAN prate om ISLAM jeg...

Hadde noen brent grunnloven min, flagget mitt, bilder av morra mi, masterprojektet mitt, bibelen min, eller matteboka mi, hadde jeg ledd av dem....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (17 minutter siden):

Definere du det å si at profeten er falsk som religionskritikk? Eller er det en provokasjon av en kriminell rasist?

Kanskje du ikke burde skrike så høyt om nivåer... 

Spiller ingen rolle hva som blir sagt om en eventyrskikkelse, så lenge det ikke er rasisme det er snakk om, det er det som er hele poenget her. De må tåle å høre det, hvis ikke har de ikke noe i et demokratisk samfunn å gjøre.

Om jeg ikke liker f.eks Jehovas vitner, så skal jeg få kunne ytre det uten å risikere å bli slått ned.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simkin skrev (7 minutter siden):

Spiller ingen rolle hva som blir sagt om en eventyrskikkelse, så lenge det ikke er rasisme det er snakk om, det er det som er hele poenget her. De må tåle å høre det, hvis ikke har de ikke noe i et demokratisk samfunn å gjøre.

 

Jo, det er ganske vesentlig. For det blir sagt at det er farlig å kritisere Islam også refereres det til episoden i bergen. 

 

Og da spør jeg om din definisjon av religionskritikk innebærer det å si at profeten er falsk. 

Det er egentlig et rimelig enkelt ja/nei spørsmål. 

 

Sammenligner du virkelig det å ikke like noe og religionskritikk?

 

Jeg forventet mer enn dette fra en som skriker om nivået på sine meningsmotstandere. 

 

 

 

 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (7 minutter siden):

1. Hva har de gjort som er rasistisk?
2. Setter pris på det sentimentet.

Hva driver de med da? har bare hørt SIAN prate om ISLAM jeg...

Hadde noen brent grunnloven min, flagget mitt, bilder av morra mi, masterprojektet mitt, bibelen min, eller matteboka mi, hadde jeg ledd av dem....

Heldigvis tar jeg ikke noe av det du sier seriøst.  ?

 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jo, det er ganske vesentlig. For det blir sagt at det er farlig å kritisere Islam også refereres det til episoden i bergen. 

 

Og da spør jeg om din definisjon av religionskritikk innebærer det å si at profeten er falsk. 

Det er egentlig et rimelig enkelt ja/nei spørsmål. 

Nei det er ikke vesentlig, det er oppdikta røverhistorier på lik linje med all annen religion. Han er i sin fulle rett til å si akkurat hva han mener om den, eller andre religioner.

Det er virkelig på tide å komme seg fremover for disse folka, vi lever i 2020.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Simkin skrev (13 minutter siden):

Nei det er ikke vesentlig, det er oppdikta røverhistorier på lik linje med all annen religion. Han er i sin fulle rett til å si akkurat hva han mener om den, eller andre religioner.

Det er virkelig på tide å komme seg fremover for disse folka, vi lever i 2020.

Hva er det du ikke forstår med det jeg skriver? Et ja/nei spørsmål ble for komplisert? Du evner ikke å si hvordan du definerer religionskritikk? 

Å kritisere omskjæring er religionskritikk. 

Å gaule at profeten er falsk og brenne en koran er ikke religionskritikk. 

Dette startet med at ytringsfriheten er truet fordi man kritiserer Islam. Noe som er en helt tilbakestående påstand. 

Også blir det påstått at man risikerer liv og helse ved å kritisere Islam i Norge og det refereres til episoden i Bergen. 

Det er liksom ingen grense for hvor uintelligent det er mulig å resonnere. Intelligens er uansett ikke hva jeg forbinder med Resett, SIAN og deres støttespillere, men noen ganger håper jeg at man kunne sluppet å måtte forklare i detalj hvorfor påstandene deres ikke henger på greip. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (17 timer siden):

Hva er det du ikke forstår med det jeg skriver? Et ja/nei spørsmål ble for komplisert? Du evner ikke å si hvordan du definerer religionskritikk? 

Å kritisere omskjæring er religionskritikk. 

Å gaule at profeten er falsk og brenne en koran er ikke religionskritikk. 

Dette startet med at ytringsfriheten er truet fordi man kritiserer Islam. Noe som er en helt tilbakestående påstand. 

Også blir det pådratt at man risikerer lov og helse ved å kritisere Islam og referert til episoden i Bergen. 

Det er liksom ingen grense for hvor uintelligent det er mulig å resonnere.

