Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"

Anbefalte innlegg

InnoPerp skrev (16 timer siden):

Du kan ha helt rett i økningen av islamistisk terrorisme - dog har ekstrem takfir eksistert siden 800-tallet.

Å kalle attentatene på Irland kristne er vel en stretch, var ikke dette mer politisk? Litt som marxistisk terror i europa siden 50-tallet?

Terror er terror. IRA var katolsk ladet terror og Ulster var protestantisk, britisk terror. Attentat? Det var bla massakre fra Britisk side og bomber i barer og restauranter og hoteller og stasjoner fra IRA. Akkurat som islamske terrorister, med unntak av selvmordsbombing.

Det lignet mest Israel Palestina konflikten...

Men ja, det var religiøs ladet terrorisme. Kristendom og trosforskjell har alltid vært tema i Irland, og selvråderett selvfølgelig.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Gouldfan said:

Terror er terror. IRA var katolsk ladet terror og Ulster var protestantisk, britisk terror.

Det lignet mest Israel Palestina konflikten...

Men ja, det var religiøs ladet terrorisme.

Okay, takker for infoen. Det var lenge siden jeg var særlig innsatt i irland/nord-Irland/IRA men jeg vet det finnes mye intressant stoff om den perioden.

Det har ikke så mye gjøre med dagens situasjon dog, siden det fremst er islamistisk terror som er tema og som har vært økende de siste årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Fascistene i Oslo lar ikke folk ytre seg uten å bli voldelige. Patetisk. Steinkasting og vold er det eneste disse kjenner som ytringer.

Er dette relatert til fascisten som ble slått ned i Bergen?

Simkin skrev (24 minutter siden):

En gjeng med bavianer gikk amok etter at eventyrskikkelsen deres ble omtalt i dag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQvw55/sian-leder-slaatt-ned-i-bergen-bloer-fra-hodet-etter-hendelsen

Festlig at du poster dette i denne tråden. Vet du hvem gjerningpersonene er?

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Simkin said:

En gjeng med bavianer gikk amok etter at eventyrskikkelsen deres ble omtalt i dag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQvw55/sian-leder-slaatt-ned-i-bergen-bloer-fra-hodet-etter-hendelsen

Jøss, der viste de jammen hvor fredelige tendenser de har! Er dette sånn vi vil ha det i Norge? Skal vi la folk bli angrepet bare fordi de sa stygge ord om en kontroversiell religion?

4 minutes ago, frohmage said:

Er dette relatert til fascisten som ble slått ned i Bergen?

Festlig at du poster dette i denne tråden. Vet du hvem gjerningpersonene er?

Ganske enkelt å se på videoen i artikkelen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (31 minutter siden):

Ytringsfriheten er under angrep. At noen i det hele tatt synes dette er ok fordi de er uenige med budskapet til sian er forkastelig, og dere er en del av problemet.

Det hjelper jo ikke akkurat på, at venstrefolket står å synes synd på disse folka, og samtidig mener at alle som ikke ønsker at Islam faenskapet skal få fotfeste er rendyrka rasister. Men der står de, den ene nyttige idioten etter den andre. Å hva leser man i artikkelen? Jo, dette var jo bare noen sinte frustrerte ungdommer stakkars ifølge ei dame som ble intervjua, og det var unødvendig av politiet å bruke tåregass. Snakk om koko.

Men slik har det blitt. Jeg tror folk generelt går på autopilot ut av døra og blir med på slike motdemonstrasjoner, og tror at de slår et slag for rasisme, mens dette har jo ikke har noe med rase å gjøre i det hele tatt.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (2 timer siden):

For skylde seg selv i å oppsøke en farlig situasjon. Å plassere seg selv i skuddlinjen som dette er å be om bråk.

Denne rasisten har vel et kriminelt rulleblad også? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

For skylde seg selv i å oppsøke en farlig situasjon. Å plassere seg selv i skuddlinjen som dette er å be om bråk.

Denne rasisten har vel et kriminelt rulleblad også? 

Et direkte angrep på ytringsfriheten, at venstrefolk synes blind vold er OK så lenge det støtter deres "sak" er vel ikke akkurat noe nytt.

Endret av Simkin
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (3 minutter siden):

Et direkte angrep på ytringsfriheten, at venstrefolk synes blind vold er OK så lenge det støtter deres "sak" er vel ikke akkurat noe nytt.

Blind vold er ikke ok. Jeg sier at den kriminelle rasisten har seg selv å skylde. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Blind vold er ikke ok. Jeg sier at den kriminelle rasisten har seg selv å skylde. 

Dummeste jeg har hørt, i Norge skal vi ikke trenge politibeskyttelse for å ytre religionskritikk. Vi skal ikke bli angrepet av 20+ rabiate drittunger bare for å si at Mohammed ikke er hellig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Blind vold er ikke ok. Jeg sier at rasisten har seg selv å skylde. 

Hva har Islam med rase å gjøre? Islam er en religion. Hvis vedkommende i SIAN hadde kommet med rasistiske utrop så regner jeg med (og håper) at han hadde blitt fjernet av politiet.

Det som ble sagt var: taleren sa at Mohammed var en falsk profet.

Så, du tar helt feil. Dette var en lovlig og fredelig demonstrasjon.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Kilde?

SIAN-leder dømt til betinget fengsel for hatytringer
SIAN-leder Lars Thorsen er dømt til 30 dagers betinget fengsel og en bot på 20.000 kroner for hatefulle ytringer. Også nestleder Fanny Bråten i den islamfiendtlige organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) sto tiltalt for flere brudd på den såkalte rasismeparagrafen, men hun ble frikjent i Oslo tingrett, skriver Filter Nyheter. De to sto tiltalt for blant annet å ha omtalt muslimer som «notoriske seksualpredatorer» som «voldtar i epidemisk omfang», i SIAN-brosjyrer som ble delt ut i Oslo i fjor sommer.
https://www.aftenposten.no/norge/i/opxyba/sian-leder-doemt-til-betinget-fengsel-for-hatytringer

SIAN-profiler tiltalt for flere tilfeller av muslimhets
En 53 år gammel mann og en 57 år gammel kvinne er tiltalt for en rekke tilfeller av hatefulle ytringer etter rasismeparagrafen – straffeloven paragraf 185.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9m7rar/sian-profiler-tiltalt-for-flere-tilfeller-av-muslimhets

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (2 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt, i Norge skal vi ikke trenge politibeskyttelse for å ytre religionskritikk. Vi skal ikke bli angrepet av 20+ rabiate drittunger bare for å si at Mohammed ikke er hellig. 

Ikke det jeg sier. Jeg sier at den kriminelle rasisten får skylde seg selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Simkin skrev (2 minutter siden):

Hva har Islam med rase å gjøre? Islam er en religion. Hvis vedkommende i SIAN hadde kommet med rasistiske utrop så regner jeg med (og håper) at han hadde blitt fjernet av politiet.

Det som ble sagt var: taleren sa at Mohammed var en falsk profet.

Så, du tar helt feil. Dette var en lovlig og fredelig demonstrasjon.

Han er en kriminell rasist. Og får skylde seg selv for å plassere seg i skuddlinjen. Ansvaret ligger hos han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Ikke det jeg sier. Jeg sier at den kriminelle rasisten får skylde seg selv. 

Victim blaming, flott holdning du har. Fysisk vold er ikke svaret uansett hva som sies i en lovlig, fredelig demonstrasjon. Ansvaret ligger hos de barbariske drittungene som angrep han. Ingen andre. Og det er forresten politiet enig i. 

Endret av SchmidtO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...