 

Å begynne å snakke om intelligens tror jeg du skal være forsiktig med.

Ble det brent en koran igår?

Igjen, så lenge det ikke er snakk om rasistiske tilrop, så la han få gaule hva han vil om denne forklvakla religionen, for endte gang, det er i hans fulle rett.

Hva i helvette er du ikke forstår her? 

Endret av Simkin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Simkin skrev (På 23.8.2020 den 1.53):

Å begynne å snakke om intelligens tror du skal være forsiktig med.

Ble det brent en koran igår?

Igjen, så lenge det ikke er snakk om rasistiske tilrop, så la han få gaule hva han vil, for endte gang, det er i hans fulle rett.

Hva i helvette er du ikke forstår her

 

Nei, men det ble det vel på en tidligere SIAN samling? 

Fortsatt evner du ikke å svare ja eller nei på om du definerer "profeten er falsk" som religionskritikk, herunder kritikk av islam som religion?  

Som sagt. Å stå å gaule at profeten er falsk som en manifestasjon av sin misnøye mot Islam er ikke religionskritikk. 

Derfor ble han ikke slått ned fordi han kritiserte islam. 

Ergo.

Det er ikke fare for liv og helse ved å kritisere Islam i Norge. 

 

"persondiskusjon fjernet av moderator"

 

 

 

Endret av Jarmo
persondiskusjon fjernet av moderator
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (12 minutter siden):

Du gjentar det igjen og igjen, mens det er klart bevist at folk kan bli skadet selv med politiet like ved.
Hån, Satire, Gjenngivning, går under Yttringsfrihet

Les hva jeg skriver 10 ganger til. Blokkerer deg snart hvis du fortsetter å spy ut svada og ta ting jeg skriver ut av kontekst. 

Jeg skriver at det SIAN gjorde (si at profeten er falsk) ikke er religionskritikk. Slitsomt å måtte forklare ting som står i innlegget du velger å sitere en liten del av. 

Ikke kall det kritikk av Islam da. Kall det håning av Islam. Så gir alt litt mer mening. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (54 minutter siden):

SIAN driver med sjikane, mobbing og trakassering, ikke kritikk.

Det er helt sant. Veldig langt fra legitim religion/islamkritikk til det SIAN står for og driver med, som er ren rasisme og konspirasjonsteorier.

Har fulgt de med et halvt øye siden uttalelsene om at de støtter Breiviks synspunkter etter 22. juli, og kommet frem til at de trenger både ny grafisk designer og ny korrekturleser. Livets harde skole gir kanskje ikke det beste grunnlaget sånn sett.

Men det er en underholdende liten gjeng, det skal de ha. SIAN-medlem Lena Marie Andreassens Twitter-utbrudd kunne vært en masteroppgave i seg selv. Det er vel slettet nå, men hennes legendariske «horebikkjer»-innlegg om personer med mørk hud er noe jeg alltid vil minnes med et skjevt lite smil. 

Eller da deres tidligere leder, gode gamle Tumyr, saksøkte en imam og krevde oppreising for å ha blitt kalt løgner, og selvfølgelig tapte. Siden han løy. Det var morosamt det og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Veldig langt fra legitim religion/islamkritikk til det SIAN står for og driver med, som er ren rasisme og konspirasjonsteorier.

 

ism_InnleggNO skrev (9 timer siden):

SIAN driver med sjikane, mobbing og trakassering, ikke kritikk.

ism_InnleggNO skrev (9 timer siden):

Han ble slått ned for fordi han gikk inn for å provosere og fikk det dermed som han ville. Unge menn er ikke alltid den fornuftigste gruppen.

Psykake skrev (8 timer siden):

Fortsatt evner du ikke å svare ja eller nei på om du definerer "profeten er falsk" som religionskritikk, herunder kritikk av islam som religion?  

 

Psykake skrev (9 timer siden):

Å gaule at profeten er falsk og brenne en koran er ikke religionskritikk.


Så da er det altså "greit"? Det var fortjent?
Enten er den kognitive dissonansen her skremmende altomfattende, eller så er dere av samme ulla som hadde løpt til for å banke de opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

?

Nei? Les hva jeg skrev i mitt forrige innlegg.

Du tror ikke de hadde blitt angrepet mye oftere uten politiet tilstede? Hvis svaret er nei, så kan dette legges dødt. Men hvis du er ærlig med deg selv og innrømmer at "jo, det hadde nok skjedd mye oftere": Er det ikke da noe langt mer galt med mot-demonstrasjonene enn de som faktisk demonstrerer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...